wydaje mi sie ze przy dłuzszej trasie nie czuc mocy 140 KM (poprzednie auto Laguna 1.9 dCi 120KM i lepiej było przy wyprzedzaniu), do 130 km/h hałas znośny, ale im szybciej tym mniej przyjemnie (moze dlatego, ze mam wersje Sport), przy trasie ponad 800 km z czego 330 po autostradzie jazda męcząca (laguną przy podobnej trasie nie czułem się wogóle zmeczony, ale laguna to jednak klasa średnia).
4,0
Skrzynia biegów
biegi chodza lekko, po miescie przy 55 km/h spokojnie można wrzucic 6 bieg
3,0
Układ jezdny
dość sztywne zawieszenie, da sie jeszcze przeżyć, ale za to słabo wytłumione
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność do tyłu przeciętna, ale ja korzystam z lusterek, więc nie narzekam, słupki przednie dosc szerokie, ale to nasze bezpieczeństwo (kurtyny), tylne słupki dużo za szerokie (przy cofaniu ze skośnego parkowania trzeba sie ryzykownie wysunąć)
4,0
Ergonomia
brak uwag (w nocy odbija sie podświetlenie zegarów w przedniej szybie ale można je sciemnic)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
zimą grzeje latem chłodzi, parę z przedniej szyby zbiera szybko (niektórzy marudzą ze przy wentylacji długo to trwa, ale po co jest klima, ona nie tylko służy do chłodzenia latem ale tez do szybkiego usuwania pary z przedniej szyby)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
za głosny przy predkosciach na autostradzie (powyzej 140)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto: zaswieci sie rezerwa zalewam za 50PLN (czyli niecałe 9 litrów), przejezdzam niecałe 90 km i znow swieci sie rezerwa (komp pokazuje zuzycie 9l/100km)
trasa: po prawie 500km (300 po drogach krajowych, 200 autostradą) tankuje znow do pelna i po przeliczeniu wychodzi ok. 7.8l/100km (komp pokazał równe 7 l)
jak na auto klasy kompakt troche duzo, mimo pojemnosci silnika
3,0
Stosunek jakość/cena
obicie drzwi kierowcy rusza sie przy opuszczaniu lub podnoszeniu szyby, centralny zamek czasami nie reaguje przy otwieraniu pilotem (podobno kluczyk trzeba dac do przeprogramowania), jak jadę sam, to fotel pasazera lekko sie trzęsie (szczególnie zagłówek). Jesteśmy drugimi właścicielami auta, ale jego historie znamy od początku. Po 38000 km do wymiany tylne klocki, przod tez niedlugo do wymiany. Nie za szybko??
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po 400km od nowosci wymiana bodajże płytki w układzie ABS, poza tym bez uwag
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]