Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

Radzio, 9 lat temu
Silnik 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 121 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Civic VIII Hatchback 5d 2.2 i-CDTi 140KM 103kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : żwawy, dynamiczny, idzie od samego dołu i mało pali
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : łącznik stabilizatora
Karoseria : rdza na dachu
Silnik : branie oleju
4,0
Całokształt
Auto spodobało mi się od pierwszego wejrzenia jeszcze jak chodziłem do liceum i postanowiłem że kiedyś sobie takie kupie, no i po 6 latach spełniłem swoje marzenie. Nie zawiodłem się auto jest świetne no ale niema rzeczy idealnych jak wszystko posiada kilka wad ale to dalej opisze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny, już seryjny był mocny ale po zmianie oprogramowania i podniesieniu mocy do 160KM to już jest świetny(chociaż wiem że podnoszą do 200 km na samym komputerze ale wtedy to już sprzęgło dostaje w ****), ciągnie od samego dołu a spalanie spadło około 1l/100km. Spala mi przy normalnej jeździe około 6-6,5l maksymalnie w zimie i dynamicznej jeździe do 8l, natomiast w trasie bez problemu można zejść do 5 a nawet poniżej, na normalnym paliwie bo gdy zatankuje v-powera to o dziwo spalanie podnosi się o 0,3-0.5l. Jedyny minus silnika to po usunięciu dpf-a ubywanie oleju ale nie jakieś wielki ilości jakieś 200-300ml na 10000km, gdy był dpf to nawet przybywało oleju gdyż przy wypalaniu dpf-u paliwo dostawało się do oleju co nie jest dobre do silnika lepiej od czasu do czasu dolać trochę oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Dobra, biegi dobrze dobrane, ale czasami haczą przy zmianie i kilka razy miałem taką sytuację że nie można było wrzucić wstecznego inne biegi wchodziły a wsteczny nie trzeba go było wbijać na chamca ale bez zgrzytu, od czasu dodania ceramizera do skrzyni problem nie wystąpił.
4,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi, tył mi kilka razy uciekał na szczęście VSA mnie wyratowało, ale teraz już wiem że to była wina fabrycznych opon pirelli. Niestety coś za coś dobrze się prowadzi ale za to czuć wszystkie dziury, już się do tego przyzwyczaiłem i mi to nie przeszkadza. Przy 110000 wymieniłem łączniki drążka stabilizującego z przodu bo zaczęły stukać, a tak pyzatym to zawieszenie jest w idealnym stanie wszystko oryginalne.
Komfort
3,0
Widoczność
Nie widać gdzie się kończy przód auta, do tyłu też nie najlepiej nie da się ocenić odległości do przeszkody przy cofaniu ale zamontowałem sobie kamerkę cofania i problem rozwiązany.
4,0
Ergonomia
Jest dobrze
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i klimatyzacja działa dobrze jedynie dosyć długo zdmuchuje parę z szyby przy zimnym silniku w jesienne dni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie pozycja za kierownicą jest idealna, z tyłu dużo miejsca jak na tą klasę auta i duży bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Jeździłem lepiej wyciszonymi autami ale nie jest źle, przynajmniej słychać jak by coś się działo z autem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez dwa lata tylko paliwo, oleje i filtry oraz łączniki drążka stabilizującego za 100zł, więc jest bardzo dobrze
4,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze Honda mogła się lepiej postarać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łączniki stabilizatora i kilka bąbli na dachu przy uszczelce przedniej szyby, ale auto miało przeszłość po wypadkową więc może być w tym wina, chociaż wiem że nie tylko ja mam ten problem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 i-CDTi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 57

Honda Civic VIII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Civic VIII Hatchback 5d