Bardzo fajne autko, praktyczne, dynamiczne i niezawodne. Dobry wybór dla młodej rodzinki jako auto do miasta i na krótkie trasy. Jak dla mnie trudno o lepszy kompakt - oczywiście znajdzie się auta lepiej wykonane i lepiej jeżdżące, ale wszystko kosztem trwałości, bardzo ważnej w przypadku aut używanych.
Wrażenia
5,0
Silnik
"Spokojny" i oszczędny na niskich obrotach, pokazuje pazur po przekroczeniu 4 tys. obrotów, wtedy też zauważalnie wzrasta spalanie, ale na co dzień nie ma potrzeby go piłować. Nie bierze oleju, zawsze suchutki, można na nim polegać. Osoby, które piszą o nim "mułowaty" zapewne jeździły wcześniej dieslami i trudno im się przestawić. Najbardziej ekonomiczne auto jakie miałem do tej pory.
5,0
Skrzynia biegów
Tu też doskonale, niezwykle precyzyjna, biegi wchodzą z delikatnym oporem i charakterystycznym kliknięciem, ogólnie - z uwagi na wysokoobrotową charakterystykę silnika trzeba nią trochę machać, ale to akurat bardzo przyjemne.
4,0
Układ jezdny
Twarde zawieszenie, ale ja takie lubię. Przyjemnie i pewnie pokonuje zakręty. Nieco rzuca na nierównościach, ale coś za coś, na równej drodze i autostradzie bajka.
Komfort
3,0
Widoczność
Tutaj jedynie przeciętnie. O widoczności do tyłu pisali inni (na szczęście wiele ułatwiają czujniki parkowania i bardzo duże lusterka), przednie słupki zasłaniają pieszych na pasach.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, bardzo intuicyjna obsługa. Bardzo oryginalny kokpit, który szybko się nie nudzi. Dużo poręcznych schowków, wygodne podłokietniki. Na minus fotele bez regulacji podparcia odcinka lędźwiowego, co trochę przeszkadza na dłuższych trasach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag, klimatyzacja pracuje dokładnie tak jak powinna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trudno o bardziej pojemne auto w tym segmencie. Kierowca i pasażer mają mnóstwo miejsca, podobnie jak pasażerowie z tyłu. Rewelacyjny, bardzo praktyczny bagażnik (można przewozić 40kg psa) z dodatkową wnęką i system składania tylnych siedzeń.
2,0
Wyciszenie
Najsłabsza strona Civica. Coś takiego jak wyciszenie nie istnieje w tym samochodzie, powyżej 140 km/h jest już bardzo głośno (szum opon i wycie silnika), co trudno znieść na bardzo długich trasach. No, ale nie ma aut idealnych, niestety.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duży poziom bezawaryjności + niewielkie spalanie jak na tą pojemność i ilość KM. Można tym autem pojechać naprawdę bardzo oszczędnie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Trochę za drogie jako auto używane, ale mityczna trwałość powoduje, że ludzie cenią sobie te samochody. Trochę niedoróbek jest, ale ogólnie warto kupić ten samochód.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę tych pierdołowatych usterek było - incydentalnie strajkujący centralny zamek, odpadające klamki drzwi kierowcy i pasażera, łożysko amortyzatora do wymiany, skrzypiące sprzęgło, kiepsko spasowane plastiki deski rozdzielczej hałasujące na nierównościach, miękki, rysujący się od samego patrzenia lakier.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic, co mogłoby przerwać lub uniemożliwić jazdę - można na tym aucie polegać w 100%.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]