Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

Emil Olborski, 10 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 105 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Samochód w moim odczuciu bardzo wolno się starzeje. Konkurencja z tamtego okresu wygląda moim zdaniem mniej świeżo.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dynamiczny. Może w niskim zakresie nie powala, ale ma duży potencjał na wysokich i można go dłuuugo kręcić w ekstremalnych sytuacjach, np. gdy podczas wyprzedzania trochę się "przeliczyliśmy"
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje dość przyjemnie. Mogłaby mieć minimalnie krótsze skoki. Największą wadą jest to, że czasami przy bardzo dynamicznym przyspieszaniu trzeci bieg potrafi nie wejść... Oczywiście wiem już o tym i rzadko mi nie wchodzi, ale trzeba na to uważać.
4,0
Układ jezdny
Bardzo bezpośredni układ kierowniczy - przydaje się gdy trzeba szybko ominąć dziurę, fajne przełożenie (mało obrotów kierownicą między skrajnymi położeniami). Niestety, na koleinach (wersja Sport opony 225/45) trochę wyrywa kierownicę. Może to nie jest bardzo uciążliwe, ale nie ma opcji, żeby puścić ją choć na sekundę bez przytrzymania choćby kolanem. Dopóki nie przejechałem się kilkoma współczesnymi samochodami (2014r), myślałem, że ten Civic jest twardy. Nie. Samochody nawet wyższej klasy tak są teraz zestrojone.
Komfort
3,0
Widoczność
Potwornie szerokie słupki tylne. To nie podział poziomy tylnej szyby przeszkadza przy parkowaniu, tylko one. Żałuję, że pożałowałem na czujniki parkowania przy kwocie samochodu 75000zł... W czasie jazdy do przodu - jest ok. Olbrzymie lusterka boczne świetnie się sprawdzają.
4,0
Ergonomia
Kosmiczna deska może na początku odstraszać, ale ergonomia jest na wysokim poziomie. Niektórzy narzekają, że kierownica może przesłaniać wskaźniki. Przy moim wzroście (181cm) nic mi nie zasłania, jest mi wygodnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Dość wydajna klima, bardzo szybkie odparowywanie przedniej szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód o takich wymiarach zewnętrznych, wnętrze bardzo przestronne. Długie siedziska foteli z przodu i tyłu. Z tyłu wysokim osobom może zaczynać brakować miejsca na głowę. Niewielkie bagaże można wkładać pod tylne siedzisko. Jak na hatchbacka bagażnik bardzo duży.
2,0
Wyciszenie
No tu się Honda nie popisała... Słabe wyciszenie zawieszenia (czasami myślałem, że coś mam do wymiany, ale nie - ten typ tak ma), silnik powyżej 3500rpm buczy głośno. To fajne, kiedy chce się pokazać sportowe odgłosy koledze, na wysokich obrotach, ale w trasie to potrafi męczyć. Powyżej 135km/h przekracza się 3500rpm i jest głośno. Czasami zaskrzypi na wybojach deska rozdzielcza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Podczas okresu gwarancji mechanicznej (3 lata) dość drogie przeglądy w ASO. W tej chwili koszty są umiarkowane. Nie ma problemu z dostępnością części, a w samochodzie nic się nie psuje. Samochód potrafi oszczędnie się obchodzić z benzyną. Nawet zadziwiająco, biorąc pod uwagę pojemność i moc silnika. W trasie, kiedy się nie szaleje, nie ma najmniejszego problemu, aby zejść do 6,5l/100km (zdarzało mi się do 5,9 przy bardzo delikatnej jeździe)
4,0
Stosunek jakość/cena
Ci, którzy piszą, że 75000zł (wersja sport) to bardzo dużo jak na kompakt, są w błędzie, biorąc pod uwagę poziom wyposażenia i moc silnika w tym samochodzie. W wersji Sport dużo dodatków, wartych swej ceny. Konfigurowałem przed zakupem kilka konkurencyjnych samochodów i z takim wyposażeniem, nawet ze słąbszymi silnikami, były droższe.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza fatalną wierzchnią warstwą lakieru, która szybko odpryskuje, nic w tym samochodzie mi się nigdy nie zepsuło (105000km)! Fakt, że samochód nie był katowany i jestem jego właścicielem od nowości.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterka nie przydarzyła mi się nigdy. Bezawaryjność to olbrzymi atut tego samochodu. Proste rozwiązania, w tym zawieszenia (belka skrętna z tyłu), brak turbosprężarki, niewysilony silnik (1,8 w samochodzie ważącym 1250kg) wróżą dobrą przyszłość w tym temacie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
8,8
l/100km
9,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VIII Hatchback 5d