Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

ArGl, 11 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 28 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niezwykle przestronne i praktyczne wnętrze oraz duży bagażnik + dobry silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Beznadziejnie miękki i cieniutki lakier - niestety ekologia - lakiery wodne:(
4,0
Całokształt
Uważam, że auto jest idealnym kompromisem - wersja 5d nadaje się dla niewielkiej rodziny, silnik 1.8 to chyba najlepszy silnik, owszem 2.2 I-CDTI jest podobno bardzo udany i jak na diesla bardzo wytrzymały, ale przede wszystkim jest ich bardzo mało na rynku, ceny są absurdalne, a używka za niską cenę z tym silnikiem to niemal pewna mina. Auto jest bardzo praktyczne, a przy tym bardzo efektownie wyglądające. Niski komfort jazdy rekompensuje znakomity układ jezdny i kierowniczy, bardzo skuteczne hamulce. I jeszcze jedno - samo wnętrze niestety jest wykonane dość tandetnie - owszem, spasowanie jest OK, ale materiały nie są pierwszej klasy(nawet drugiej:D), trzeszczy praktycznie od nowości, fotele są wygodne ale po dłuższej trasie jednak bardzo męczą - to auto dla miłośnika Hondy, który wie, na co stawia ta marka i to głównie na niezbyt dalekie trasy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.8 to optymalny wybór, dużo dynamiczniejszy niż 1.4 a spala praktycznie tyle samo paliwa, jeden z ostatnich mohikanów bez żadnego turbo i downsizigu. Powiem szczerze, jeden z największych plusów tego auta. Do dynamicznej jazdy trzeba silnik kręcić powyżej 4 tys.obr./min - typowa wysokoobrotówka, choć nie taka szlifierka jak stare Vteci. Za to zaskakuje w miarę sprawną jazdą na niskich obrotach - jak na Hondę wyjątkowo elastyczny
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów działa sprawnie i precyzyjnie, jedynie czasami wsteczny nie chce wejść za pierwszym razem, normalne w Hondach
4,0
Układ jezdny
Auto jest bardzo twarde, zwłaszcza na 17-calowych kołach z oponami 225/45 R17, sytuację częściowo ratują zimówki 16-stki z oponami 205/55 R16 - ale umówmy się - na polskich przeciętnych drogach komfort jest bliski zeru. Za to doskonale trzyma się drogi i na zakrętach.
Komfort
3,0
Widoczność
O ile widoczność do przodu i w lusterkach bocznych jest bardzo dobra, to do tyłu przez spojler biegnący w poprzek tylnej szyby + brak tylnej wycieraczki jest do niczego, do tego szerokie tylne słupki jeszcze ją ograniczają. Sytuację ratują seryjne w wersji Sport czujniki parkowania z tyłu, działają wzorowo.
4,0
Ergonomia
Dla mnie super, tablica na pierwszy rzut oka wydaje się \"kosmiczna\" i trudna do opanowania - 5 minut i kierowca doskonale wie co i jak. Jedyne co może przeszkadzać, to dość dziwne rozwiązanie uruchamiania samochodu (najpierw zapłon klasycznie kluczykiem, a potem silnik przyciskiem umieszczonym z lewej strony deski rozdzielczej). Do tego źle umieszczony prędkościomierz cyfrowy, który często jest przysłaniany przez koło kierownicy. Obsługa radia wzorowa, kierownica multifunkcyjna łatwa w obsłudze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Krótko i na temat - super. Duży plus za podgrzewane fotele przednie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Najobszerniejsze auto kompaktowe, także wg magazynów motoryzacyjnych, duży bagażnik, no i funkcja magic seats - czyli możliwość złożenia do pionu samego siedziska kanapy, dzięki czemu można przewieźć w pionie z tyłu np. 1m. kwiata w doniczce.
3,0
Wyciszenie
Jak to Honda:), silnik słychać, zwłaszcza powyżej 4 tys.obr/min. - ogólnie wyciszenie na 3-jkę
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Uważam, że zużycie paliwa jest zadowalające. W zimę auto pali w mieście 8-9l/100 km,poza zimą potrafi w mieście zejść poniżej 8/100km. Na trasie różnie - od 6 wzwyż, zwłaszcza na autostradzie, nie polecam jechać szybciej niż 140km/h bo raz że wtedy zaczyna już pracować Vtec i spala powyżej 9/100, a dwa hałas.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mam Hondę Civic 1.8 Sport z wyposażeniem m.in. automatyczna klimatyzacja, czujnik parkowania tył, czujnik zmierzchu, czujnik deszczy, tempomat, podgrzewane fotele, czujnik niskiego ciśnienia w oponach (to akurat mnie wnerwia:D), od najbogatszej wersji Executiva różni się tym, że nie ma dwustrefowej klimy, panoramicznego dachu i reflektorów ksenonowych. Kosztowała 70 tys.zł - myślę, że auto warte swojej ceny. UWAGA - wysokie koszty przeglądów w ASO - po gwarancji proponuję zrezygnować z ASO i robić przeglądy i inne naprawy w dobrym warsztacie nieautoryzowanym.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rzadko nim jeżdżę, bo mam auto służbowe, ale ogólnie jest super. JEDEN DUUUŻY MINUS - lakier - fatalna powłoka lakiernicza, zresztą poprzednia generacja miała dokładnie to samo - ten lakier rysuje się nawet od samego patrzenia - naprawdę mało jeżdżę, niestety auto trzymam pod chmurką - nie rdzewieje, ale ilość rys jest już trudna do zliczenia, najmniejsze kamyki powodują odpryski lakieru:(. I taka mała przypadłość - 3 razy zupełnie bez sensu dostałem komunikat o niskim ciśnieniu w oponach - za każdym razem fałszywy alarm - kasuje się to samemu (opisane w książce osbługi).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
8,8
l/100km
9,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VIII Hatchback 5d