Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

pawelch, 3 lata temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 112 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Świetna relacja między pojemnością, mocą, osiągami i spalaniem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nie było.
5,0
Całokształt
Auto o ponadczasowym wyglądzie zarówno zewnętrznym jak i wewnętrznym, nie bez powodu od samego początku zyskał przydomek UFO. Jest to już moja kolejna Honda, w benzynowej wersji 1.8 - silnik nie wymaga reklamy, uznawany za jeden z najlepszych ostatnich lat. Obecnie chyba żaden z producentów nie potrafi w ten sposób pogodzić osiągów i spalania. Moja wersja wyposażenia bardzo bogata Executive - dwustrefowy klimatronik, ksenony, szklany dach, grzanie dupki i jasny środek. Bardzo fajna wersja. Jedyny minus to zbyt twarde zawieszenie jak dla mnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik benzynowy 1.8 - 140KM, bezobsługowy na łańcuchu, a przy tym oszczędny. Żadnych nieprzewidzianych napraw. Przy normalnej jeździe średnie spalanie na poziomie 7.5 litra. Komputer pokładowy zaniża o ok. 0.3-0.5 litra względem wyliczeń z dystrybutora. Trasa do Chorwacji łącznie ok. 2800km, średnie spalanie 6 litrów i nie byłem zawalidrogą, sąsiedzi po trasie maja piękne autostrady:)
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna przekładnia, nie to co w europejskich autach, dzięki szóstemu biegowi obniża nieco spalanie na trasie. Sprzęgło pracuje poprawnie.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jak dla mnie za twarde, podobno sedany maja bardziej komfortowe dzięki całkowicie innemu rozwiązaniu z tyłu. Jednak podczas podróżowania na trasie po autostradach i na drogach szybkiego ruchu spisywało się bardzo dobrze.
4,0
Karoseria
Lakier miękki jak to w Japończykach, podatny na opryski i zarysowania. Z przeczytanych opinii wynika że były problemy z lakierem na dachu przy uszczelce szyby przedniej, jednak mnie ten problem nie dotyczył gdyż posiadałem szklany dach, który super rozświetlał moje jasne wnętrze. Jednak najbardziej irytować mnie sierpy na błotnikach, według mnie badziewne rozwiązanie. Wystarczyło że uszkodzisz jedna spinkę i już odstają i szpecą auto, a ceny nowych sierpów i dostępność używanych to jakaś porażka.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki ok, lusterka boczne odpowiedniej wielkości. Jednak widoczność do tyłu i brak tylnej wycieraczki trochę słabo, pomagają czujniki parkowania w które akurat był wyposażony mój egzemplarz, lub polecam kamerę cofania i radio z Androidem.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i na swoim miejscu. Jak na klasę kompakt odpowiednią ilość miejsca, bagażnik też bardzo pojemny. Dzięki systemowi Magic Seats można dobrać konfigurację którą aktualnie potrzebujemy. Po złożeniu foteli uzyskujemy płaską podłogę równą z bagażnikiem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajne, w lato szybko schładza wnętrze, zima szybko ogrzewa, szyby bardzo szybko odparowują. Jednak przydarzyła mi się standardowa usterka, wymiany wymagał przekaźnik klimatyzacji, koszt ok. 100 złotych.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca dzięki regulacji fotela i kierownicy we wszystkich kierunkach bez problemu znajdzie miejsce dla siebie. Fajna niska pozycja, mi bardzo odpowiada. Dużo miejsca dla pasażerów, podróżne podłokietniki z uchwytami na kubki w obu rzędach. Bagażnik pomieści rodzinne wyjazdy dla 4 osobowej rodziny. System Magic Seats nie posiada konkurentów, świetne rozwiązanie. Będzie wam tego brakować w innych autach.
4,0
Wyciszenie
To również nie jest mocny punkt tego auta. Co prawda na postoju nie słychać wogóle silnika, to już powyżej 130km/h staje się słyszalny. Nie twierdzę że nie jest to przyjemny dźwięk, jeśli komuś przeszkadza wystarczy podgłosić radio:)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na przestrzeni dwóch latach poza serwisem filtrowo-olejowym, wymieniłem tarcze i klocki z tyłu, przekaźnik klimatyzacji oraz opony. Żadnych nieprzewidzianych i dodatkowych kosztów. Jedynym minusem jest to że pomimo wieku auto to nadal jest bardzo lubiane przez złodzieji, polecam dodatkowe zabezpieczenie lub AC.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto warte wydanych pieniedzy, jednak w mojej ocenie zbyt drogie jak na swój wiek, najstarsze egzemplarze mają już 15 lat. Zadbany egzemplarz z silnikiem 1.8 dobrym wyposażeniem i rozsądnym przebiegiem wymaga wydania nadal sporej kwoty. Silniki 1.4 - 83 lub 100KM mają swoje odmienne ceny, to samo dotyczy się diesla 2.2. Jeździłem tylko 1.8 i ten polecam z całym sercem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyny ponadprogramowy wydatek na przestrzeni 2 lat, to przekaźnik klimatyzacji, koszt ok. 100 złotych. Wymiany wymagał też przekaźnik składania lusterek koszt podobny, lecz nie wymieniłem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych i nieprzewidzianych awarii.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
8,8
l/100km
9,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VIII Hatchback 5d