Jeden z cichszych diesli w klasie kompakt. Osiągi mogą przerazić mało doświadczonego kierowcę- auto przyspiesza od wolnych obrotów, ale od ok 1700 auto idzie o żywot. I co ciekawe, można go też wysoko kręcić jak na diesla. Jak szósty bieg wrzucimy przy ok 80km/h, to 120 pokazuje się jakby od niechcenia i to piekielnie szybko. Ale można też pykać na niziutkich obrotach i nie ma żadnych wibracji jak np. w TDI. Ważne też jest to ,że auto nie gaśnie przy ruszaniu. Można puścić sprzęgło bez gazu i nic się nie dzieje
5,0
Skrzynia biegów
Krótki drążek, krótkie ruchy i świetna precyzja. Jak na diesla- dość długie przełożenia
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi, ale auto jest sztywne, nawet zbyt sztywne. Astra III na tych samych oponach prowadzi się podobnie, ale tak nie trzęsie. Zawieszenie bardzo trwałe. Bardzo sportowy układ kierowniczy. Żeby skręcić o 90 stopni nie trzeba przekładać rąk na kierownicy
Komfort
3,0
Widoczność
Przeszkadzają rozbudowane słupki, a z tyły przedzielona spojlerem szyba. Nie ma tragedii, ale niskim kierowcom nie będzie łatwo
4,0
Ergonomia
Na pierwszy rzut oka tablica wydaje się skomplikowana, ale można się do niej bardzo szybko przyzwyczaić. Nie podobają mi się wskaźniki- żeby były czytelne, muszą być w 100% czyste, inaczej słabo widać niektóre komunikaty. Materiały dosyć twarde, ale dobrze spasowane- nic nie trzeszczy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak w dobrym współczesnym samochodzie. Dobre schładzanie, szyby szybko odparowują. Do ogrzewanie też nie mam zastrzeżeń, co nie jest tak oczywiste w nowoczesnych dieslach
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeden z bardziej przestronnych kompaktów- bardzo wygodnie mogą jechać cztery osoby o wzroście 180-190cm. Świetny patent składania tylnej kanapy- siedzisko można postawić na sztorc i przewozić wysokie rzeczy. Bagażnik chyba największy w klasie. Świetne siedzenia i bardzo przyjemny welur. Bardzo wygodne podłokietniki- kierowca czuje się otoczony, co ja bardzo lubię
4,0
Wyciszenie
Hałasy od silnika i wiatru są dobrze wyciszone, ale tylna zawieszenie jest dosyć głośne. Nawet na równej drodze słychać jakby łożyska.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tą moc, jest świetnie. Oczywiście są oszczędniejsze auta, ale mają dużo niższą moc. Jak na razie auto tylko jeździ na przeglądy, nawet żarówki się nie przepaliły- wzór niezawodności
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
[l/100km]