Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

Andrzej, 15 lat temu
Silnik 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VIII Hatchback 5d 2.2 i-CDTi 140KM 103kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Praktyczność przy tak efektownym designie.
5,0
Całokształt
Z tym silnikiem chyba najlepszy compact i najlepszy samochód za 80000zł. Piękny wygląd, wnętrze przestronne jak w rodzinnym samochodzie, dobre wyposażenie, dynamiczny i oszczędny silnik.
Wrażenia
5,0
Silnik
Subiektywnie zdecydowanie mocniejszy od wersji benzynowej. Mocny od samego dołu... i jeszcze mocniejszy jak go pokręcić. Żadnych uwag do kultury pracy. Może nie są to sportowe emocje, ale w normalnej jeździe osiągi są w pełni wystarczające.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko działa bardzo dobrze ale \"odczucia estetyczne\" podczas przełączania mogłyby być lepsze.
4,0
Układ jezdny
Sztywny i dający ogromne poczucie bezpieczeństwa. Diesel bardziej stabilny (większy ciężar silnika) niż benzyna.
Komfort
4,0
Widoczność
Z tyłu polecam czujnik parkowania. Dość grube i wysunięte do przodu słupki przednie.
5,0
Ergonomia
Bez uwag. Przydatne dodatki to czujnik deszczu - działa prawie doskonale i sterowany z kierownicy tempomat - nie kupiłbym już auta bez tego. Świetne rozwiązanie tylnych siedzeń. Choć same materiały, np. plastiki, nie są może jakiejś szczególnie wysokiej klasy, to design wszystko rekompensuje. Wnętrza wszystkich innych compactów jakie oglądałem wyglądają po prostu \"prymitywnie\".
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Denerwuje mnie zimą dmuchająca mocno powietrze kiedy silnik jest jeszcze zimny. Diesel dość wolno się rozgrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bije na głowę wszystkie compactowe hatchbacki. Zupełnie wystarczający np. na wakacyjny wyjazd dla czteroosobowej rodziny. Przed civicami miałem focusa kombi i nic nie straciłem na praktyczności, a przestrzeni dla pasażerów, zwłaszcza z tyłu, jest o wiele więcej.
4,0
Wyciszenie
Na niskich obrotach, przy zimnym silniku słychać, że to diesel. Na trasie silnik w zasadzie niesłyszalny przy dowolnej prędkości. To ogromna przewaga wobec wersji 1.8 benzyna, która jest nieznośnie głośna od 4000 obrotów, tj. na autostradzie od ok. 145km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tych osiągach bardzo dobrze. Poniżej 6l na trasie, w mieście poniżej 8,5l. Średnio 1,5l/100km mniej niż 1.8 benzyna.
5,0
Stosunek jakość/cena
Lekko ponad 80000 za wersję Executive. Nie udało mi się znaleźć porównywalnego diesla z takim wyposażeniem. Czy jednak warto dopłacić do benzyny. Przy obecnych cenach paliwa oszczędzi się ok. 8500 przez 100 000km. Część stracę na trochę droższe przeglądy i ubezpieczenie. Z kolei diesla pewnie odsprzedam trochę drożej. W sumie dla czystej oszczędności diesel przy tej różnicy w cenie zakupu się nie opłaca. Mimo to zdecydowanie polecam. To dużo lepsza wersja, ze dużo elastyczniejszym silnikiem i lepiej wyciszonym silnikiem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bierze olej ponad litr na 20000km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez uwag.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 i-CDTi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 57

Honda Civic VIII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Civic VIII Hatchback 5d