Inne
: Mam mieszane uczucia. Bagażnik jest bardzo pakowny podczas wyjazdów wakacyjnych.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Tylne klocki hamulcowe przy 21tys. przebiegu.
Inne
: Pęknięcie chłodnicy.
4,0
Całokształt
Mam mieszane uczucia, dlatego, że to mój DRUGI nowy Civic. Poprzedni 1.4 is 3 drzwiowy kupiony w salonie nowy, był moim zdaniem zdecydowanie lepszy (produkowany w Japonii). Miał tylne zawieszenie wielowahaczowe co przekładało się na precyzję prowadzenia, REWELACYJNE i PONADPRZECIĘTNE osiągi (silnik 1.4 posiadał osiągi jak najszybsze 2u litrowe auta)i bardzo mało palił. Generalnie gdybym miał oceniać jak w szkole obecnemu Civicowi dałbym czwórkę a wcześniejszemu bez wahania celującą 6tkę... .
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik typowo Hondowski, tzn. zaczyna jechać w górnym zakresie obrotów i w tym zakresie czuje się najlepiej. Elastyczność średnia.
4,0
Skrzynia biegów
Wybiera biegi precyzyjnie i z charakterystycznym dźwiękiem.
3,0
Układ jezdny
Niestety układ jezdny zestrojony jest nie najlepiej. Auto jest bardzo twarde i niemiłosiernie skacze na każdej nierówności drogi!!! To chyba najwiękkszy minus tego auta.Posiadam wersję SPORT wyposażoną w opony 225/45R17 NIE JEST TO WERSJA NA POLSKIE DROGI!!! Wymieniłem opony na opcjonalne 205/55R16 i jest trochę lepiej, ale przy kupnie proszę zwracać na to uwagę (dobra rada).
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu słaba. Przód i na boki - może być.
4,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zepsuła mi się chłodnica klimatyzacji (rozsypywała się sama przy najmniejszym dotknięciu). Dobrze, że auto jest jeszcze na gwarancji i wymieniono mi ją bezpłatnie, ale gdyby było po to koszt ponad 2000zł brutto z robocizną nie ucieszy nikogo.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo przestronna z przodu i również OK na tylnym siedzeniu (pomimo dużego bagażnika).
3,0
Wyciszenie
Auto ma poniekąd aspiracje sportowe a więc jest raczej głośne. Nie każdemu będzie to odpowiadać... .
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie na trasie ok. 6.5l na trasie przy normalnej jeździe. W mieście 7.2l.
3,0
Stosunek jakość/cena
Honda jest droga... generalnie. Należy zastanowić się czy zmiany w nowym modelu zawsze wychodzą na dobre w myśl zasady - Lepsze jest wrogiem dobrego.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
B.U.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana tylnych (!) klocków hamulcowych jako pierwsze (przed przednimi) po 21tys. km. Uważam, że zbyt wcześnie. Ponadto wyżej wspomniana awaria chłodnicy klimatyzacji (pęknięcie i wyciek gazu z układu klmatyzacji). Na szczęście serwis HONDY stanął na wysokości zadania i wymienil chłodnicę w ramach gwarancji.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]