Karoseria
: Piękny design (uważam, że najoryginalniejsze auto w klasie, chociaż już 5,. rok na rynku) & praktyczność
5,0
Całokształt
Badzo dobre auto. Perfekcyjny silnik starej Hondowskiej szkoły potrafi uciec niejednej turbozabawce, a na pewno będzie dalej uciekał kiedy tamta już wyląduje na złomowisku z zużycia. Przy tym przyzwoite spalanie. Dobry i do miasta (zwrotny, lekki, niewielki) i na trasę (świetny na autostradę, dynamiczny, pojemny). Bardzo dobry układ przeniesienia napędu, wśród kompaktów lepiej chyba tylko w BMW 1 i EVO. Świetny design zewnętrzny co bardziej imponujące przy pełnej praktyczności wnętrza auta - ogromny bagażnik, świetna ergonomia, masę miejsca w środku. Auto dobrze wyciszone, świetne do profesjonalnego nagłaśniania. Jedyne co kiepskie to widoczność do tyłu, szczególnie przy złej pogodzie. Uwaga dla tunerów - zapomnijcie o 1.8, to na dzień dzisiejszy ślepa uliczka; jak chcecie mieć szybkie auto albo jeszcze je poprawiać, od razu kupcie TypeR !!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura super, bez najmniejszych zastrzeżeń, równomiernie rozwija moc aż do odcięcia (niestety w wersji poliftingowej obniżone nie wiedzieć czemu do już 6800rpm). Elastyczność rewelacyjna - szczególnie jak na silnik wolnossący - nawet z 1,5 tys. obrotów na 6. biegu wjeżdżając na most przyspiesza. Około 4,2 tys. włączają się ostrzejsze VTEC co na 1. biegu można poczuć lekkim uczuciem w brzuchu (genialne) i z rodzinnego auta robi się niemal GTI (niemal bo już od 3. mocy nie ma tak bardzo dużo...). Silnik dobrze radzi sobie z tym lekkim autem (najlżejsze w segmencie) i ciągnie jak dobra dwulitrówka z 150-160KM w innych autach. Wadą są niewielkie na dziś (11.2010) możliwości tuningowe zarówno n/a jak i utrudnione uturbianie (zintegrowany z głowicą kolektor wydechowy, brak oprogramowania Hondata dla europejskiego modelu) - z czego słynęły poprzednie silniki Hondy.
5,0
Skrzynia biegów
Bezbłędna. Świetnie zestopniowana, dzięki \"długiemu\" silniowi na 2. osiągniemy 102km/h! Niestety przełożenia choć są blisko zestopniowane to główne mogłoby być krótsze (nastawienie na ekonomikę, ech...) - za jakieś 0,5 litra spalania dałoby to więcej pary układowi napędowemu - ale jak ktoś chce sportu niech sięgnie po TypeR!
5,0
Układ jezdny
Bardzo udany kompromis między komfortem a wrażeniami z jazdy - małe przechyły, dobrze wybiera nierówności (wersja przedliftingowa była twardsza). Polecam na felgach 17\'\' pod które zestrajano zawieszenie - jeździ znacznie lepiej niż na 16\'\' w uboższych wersjach!
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na Coupe nieźle, jak na hatchbacka przeciętnie. Do przodu bez zarzutów, do tego świetne wycieraczki i funkcja odparowywania, ale do tyłu kiepsko - nie dość, że kretyńsko przedzielona spojlerem szyba o brak wycieraczki, to jej dolna, najistotniejsza część nie jest ogrzewana. Czasem dobrze, że seryjnie mam czujniki cofania, w sumie ratują na ocenę 4.
5,0
Ergonomia
Wnętrze i obsługa wyglądają na skomplikowane, ale tak naprawdę wszystko jest świetnie przemyślane i po kilku minutach wszystko jest bezproblemowe. Genialny system składania tylnej kanapy Magic Seats - tak praktycznych nie jest wiele vanów!!!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi znakomicie, wydolna dwustrefowa klima i podgrzewanie foteli sprawdzają się świetnie, funkcja odparowywania szyb imponująca.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest raczej przytulnie (nie czytać ciasno!), a z tyłu i w bagażniku to już super jak na kompakt i to w hatchbacku!
5,0
Wyciszenie
Silnik na jałowym niesłyszalny. Wyciszenie sprawdza się dobrze - mimo potężnego car audio z dużym subwooferem nic nie trzeszczy i można się rozkoszować muzyką. Nawet wentylatory są ciche! Świetnie jak na tą klasę. Lepiej niż w Golfie (porównywaliśmy!).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taką parę pali przyzwoicie, nawet bardzo agresywną jazdą do odcięcia po mieście trudno przekroczyć 10 litrów, w trasie potrafi być oszczędny jak jakiś 1,4.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla podstawowych wersji jest przeciętna. Ale jak popatrzeć na lepiej wyposażone wersje, choćby Sport, a szczególnie Executive (jaką ja posiadam) - to już po prostu okazja! W VW czy Audi zapłacisz kilkanaście tysięcy więcej za porównywalne auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mam najmniejszych zastrzeżeń, mimo że jestem perfekcjonistą (no dobra, raz nie chciała mi się otworzyć tylna klapa przy -15, ale wystarczyło chwilę pojechać żeby się zagrzało :) )
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma takich.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]