I tak i nie. Po pierwsze kradną!! Mój ukradli.
Po drugie- silnik niby fajny, ale w codziennej jeździe już mniej. Redukcja przed każdym zakrętem i każdym wyprzedzaniem, inaczej to wolne auto. A czasem ta moc by sie przydala szybciej, a nie po 30 sekundach. Gdzie te konie?
Miejsca bardzo dużo, wyposażenie(Exec) rewelacyjne, bagaznik OK. Zawieszenie nie tak fajne.
Auto ma coś w sobie, za co się go lubi- irracjonalnie, ale to prawda. Bardziej niż bezpłciowe Fordy, Toyoty czy nawet BMW i Volvo.
Wrażenia
4,0
Silnik
Z jednej strony silnik jest rewelacyjny w brzmieniu i w osiągach. Z drugiej strony- do 4000 RPM nie jedzie...mocne naciśnięcie na pedał gazu nie zmienia wiele- auto w dolnej części obrotów jest zwyczajnie lewniwe. Na wysokich obrotach OK, na niskich i śrdnich- gdzie te 140 KM? Konkurencja z turbinami jest zwyczajnie lepsza.
4,0
Skrzynia biegów
Super. Mam jedno zastrzeżenie- praca sprzęgła nie jest płynna- auto szarpie przy amianach biegów. Probowałem wszystkich metod, bez zmian.
3,0
Układ jezdny
Sorry, ale jednak przestarzałe zawieszenie jest gorsze. Z jednej strony świetna mieszanka komfortu i sztywności- dla mnie znakomita; najlepszy układ kierowniczy jaki znam, niebywale precyzyjny, z drugiej strony auto w zakrętach jest nadsterowne, samoistnie zacieśnia skręt. Tylna belka uszywnia tył i nie pomaga- trzeba jechać w zakrętach wolniej, niż by się chciało i mogło z takim silnikiem. Znowu- konkurencja z zawieszeniem wielowahaczowym bije Hondę na głowę.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i boki- super. Tył- napisano wszystko. Brak wycieraczki, spojler- wiesz, co kupujesz. Jedno ale- spojler zasłania światla samochodów z tyłu, a potem nagle odsłania. Można sie prestraszyć. I mnie to przeszkadza.
5,0
Ergonomia
Coś za coś. Przestarzala konstrukcja w zamian za obszerne i pomysłowe wnętrze. Deska z podziałem na dwie części, czytelnym prędkościemierzem- znakomity pomysł. Są jednak ale- jest zbyt jarmarczna i przeładowana i jednak mało czytelna w cześci środkowej. Tylne drzwi- znakomite, małe, ale otwierające się do 90 stopni. Pomyślano o pasażerach. Detale świetne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wzorcowe. Gdyby jeszcze podgrzewanie foteli było 3 stopniowe....Volvo też ma 2 z drugiej strony
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Vide ergonomia
5,0
Wyciszenie
Z tym silnikiem nic sie nie da więcej zrobić. Na wolnych obrotach w postoju- silnika w ogóle nie słychać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
140 KM pali dużo, ale tego nie można oceniać- decyzja zakupowa, mam, to płaćę. Porównując jednak z osiągami (nie jeżdżę często powyżej 4000 RPM) to jednak pali sporo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie kradli.....
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od nowości niespasowane drzwi. Dwie wizyty w serwisie.
Lakier- idiotyczny!!!po 5000 km przejechanych miałem porysowane drzwi przy klamce- od palców i paznokci przy otwieraniu. W zyciu nie widziałem czegos takiego. Mam wrażenie, że mocniej przytarte szmatką przy czyszczeniu nadwozie zmieni kolor....Porażka!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]