Przeniesienie napędu
: Najbardziej pozytywnie zaskoczył mnie silnik, ilość miejsca wewnątrz i ogólna solidność wykonania auta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Lakier delikatny.
4,0
Całokształt
Civic VIII, mimo około 9 lat, wciąż zwraca na siebie uwagę. Auto bardzo solidnie wykonane i po prostu miłe w użytkowaniu. Jednak tylko dla tych, którzy zniosą mocno sportowy charakter zawieszenia, co oznacza pewność prowadzenia ale też twarde zawieszenie . Jeśli ktoś szuka pojazdu rodzinnego o komfortowym zawieszeniu to chyba powinien rozejrzeć się za czymś innym. Kupiłem HC trochę przypadkowo, nie rozglądałem się za Hanią, ale skoro się trafiła z pewnej ręki, z małym przebiegiem i bogatym wyposażeniem (executive) to kupiłem. A teraz wiem, że dobrze zrobiłem. Jak dotąd, minęło 5 lat użytkowania, jestem bardzo zadowolony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wielki atut Civica. Elastyczny, mocny, oszczędny, w sam raz do tego auta. Prosta konstrukcja powinna zapewniać długotrwałość, bo nie ma w nim turbo, dwumasy, paska rozrządu. Jedyny mały minus to niewielkie drgnięcie silnika odczuwalne podczas pracy na wolnych obrotach przy załączaniu się klimatyzacji. Ale nie jest to żaden problem.
4,0
Skrzynia biegów
Działa prawidłowo, biegi wchodzą dobrze. Tylko nie rozumiem dlaczego tak ją zestopniowano. Na VI biegu można jechać od 50 km/h do max. prędkości a przy 130 jest już 3500 obr./min i zaczyna być głośno. Mogłyby być trochę inne przełożenia, byłoby idealnie. Z drugiej strony, super bo na II biegu dociąga się do 100 km/h.
4,0
Układ jezdny
Jak dla mnie OK choć trochę za twardo. Bardzo dobrze i pewnie prowadzi się na dobrych nawierzchniach. Świetnie trzyma się drogi w zakrętach. Bardzo dobra reakcja na ruchy kierownicą. Hamulce bez zarzutu.
4,0
Karoseria
Delikatny lakier. Podwozie też ma skłonności do korozji ale w sumie jest bardzo OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki OK. Do tyłu gorzej, koniecznie trzeba mieć czujniki cofania bo bez tego trudno się parkuje. Tylny spojler zasłania światła jadącego z tyłu auta, choć i bez tego samościemniające się lusterko działa robi swoje.
5,0
Ergonomia
Wszystko gdzie trzeba, pokrętła i przyciski tam gdzie powinny być. Świetny system składania magic seats, bardzo użyteczny, niemal płaska podłoga po złożeniu siedzeń - rewelacja.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze grzeje i chłodzi. Do tego klimatronic II strefowy i nic więcej nie trzeba.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z zewnątrz auto wydaje się dość małe a wewnątrz rewelacja - jest więcej miejsca niż można by się spodziewać. Miejsca jest po prostu wystarczająco dużo. Bagażnik, jak na hatchback, całkiem spory. Ponadto można wykorzystać miejsce pod tylna kanapą na jakieś małe przedmioty.
4,0
Wyciszenie
Do 3500 rpm jest w miarę cicho potem już coraz gorzej. Plastiki kokpitu czasem trzeszczą. Ogólnie jest całkiem znośnie. Wyciszenie w normalnym spokojnym użytkowaniu jest całkiem dobre, żaden hałas nie męczy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na 140 konny silnik jest bardzo przyzwoite. Na trasie przy spokojnej jeździe można zejść poniżej 6l/100. W mieście poniżej 8-9 litrów zejść się raczej nie da. Podstawowe materiały eksploatacyjne (klocki, filtry itp.) w przyzwoitych cenach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowa HC VIII gen. była dość droga ale jakość wykonania adekwatna. Według mnie auto warte swojej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nie było drobnych usterek. Słaby lakier, miękka szyba przednia łatwo się rysuje nawet od wycieraczek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nie było poważnych usterek.Edit: teraz mam 92 000 km przebiegu nadal wszystko działa idealnie - żadnych usterek. Edit: przy 120 000 km jest super.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]