Auta kupujemy oczami, i na to samo liczymy sprzedając auto. Kupowałem miesiąc a sprzedałem w tydzień (i cały czas trochę tego żałuję). Model do dziś prezentuje się świeżo i non stop jest na niego popyt.
Wrażenia
4,0
Silnik
O silniku można wiele napisać, ale zacząć trzeba od najważniejszego. Jest bezawaryjny. Ospały na niskich obrotach, dynamiczny powyżej 4 tys. obrotów. Ospałość jest rekompensowana ciszą w kabinie i bardzo niskim zużyciem paliwa. Mój rekord 5,4l/100km na drodze krajowej.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa precyzyjnie, super przydatny 6 bieg. obniżający zużycie paliwa już od 60km/h. Jedynie dwójka lekko ciężko wskakiwała.
4,0
Układ jezdny
Główny mankament zawieszenia to jego twardość, niektórzy piszą o skaczącym aucie po całej drodze. To bzdura! Zawieszenie oczywiście jest zbyt twarde, ale auto nie skacze po całej drodze i wbrew pozorom jest cały czas przyklejone do asfaltu. Są też opinie jak kierowcę boli jak wjadą w jakąś dziurę. Faktycznie słychać wtedy jak zawieszenie dostaje, ale bez obawy. Zawieszenie jest twarde i bardzo wytrzymałe.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność - najlepsza na wprost. Mocno pochylone słupki przednie lekko utrudniają widoczność po skosie. Widoczność do tyłu, wbrew pozorom nie najgorsza, trzeba się tylko przyzwyczaić do widoku przedzielonej szyby spojlerem. Jedynie widoczność po skosie do tyłu - zerowa.
4,0
Ergonomia
Pierwszy rzut oka do wnętrza - skomplikowana obsługa, przyciski rozsiane bez sensu.
Jednak po kilku przejażdżkach wszystko zaczyna być logiczne (może oprócz konieczności przekręcania kluczyka przed naciśnięciem startera). Obsługa wszystkich urządzeń prosta i intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Do wentylacji i ogrzewania nie mam żadnych uwag. Dwustrefowa klima w lato i ogrzewanie w zimę działa jak powinno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Główny i jedyny zarzut to mało miejsca nad głową. Auto ogólnie dla osób poniżej 190cm wzrostu. Przy moich 178 centymetrach było w sam raz. Przestrzeń na kolana na tylnej kanapie większa niż w Accordzie.
3,0
Wyciszenie
Bardzo cicho na niskich obrotach i do prędkości 120km/h. Powyżej 140km/h jest już trochę za głośno. Jest wyraźny i głośny szum powietrza. Powyżej 180km/h prawie nie da się rozmawiać. Każde dynamiczne wyprzedzanie okupione jest koniecznością redukcji i zawyciem silnika. Mi to akurat nie przeszkadzało, wręcz przeciwnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty przeglądów, wymiany podstawowych elementów eksploatacyjnych - na średnim poziomie. Częstotliwość ich wymieniania - rzadka. Najdroższa rzecz jaką wymieniłem przy przebiegu ok. 160000km to amortyzatory z przodu po 300zł sztuka.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ufo jest jednym z droższych kompaktów 'nie premium' jednak jego bezawaryjność i frajda z jazdy są warte tej ceny. W tej samej cenie można kupić np. o dwa lata młodszego fucusa. Focus jedyne co ma lepsze to komfort zawieszenia. W pozostałych parametrach: bagażnik, ilości miejsca w środku, wygląd, przyjemność z jazdy, awaryjność - wygrywa Civic.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna usterka w moim Civicu to awaria przekaźnika odpowiedzialnego za elektryczne składanie lusterka zewnętrznego. Nie było żadnych skrzypień plastików. Cała pokładowa elektryka i mechanika działały poprawnie. Wspomnieć jeszcze wypada o słabym lakierze. Maska miała drobne odpryski od kamyków.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]