Silnik
: Nawet na niskich obrotach dość duży procent momentu obrotowego.
5,0
Całokształt
Na razie niezawodna, uwagi można mieć tylko do jakości plastików (przeciętna) i ich montażu. Sporo jest różnych \"świerszczy\", które trzeba na początku znaleść i usunąć. Do mechaniki zero uwag.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo dobrze, dobry stosunek mocy do masy auta. Moment obrotowy na tyle duży, że jadąc w górach jestem w stanie wyprzedzać pod górę większość pojazdów osobowych jadących przede mną. Do setki rozpędza się poniżej 9 sekund. Silnik dość elastyczny, spokojnie można poruszać się na 5 biegu w zakresie prędkości 40-140 km/h. Prędkość maksymalna wyższa niż w instrukcji.
5,0
Skrzynia biegów
Żadnego haczenia, biegi wchodzą łatwo i jakby po prowadnicach. Drążek zmiany biegów nie drży w czasie jazdy, odległość od prawej ręki idealna.
4,0
Układ jezdny
Jak mówił klasyk: zakręty pokonuje jak po szynach. Jeżdżąc różnymi samochodami po stałej trasie, żadnym kompaktem nie mogłem pokanać jej zakrętów z tak małą ilością hamowań. Ale coś za coś. Komfort jazdy, zwłaszcza na tylnym siedzeniu dość niski, zawieszenie twarde ale ciche.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu bardzo dobra, mimo grubych słupków przednich. Zostały tak ukształtowane aby jak najmniej zasłaniać widoczność. Gorzej jest z tyłu. Grube tylne słupki zasłaniają widoczność po skosie, co utrudnia manewrowanie na parkingu. Tylna szyba ze spojlerem po środku ogranicza widoczność zwłaszcza w zimie, ponieważ dolna jej część jest z plastiku i jest nieogrzewana. Szkoda też,że nie ma tylnej wycieraczki.
5,0
Ergonomia
Mimo kosmicznego wyglądu po krótkim zapoznaniu się z rozmieszczeniem przycisków łatwo przychodzi ich obsługa. Włączanie klimy to bajka. Po kilku latach jazdy tym autem chciałbym aby wszystkie były tak zbudowane. Najbardziej podoba mi się duży prędkościomierz. Spotkałem się z narzekaniami, że kierownica zasłania wyświetlacze, to nieprawda. Kierownica ma ustawienie osiowe i pionowe, fotel przód - tył i góra dół, jeśli ktoś nie potrafi przyjąć właściwej pozycji to jego problem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Do pracy klimatyzacji nie mam uwag. Jedna rzecz mnie denerwuje - po jej wyłączeniu do wnętrza leci lekko podgrzane powietrze co przy temperaturze otoczenia ok. 18 - 20 stopni podgrzewa powoli wnętrze auta i wymusza włączenie klimy co jakiś czas.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Subiektywnie jeden z najprzestronniejszych kompaktów. Sprawia wrażenie bardziej szerokiego niż jest, pasażer środkowego miejsca tylnej kanapy ma dużo miejsca no nogi bo nie ma typowego tunelu środkowego. Bagażnik 415 litrów. Fotele wygodne, plecy nie bolą nawet po przejechaniu 1000 km.
3,0
Wyciszenie
Nierewelacyjne wyciszenie odgłosów toczenia, ale tu dużo zależy od opon. Naprawdę głośno we wnętrzu robi się przy prędkości powyżej 150 km/h. Słychać silnik, odgłosy powietrza i opon.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik 1,8 litra dobre, wszystko zależy od umiejętności i stylu jazdy. Najniższe w trasie 5,6 l/100 km. W mieście zwłaszcza w zimie łatwo przekroczyć 10 litrów ale i wynik poniżej 8 jest do uzyskania.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu nowego pojazdu trochę za wysoka, mimo dobrego wyposażenia, pocieszeniem jest wolna utrata wartości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 5 lat uszkodzeniu uległa uszczelka w tylnych drzwiach prawdopodobnie wskutek przymarznięcia - wymieniona na gwarancji oraz przeciekanie lejka wlewu płynu do spryskiwacza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]