Silnik
: R18A2 to silnik stworzony do Civica chociaż nie obraziłby się gdyby miał 160KM :)
5,0
Całokształt
Piękna stylistyka, w środku kierowca ma wszystko pod ręką. Świetne wyposażenie w wersji Sport (całkowicie wystarczające). Bardzo wygodne siedzenia ze świetnym systemem składania tylnej kanapy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja. Można jeździć ekonomicznie i spalać niewielkie ilości paliwa jak na pojemność 1,8 lub cieszyć się sportową jazdą (jak na zwykłe autko cywilne naprawdę nieźle daje radę)
5,0
Skrzynia biegów
Jest precyzyjna, nie haczy, a podczas wyprzedzania jeżeli nie ma konieczności to nie musimy redukować nawet z szóstego biegu. Jedyny minus to brak skórzanego mieszka. Do tej plastikowej kulki trzeba się przyzwyczaić...
5,0
Układ jezdny
Jak na razie wystawiam ocenę wzorową jak na zwykłą kolumnę McPersona z przodu i belkę z tyłu. W porównaniu do Accorda na wielowahaczu to Civic jest bardzo sztywny ale nie przesadnie.
Komfort
3,0
Widoczność
Przednie boczne słupki troszeczkę przysłaniają widok szczególnie na rondach. Tylna szyba... też za wiele nie widać no i małe tylne szyby boczne oglądając się w nie podczas cofania (czy nie bliża się pieszy) bardzo słaba widoczność, ale za to nadrabia wielkimi lusterkami wstecznymi w których widać wszystko.
5,0
Ergonomia
Ja jestem zadowolony.cały kokpit niejako "obejmuje" kierowcę. Praktycznie wszystko mamy pod ręką. Przycisków nie jest dużo jak np w Insignii. Sterowanie tempomatem oraz radiem w kierownicy, która jest regulowana w dwóch płaszczyznach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bardzo wydajne, klimatyzacja aż za bardzo. Na minimalnej temperaturze w aucie robi się jak w lodówce. Szkoda tylko, że nie ma kratek nawiewów w podłokietniku na tył, byłoby super.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu nie mogę narzekać jak na tak niewielkie auto. Bez problemu wsiadam na kanapę z tyłu i mam jeszcze sporo luzu przed fotelem kierowcy, które jest ustawiony pode mnie. Bagażnik zaskoczył mnie najbardziej. Wszedł wózek(nie parasolka) 3 średnie torby i 2 duże reklamówki. Jeżeli to za mało to jeszcze można coś wcisnąć pod tylną kanapę.
5,0
Wyciszenie
Nie jechałem więcej jak 140km/h i na wyciszenie nie narzekam. Silnika nie słychać. Trochę szumi powietrze ale w jakim aucie jest idealnie cicho?
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Witam. U mnie spalanie wygląda następująco. Miasto dystans do 4km Lato:8,5 Zima 10. Jak zrobię 50/50 miasto-trasa to lato 7,3 zima 8,0. Wybierając się w trasę zatankowałem auto do pełna do dwóch odbić pistoletu przed i po trasie przy tym samym dystrybutorze i na 402km wlałem równo 23,05litra czyli 5,75 na każde 100 km, przy jeździe do 100 km/h bez przekraczania 3tys obrotów z klimatyzacją przez około 50% trasy i pełnym bagażnikiem. Wiem, że jak się chce można zejść jeszcze z 0,5litra ale to już byłaby mordęga:)
5,0
Stosunek jakość/cena
Hmm. Nie dałbym takich pieniędzy za niemieckie auto pomimo, że mogłoby być lepiej wyposażone i młodsze od Hondy. Od 10lat jeżdżę Hondami i widząc jak moi koledzy naprawiają swoje pancerwageny i inne europejskie auta to zostaję dalej Przy tej marce.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak jakichkolwiek usterek. Wymieniam raz w roku olej z filtrem, robię przegląd klimy z odgrzybianiem i wymianą filtra kabinowego i jeździmy dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu nie napiszę ani słowa bo nie ma o czym.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]