Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

Machu, 3 lata temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 192 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Ładne auto z dobrym stosunkiem jakości do ceny. Bogate wyposażenie, świetny silnik, skrzynia, światła, dobre prowadzenie, pojemne i wygodne wnętrze, wysoki poziom bezawaryjności, a większość usterek tania w naprawie. Bardzo dużym atutem jest magic seats. Nie dostaje 5 gwiazdek generalnie za dwie rzeczy - bardzo niewygodne zawieszenie, oraz fatalny promień skrętu. Kupiłem to auto na długie lata i bez wątpienia zrobiłbym to jeszcze raz.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bajka. Żwawy w górnym zakresie obrotów, wyprzedzać da się od +3k obr/min. Chodzi gładko, dźwięk w porządku, bardzo szybko się grzeje. Przy wysokich obrotach oczywiście jest głośno, ale to standard. O trwałości chyba pisać nie trzeba - jest mnóstwo egzemplarzy z przebiegiem rzędu 400-500tys km bez żadnego remontu. Z wad baardzo niski moment obrotowy do 1500 obr/min - fatalnie do wolnego toczenia się w korku.
5,0
Skrzynia biegów
Świetnie, że jest 6 biegów, co dalej nie jest standardem w tych latach. Skrzynia bardzo fajnie działa, pod warunkiem zmiany oleju i płynu wysprzęglika. Wtedy każdy bieg wchodzi gładko. Zestopniowanie raczej pod trasy - minimalna prędkość na 1 biegu to 7km/h i w dodatku wtedy auto nie ma totalnie siły jechać, a więc w miejskich korkach sprawdza się słabo.
3,0
Układ jezdny
Tu dam 3 gwiazdki. O ile prowadzenie na równych drogach jest naprawdę świetne - sztywno, pewnie się prowadzi, błyskawicznie reaguje na ruchy kierownicą, pomimo belki z tyłu, o tyle na polskich dziurach komfort jest żaden. Krótki skok amortyzatorów i duża sztywność - no niestety, jest słabo. Wolałbym wyższy komfort kosztem ciut gorszego prowadzenia. Za zdecydowany wzór brałbym tu Focusa. I baaardzo duży minus za średnicę zawracania lotniskowca. Parkowanie prostopadłe tyłem często na 3x - inaczej to niewykonalne.
4,0
Karoseria
Ciężko mi tu napisać cokolwiek negatywnego, lub pozytywnego. Ot, standardowy, cienki lakier, tak jak we wszystkich innych autach. Podobno czasami urywają się klamki od przednich drzwi - mi się to nie zdarzyło.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest dobrze. Cofanie, parkowanie bezproblemowe. Duże lusterka. Pionowa blenda w klapie bagażnika dobrze wyznacza koniec auta przy cofaniu. Za to podział tylnej szyby, będący dla wielu wadą, dla mnie jest zaletą - idealnie zasłania światła aut za nami, więc nie ma mowy o oślepianiu. Auto ma dobre światła.
5,0
Ergonomia
Wszystko wygląda dziwnie, ale jest bardzo czytelne i banalne w obsłudze. Każdy przycisk na wyciągnięcie ręki. Bardzo dobre, czytelne i ładne zegary. Polecam jedynie spolerować fioletową warstwę antyrefleksową z szyby zegarów, bo bardzo szybko łapie rysy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez większego zarzutu. Klima działa bardzo sprawnie latem, choć zimą zdarza się lekkie parowanie szyb, ale nie takie, które utrudnia jazdę. Średnio działa automat - różnie kieruje strumienie powietrza i finalnie są momenty w dłuższej trasie, gdzie nagle i nieoczekiwanie nam dmuchnie w twarz. Plus za podgrzewane fotele.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca z przodu i tyłu. Dla 4 dorosłych w zupełności wystarczające. Bagażnik zaskakująco duży jak na segment C. Dużo miejsca pod podłogą bagażnika na gadżety. No i bardzo duży plus za magic seats - nieocenione przy przeprowadzkach, remontach. Brawo Honda. Duże schowki w sporej ilości, sporo miejsca dodatkowo pod tylnymi siedzeniami.
4,0
Wyciszenie
Przy jeździe do 130-140km/h jest znośnie, wyżej już gorzej, ale też bez tragedii. Spory hałas przy wysokich obrotach, ale szybko da się przyzwyczaić. Na niskich obrotach silnika nie słychać, z zewnątrz też ledwo co. Ogólnie dobrze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3 gwiazdki za wysokie ceny części. Mało też jest zamienników dobrej jakości, a mechanicy narzekają na słaby dostęp do wielu elementów, przez co trzeba sporo demontować. Za to z uwagi na niską awaryjność, koszty utrzymania nie będą duże, bo to głównie eksploatacja.
5,0
Stosunek jakość/cena
Hondy się cenią, ale za to dostajemy bardzo trwałe i bezawaryjne auto. Części drogie, ale na szczęście wymienia się je rzadko.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psują się bzdury. Składanie lusterek (wymiana modułu składania samemu, 50zł i 10min), urywające się klamki, padające radio, często coś stuka (twarde zawieszenie), dyskusyjna trwałość maglownicy, rozrusznika. Z większością można jeździć, zrobić tanio, albo samemu. Bardzo polecam za to okresowe czyszczenie przepustnicy i regulację zaworów, bo drastycznie wydłuża trwałość auta i podnosi wrażenia z jazdy, a wiem że dużo osób tego nie robi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Generalnie nic. Auto mam z całą historią serwisową i była robiona tylko eksploatacja zarówno u mnie jak i poprzedniego (pierwszego) właściciela.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 57

Honda Civic VIII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Civic VIII Hatchback 5d