Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

Bromba, 14 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nic
4,0
Całokształt
I tak i nie. Po pierwsze kradną!! Mój ukradli. Po drugie- silnik niby fajny, ale w codziennej jeździe już mniej. Redukcja przed każdym zakrętem i każdym wyprzedzaniem, inaczej to wolne auto. A czasem ta moc by sie przydala szybciej, a nie po 30 sekundach. Gdzie te konie? Miejsca bardzo dużo, wyposażenie(Exec) rewelacyjne, bagaznik OK. Zawieszenie nie tak fajne. Auto ma coś w sobie, za co się go lubi- irracjonalnie, ale to prawda. Bardziej niż bezpłciowe Fordy, Toyoty czy nawet BMW i Volvo.
Wrażenia
4,0
Silnik
Z jednej strony silnik jest rewelacyjny w brzmieniu i w osiągach. Z drugiej strony- do 4000 RPM nie jedzie...mocne naciśnięcie na pedał gazu nie zmienia wiele- auto w dolnej części obrotów jest zwyczajnie lewniwe. Na wysokich obrotach OK, na niskich i śrdnich- gdzie te 140 KM? Konkurencja z turbinami jest zwyczajnie lepsza.
4,0
Skrzynia biegów
Super. Mam jedno zastrzeżenie- praca sprzęgła nie jest płynna- auto szarpie przy amianach biegów. Probowałem wszystkich metod, bez zmian.
3,0
Układ jezdny
Sorry, ale jednak przestarzałe zawieszenie jest gorsze. Z jednej strony świetna mieszanka komfortu i sztywności- dla mnie znakomita; najlepszy układ kierowniczy jaki znam, niebywale precyzyjny, z drugiej strony auto w zakrętach jest nadsterowne, samoistnie zacieśnia skręt. Tylna belka uszywnia tył i nie pomaga- trzeba jechać w zakrętach wolniej, niż by się chciało i mogło z takim silnikiem. Znowu- konkurencja z zawieszeniem wielowahaczowym bije Hondę na głowę.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i boki- super. Tył- napisano wszystko. Brak wycieraczki, spojler- wiesz, co kupujesz. Jedno ale- spojler zasłania światla samochodów z tyłu, a potem nagle odsłania. Można sie prestraszyć. I mnie to przeszkadza.
5,0
Ergonomia
Coś za coś. Przestarzala konstrukcja w zamian za obszerne i pomysłowe wnętrze. Deska z podziałem na dwie części, czytelnym prędkościemierzem- znakomity pomysł. Są jednak ale- jest zbyt jarmarczna i przeładowana i jednak mało czytelna w cześci środkowej. Tylne drzwi- znakomite, małe, ale otwierające się do 90 stopni. Pomyślano o pasażerach. Detale świetne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wzorcowe. Gdyby jeszcze podgrzewanie foteli było 3 stopniowe....Volvo też ma 2 z drugiej strony
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Vide ergonomia
5,0
Wyciszenie
Z tym silnikiem nic sie nie da więcej zrobić. Na wolnych obrotach w postoju- silnika w ogóle nie słychać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
140 KM pali dużo, ale tego nie można oceniać- decyzja zakupowa, mam, to płaćę. Porównując jednak z osiągami (nie jeżdżę często powyżej 4000 RPM) to jednak pali sporo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie kradli.....
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od nowości niespasowane drzwi. Dwie wizyty w serwisie. Lakier- idiotyczny!!!po 5000 km przejechanych miałem porysowane drzwi przy klamce- od palców i paznokci przy otwieraniu. W zyciu nie widziałem czegos takiego. Mam wrażenie, że mocniej przytarte szmatką przy czyszczeniu nadwozie zmieni kolor....Porażka!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
8,8
l/100km
9,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VIII Hatchback 5d