Spora moc (choć brakuje mi tak kilkudziesięciu koni do szczęścia). Znakomicie sprawdza się na trasie, jest dobrze wyciszony. W mieście naprawde jest doskonały. Dynamiczna jazda okupiona jest wysokim zużyciem paliwa (średnio w mieści 10litrów, w trasie 8litrów)
5,0
Skrzynia biegów
Świetna, krótkie przełożenia, doskonały 6. bieg. Czasami problemy przy szybszej zmianie biegów. Ale jest to kwestia przyzwyczajenia się.
4,0
Układ jezdny
Trochę za miękko zestrojone (jest to mój 4 civic).
Komfort
3,0
Widoczność
Słabostka tego modelu - daleko poprowadzona szyba przednia i wysunięte słupki A powodują spore ograniczenie widoczności, szczególnie przy skręcaniu. Pomóc niby mają mikro-okienka pomiędzy słupkami i drzwiami, ale nic nie dają.
5,0
Ergonomia
Super wygodne fotele (choć standardowo za krótkie siedziska), doskonałe podparcie i trzymanie boczne. Lekko wysunieta konsola środkowa w stronę kierowcy oraz zwarty podłokietnik powodują, że wnętrze opasa ciasno kierowcę, dając poczucie bezpieczeństwa. Mała, gruba kierownica daje poczucie jazdy jak w gokardzie. SUPER!!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niezła automatyczna klima, nagrzewa się niesamowicie szybko w zimie, latem schładza się nieco wolniej. Niemniej - nie jest źle.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu mają sporo miejsca, z tyłu niby też. Ale... tylko do 1,8m wzrostu. Jeśli masz zamiar jeździć, bądź przewozić tym autem osoby powyżej 1,8m wzrostu, to o nim zapomnij.
5,0
Wyciszenie
Pierwsza cicha honda civic. Świetnie wytłumione zaiweszenie, do 140 nie słychać prawie wogóle silnika. Standard w hondzie - przy wysokich obrotach (powyżej 4tys.) słychać tylko silnik. Ale nie jest to ani nieprzyjemne, ani niewygodne. Ten kto kupuje honde, wie o co chodzi...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pisali, że będzie megaekonomiczna. Wiem, że potrafi spalić i 7 litrów w mieście (przy silniku 1.8 benzynowym). Sprawdziłem. Ale wtedy trzeba wyłączyć klimę, i nieprzekraczać 3tys. oborotów. Wtedy pali mało. Po niespełnieniu tych warunków trzeba liczyć co najmniej 10 litrów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezłe wyposażenie (za 70000): poduszki czołowe i boczne, kurtyny, abs, klima, wspomaganie, radio cd MP3 o niezłym brzmieniu. Brak za tę cenę ESP (dostępne tylko w wersji za 75000. Pozatym doskonały silnik - u konkurencji podobna moc za nieco większe pieniądze.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciężko póki co ocenić, jak na razie żadnej usterki (15000km, 6. miesięczne auto)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]