Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

Doświadczony, 14 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
2,15
47% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : W miare dobra jakość tapicerki. Przez pierwszy 1000 km
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skomentuj tę usterkę...
Zawieszenie : Skomentuj tę usterkę...
Karoseria : Skomentuj tę usterkę...
2,0
Całokształt
Samochód bardzo mi sie podobał przed zakupem. Entuzjastyczne opinie o niezawodności i jakości wykonania. Sportowy duch. Jednak teraz odpowiem- pomyłka. Auto tylko i wyłącznie wygląda- i tyle. Jest drogie i nie warte tych pieniędzy. Osiągi (są żadne, oszustwo) ergonomia, niezawodność pozostawia b. duzo do życzenia. Serwis arogancki i bezczelny, gorzej niż Ford. Odradzam zakup. naciągna Was i, przepraszam, oleją.
Wrażenia
2,0
Silnik
Głośny na wysokich obrotach a mocy nie widać. Gdzie te 140 KM? Posnęły? Elastyczność b. mała, samochód zmusza do częstych zmian przełożenia. Silniki Hondy sa chwalone za osiągi. Kompletny przekręt- silnik leniwy, nie reaguje na pedał gazu, przyspieszenie fatalne, nie ma znaczenia, jaki poziom obrotów. Deklarowane 8.9 sek do 100 km obliczane chyba z górki i z huraganem w plecy. Żarty! W salonie, na jeździe próbnej dano mi do jazdy podobno samochód 1.8 140 KM, taki kupiłem. Teraz sądzę, że dostałem 200 KM i wcisneli mi kit...
2,0
Skrzynia biegów
Kiepsko zsynchronizowany I bieg. Biegi wchodzą opornie. Do tego po 700 km padła pompa sprzęgła!!
2,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest twarde i głośne- przede wszystkim głośne. Hondy jeżdżą powoli - odgłosy z zawieszenia są naprawdę przerażające. Oczywiście, to byłoby OK dla samochodu sportowego- ale Civic tylko taki udaje. Dobra kontrola i czułośc układu kierowniczego. Z drugiej strony- słabe wspomaganie przy parkowaniu i małych prędkościach. Za słabe. B. duzy promien skrętu- tyle, co w Mondeo. A samochód krótszy o 0.5 metra. Dlaczego tak?
Komfort
3,0
Widoczność
Brak tylnej wycieraczki- kpina. Spojler- porazka. Nie tle z powodu ograniczenia widoczności, ale jej zaburzenia. Spojler zasłania i niespodziewanie odsłania światła samochodów z tyłu. Nerwowo, oj nerwowo. Widoczność do przodu, szczególnie na zakrętach przy krawężnikach- niewystarczająca. Łuki o zmiennych promieniach są do pokonywania na wyczucie. Dobre i duże lusterka boczne, ale bez przyciemnienia, nawet za dopłatą.
2,0
Ergonomia
Nie wiem, co napisać. Fotele- dlaczego brak regulacji odcinka lędźwiowego? Wskaźniki- nie ma pozycji, w której widać całą tablicę rozdzielczą. Trudno znaleźć wygodne położenie, gdy dwie osoby korzystają z samochodu, każda przesiadka jest drogą przez mękę w powrocie do porzednich ustawień. W nocy konieczna ciągła regulacja podświetlenia tablicy- albo za jasno, albo za ciemno, szczególnie w jeździe w zmiennym oświetleniu w mieście. Odbicia w plexi tablicy. Irytujące światełka economy. Ale przyjemny prędkościomierz i dobrze usytuowany. Sterowanie iopdem- nareszcie. Podłokietnik dla pasażerów- plus. Brak miejsca na okulary p/słoneczne. Kombinacja kluczyka i przycisku Start to zwyczajny idiotyzm! Tylko to wystarczy na negatywna ocenę.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Standard dla klasy. Podgrzewanie przednich siedzeń- tylko dwustopniowe. Dlaczego? To problem dodać opornik? wentylacja tylnych siedzeń- symboliczna.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
I znowu mieszane uczucia- duzo miejsca, duży bagażnik, świetny system składania siedzeń tylnych. Jednak- dorosły do tyłu nie wsiądzie nie obijając sobie głowy o tylny słupek/dach. Z tyłu nisko. Klaustrofobicznie małe szybki pasażerów z tyłu, sytuacje ratuje jedynie szklany dach (spora dopłata). Krótkie i niskie siedzenia.
2,0
Wyciszenie
Głośno!! Na wysokich obrotach straszliwie! A auto jedzie tak sobie, to nie Porsche. Nic nie usprawiedliwia hałasu w aucie 140- konnym. Stuki z zawieszenia przyprawiające o zawał. Na zwykłej drodze. Tapicerka, okna- skrzyp, skrzyp.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali jak smok. 11.5 na mieście minimum, bez przekraczania 3,5 tysiąca obrotow i bez gwałtownych przyspieszen. jeszcze raz powtórzę- można wiele rzeczy zaakceptować, jeśli jest ich uzasadnienie, w tym przypadku w mocy i osiągach. Nie w Civicu. Nie jeździ. Pali i jest głośny, tylko tyle.
1,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest wart tych pieniędzy. Pod żadnym pozorem- nie kupujcie dla wyglądu, ten samochód jest po prostu bublem.Ale decyzja należy do każdego indywidualnie.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzypi wszystko. Tego jeszcze nie widziałem,a miałem 16 samochodów, w większości nowych.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pompa sprzęgła po 700 km do wymiany. Bez komentarza. Po 900 km padł odtwarzacz Ipoda. Nie słyszałem o samochodzie, wliczająć śp. Malucha, który pobiłby taki rekord poważnych usterek. Cud, że dało się wyjechac z salonu. Lakier to pomyłka- gdybym wiedział, że samochód jest malowany akrylowym lakierem i, co gorsza, nie wolno go myć w automatycznych myjniach samochodowych- nie kupiłbym go. Samochód dla hobbysty.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VIII Hatchback 5d