Silnik
: Chciałem kupić kolejną Hondę, ale proponowany silnik z kosiarki (1.0 turbo) mnie zniechęcił. Wersja z silnikiem 1.5 jest za droga.
Adios Honda! Szkoda.
5,0
Całokształt
Sprawdzona technika pod futurystycznym nadwoziem. Auto nigdy mnie nie zawiodło, także podczas sprzedaży: sprzedałem samochód w kilka dni.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacyjny silnik: elastyczny, dynamiczny (od ok.4 tys. obrotów), ekonomiczny. Wysokoobrotowy - tam, gdzie inne auta wymiękają, Civic wciąż przyśpiesza! Praktycznie bezobsługowy (solidnych łańcuch, ustawianie zaworów co 100 tys., świece irydowe - wymiana co 125 tys.).
4,0
Skrzynia biegów
Nigdy nie haczyła, ale czasem biegi wchodziły jakby "na dwa razy"
4,0
Układ jezdny
Dość twardy, na szczęście jeździłem na "16". Dobrze trzyma się drogi. Precyzyjny układ kierowniczy (żona narzekała, że za mało wspomagany).
Układ hamulcowy mógłby być skuteczniejszy.
Komfort
3,0
Widoczność
Czujniki cofania są, moim zdaniem, niezbędne.
4,0
Ergonomia
Kwestia przyzwyczajenia - niemniej jednak wszystko jest w zasięgu ręki. Wyświetlacz ustawień klimy oraz radia słabo czytelny w słońcu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Hałaśliwa klimatyzacja w trybie auto. Nie można zamknąć środkowych nawiewów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla ludzi 50 centyla - wzorowa.
4,0
Wyciszenie
Mogło być lepiej, ale dźwięk silnika od 4,5 tys. obrotów uzależnia :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Permanentnie uzyskiwałem spalanie poniżej 6 l/100 km w trasie oraz poniżej 8 l/100 km w mieście
5,0
Stosunek jakość/cena
To jeden z ostatnich tak dopracowanych samochodów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pompa sprzęgła i wyświetlacz - gwarancja. Po 125 tys. - amortyzatory przednie. To wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]