Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

fidelio333, 14 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Daje olbrzymią frajdę z jazdy.
5,0
Całokształt
Ogólnie, na tle konkurencji w segmencie C auto nietuzinkowe, a do tego takie, którego wyjątkowość nie rzutuje negatywnie na codzienną eksploatację. Z mojego punktu widzenia ważne jest także to, że auto oferuje całkiem spory bagażnik - w wersji z kołem zapasowym(pełnowymiarowym) jest to 415 litrów przed złożeniem siedzeń, a więc wynik najlepszy w segmencie C.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka napędowa o dwóch twarzach - do pewnego poziomu (ok. 3,5-4 tyś. obrotów)jest bardzo spokojnie i nic nie wróży tego, co się dzieje powyżej, szczególnie na II-III biegu. Taka charakterystyka powoduje jednak, że przy jeździe na V-VI biegu najczęściej będzie potrzebna redukcja przy wyprzedzaniu (nawet o dwa przełożenia). Podsumowując, typowa japońska wysokoobrotówka, która potrafi dać ogromną frajdę z jazdy powyżej 4 tyś obrotów, a i poniżej tego przedziału całkiem nieźle sobie radzi.
4,0
Skrzynia biegów
Zasadniczo nie ma z nią najmniejszych problemów - biegu wchodzą bez problemu, nie ma żadnego haczenia, a i 6 biegów przy tym silniku to bardzo dobry pomysł, nie mówiąc już o stylistyce lewarka (u mnie dodatkowo obitego skórą - wersja SPORT). Czasami opornie wchodzi bieg wsteczny i wówczas najlepiej przed jego wrzuceniem wrzucić jakikolwiek inny, potem neutral i dalej już idzie.
4,0
Układ jezdny
Samochód zestrojony raczej twardo, choć wersja po FL (taką mam) ma podobno bardziej komfortowe nastawy - poprzednią nie jeździłem więc w kwestii porównania to tyle. Auto raczej stworzone do dobrych nawierzchni, choć z przeciętnymi nierównościami oraz dziurami radzi sobie nadspodziewanie dobrze. Duże dziury raczej należy przejeżdżać spokojnie, bo może dobijać. Rewelacyjne trzymanie w zakrętach i to pomimo odejścia (za wyjątkiem sedana)od zawieszenia wielowachaczowego z tyłu (jest belka skrętna)!
Komfort
4,0
Widoczność
Twierdzenia o katastrofalnej widoczności do tyłu są mocno przesadzone. Nie jest z tym oczywiście doskonale: spojler przez środek szyby, jedynie jej górna część podgrzewana oraz brak wycieraczki na podgrzewanej części, ale sytuację ratują spore lusterka boczne oraz czujniki parkowania z tyłu. Taka jest cena kosmicznego wyglądu, ale trzeba uczciwie powiedzieć, że bardzo szybko można się do tego przyzwyczaić. W tym aspekcie nieco trudności sprawia jazda w niezbyt obfitym deszczu.
5,0
Ergonomia
Na początku jest szok, ponieważ wszystko jest inaczej, szczególnie gdy ktoś wsiada do Civica z typowego Niemca. Kosmiczną deskę rozdzielczą można jednak bardzo szybko ogarnąć i wkrótce okazuje się, że wszystko jest nakierowane na kierowcę i w zasięgu jego rąk. Obsługa przełączników jest wówczas intuicyjna i nie wymaga odrywania się od drogi, a o to przecież w ergonomii chodzi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na razie testowane było tylko chłodzenia - klima i manual i tutaj nie może być jakichkolwiek zastrzeżeń. Samochód bardzo szybko uzyskuje zadaną temperaturę, korzystając początkowo z obiegu zamkniętego, a później przełącza się w tryb pobierania powietrza z zewnątrz i pozostawia sprawę automatowi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nadspodziewanie dobrze. Z przodu nie ma żadnego siedzenia \"łokieć w łokieć), z tyłu także jest całkiem sporo miejsca. Dla rodziny 2+1 bądź 2+2 samochód wręcz komfortowy, a do tego największy w tej klasie bagażnik. Z tyłu mogą narzekać (na przestrzeń nad głową) jedynie wysokie osobniki.
5,0
Wyciszenie
Dostosowane do charakterystyki silnika. Trudno, by powyżej 4,5-5 tyś. obrotów nie było go słychać w kabinie - z uwagi na jego dźwięk byłby to wręcz grzech;-) Poniżej jest naprawdę cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście trzeba się napocić, żeby zejść ze spalaniem do wartości deklarowanej przez producenta. Najlepiej jeździć do ok. 2,5 tyś. obrotów, a do tego na jak najwyższych przełożeniach, co niestety nie zawsze jest możliwe. W trasie jest już znacznie lepiej i auto pozytywnie zaskakuje, gdy chodzi o spalanie. Bez problemu, z tego silnika, może to być ok. 6,5 l/100 km (ok. 100-110 km/h na 6 biegu) - chyba, że ktoś chce maksymalnie wykorzystać maksymalnie możliwości silnia. Wówczas jest już pod tym względem znacznie gorzej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Początkowo cena wydaje się być wysoka (wersja SPORT z silnikiem 1,8 benzyna kosztuje ok. 76 tyś złotych), ale pamiętać trzeba o tym, że: 1. Honda; 2. nie dopłaca się za lakier metalizowany (wybiera się jedynie kolor); 3. zasadniczo kompletne wyposażenie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie bez najmniejszych problemów ze strony auta. Może razić tylko, że za tą cenę (ok. 76 tyś zł. za wersję SPORT) dają taki przeciętny kluczyk do niego (nie scyzoryk). Pewne obawy budzi także powłoka lakiernicza, która wydaje się być po prostu \"cienka\". Ja już mam mały odprysk na lakierze, który najpewniej spowodowany został jakimś kamyczkiem wyrzuconym spod kół.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez zarzutów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 57

Honda Civic VIII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Civic VIII Hatchback 5d