Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

TREVOR, 14 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 53 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : REWELACJA
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : NIESTETY LAKIER JEST BARDZO DELIKATNY I PO ZIMIE SĄ DROBNE UBYTKI
Układ hamulcowy : SŁABEJ TRWAŁOŚCI KLOCKI - WYMIANIAŁEM JE PO 40 TYŚ PODCZAS GDY KOLEGA W SPORTOWEJ MAZDZIE PRZEJECHAŁ 80 TYŚ I NIC. TROCHĘ ZASTANAWIAJĄCE
Zawieszenie
4,0
Całokształt
GENERALNIE JEST TO ŚWIETNE AUTO, Z NIEPOWTARZALNĄ SYLWETKĄ. MA SWOJE MANKAMENTY - ALE JAK KAŻDE INNE - GOLF - ZA PRZYZWOITĄ CENĘ DOSTANIEMY GOLASA, AURIS - SAMOCHÓD DLA EMERYTÓW. A CIVIC JEST NAPRAWDĘ NIEPOWTARZALNY - MA TO COŚ TAK JAK NP. MINI, TT LUB INNE NIEKTÓRE SAMOCHODY.
Wrażenia
5,0
Silnik
SILNIK JEST NAPRAWDĘ REWELACYJNY - PRZY ECO-DRIVINGU W JEŹDZIE MIESZANEJ SCHODZIŁEM DO 7,5 LITRA/100 KM. W ZASADZIE DO 3500 OBROTÓW ZACHOWUJE SIĘ JAKBY MIAŁ 90 KM - ŻADNA REWELKA. ALE PO REDUKCJI, PRZY 4000 OBROTÓW EFEKT LEPSZY NIŻ TURBINA W TD. SILNIK JEST ZDECYDOWANIE NAJLEPSZĄ CZĘŚCIA TEGO AUTA.
4,0
Skrzynia biegów
SKRZYNKA OGÓLNIE BEZ SPECJALNYCH REWELACJI, PRECYZYJNA, CZASAMI CHACZY . POPRAWNA, ACZKOLWIEK DO POZIOMU AUDI TROCHĘ BRAKUJE.
5,0
Układ jezdny
AUTO TRZYMA SIĘ DROGI NIESAMOWICIE - NA SKUTEK BARDZO TWARDEGO ZAWIESZENIA JAK NA AUTO KLASY KOMPAKT. DOŚĆ OSTRE ZAKRĘTY PRZY 150 KM/H MOŻNA POKONYWAĆ BARDZO PEWNIE. UKŁAD JEZDNY BARDZO PRECYZYJNY - MOŻE CZASAMI CIUT PODSTEROWNY, ALE GENERALNIE TA HONDA JEDZIE TAM GDZIE SIĘ CHCE.
Komfort
2,0
Widoczność
JEST TO MANKAMENT .TEGO SAMOCHODU - Z PRZODU WIDOCZNOŚC OGRANICZAJĄ SZEROKIE SŁUPKI I NIESTETY CZASE TRZEBA RUSZAĆ SIĘ W FOTELU ABY POPRAWIĆ SOBIE WIDOCZNOŚĆ. Z TYŁU - LEPIEJ NIE MÓWIĆ - BEZ CZUJNIKÓW PARKOWANIA BIEDA. ALE Z DRUGIEJ STRONY JEST TO KOMPROMIS - TA HONDA MA ŚWIETNĄ SYLWETKĘ, A ZATEM KOSZTEM WIDOCZNOŚCI. MOŻNA SIĘ JEDNAK PRZYZWYCZAIĆ, POZA TYM LUSTERKA SĄ B. DUŻE I POMAGAJĄ W PROWADZENIU.
4,0
Ergonomia
PRZY WSIADANIU KILKA RAZY OSTRO RĄBNĄŁEM SIĘ W WYSTAJĄCY KAWAŁEK DESKI ROZDZIELCZEJ - TO NIESTETY MINUS. POZA TYM BARDZO DOBRZE, WSZYSTKIE WŁĄCZNIKI SĄ W ZASIĘGU RĘKI, TRZEBA TYLKO TROCHĘ CZASU ABY OBSŁUGIWAĆ JE INTUICYJNIE. A POZA TYM - TA DECHA ROBI WRAŻENIE...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
PRZYZNAM , ŻE MÓJ POPRZEDNI SAMOCHÓD CLIO MIAŁ LEPSZĄ WENTYLACJĘ - SZYBCIEJ SIĘ NAGRZEWAŁ, SZYBKIE ODPAROWANIE SZYBY PRZEDNIEJ BYŁO NAPRAWDĘ BŁYSKAWICZNE. W HONDZIE JEST TO POPRAWNE , ŚWIETNĄ SPRAWĄ ZAŚ JEST KLIMA AUTOMATYCZNA - WŁACZASZ, NASTAWIASZ, I NAPRAWDĘ RESZTĘ MASZ GDZIEŚ.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
FOTELE JAK DLA MNIE BARDZO WYGODNE, NIE ZA MIĘKKIĘ, POZA TYM MAGIC SEATS Z TYŁU TO GENIALNY WYNALAZEK - PYTANIE - DLACZEGO TYLKO HONDA I BODAJŻE HYUNDAI ROBI COŚ TAKIEGO - TO POWINNO BYĆ W KAŻDYM SAMOCHODZIE.
5,0
Wyciszenie
POWYŻEJ 4 TYŚ SAMOCHÓD TEN JEST GŁOŚNY - ALE DŹWIĘK SILNIKA JEST ZAJEBISTY I NAPRAWDĘ NIE PRZESZKADZA TO ŻE JEST GŁOŚNO. ALE GENERALNIE - NOIE JEST TO CICHY SAMOCHÓD.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
NA TRASIE OK 8, W MIEŚCIE 8 - 8,6, ZAŚ JEŻDŻĄC OSZCZĘDNIE BEZ PROBLEMU MOŻNA W MIEŚCIE ZEJŚĆ PONIŻEJ 8 LITRÓW. JAK SIĘ TROCHĘ CHCE POSZALEĆ TO PONAD 9 - 10. GENERALNIE JAK NA TAKĄ MOC ZAINSTALOWANĄ NIE JEST ŹLE. CO DO CEN - TAKIE JAK U INNYCH. ROBOCZOGODZINA KOSZTUJE OK. 200 PLN, ALE JUŻ JAK BYŁEM Z SAMOCHODEM ŻONY W VW TO TAM JEST 250 PLN - TAKŻE NIE JEST TO DRAMAT. NIEMNIEJ JEDNAK SERWISOWANIE JEST BARDZO DROGIE JAK NA POLSKIE REALIA - OCZYWIŚCIE MÓWIĘ O SALONIE. Z DRUGIEJ ZAŚ STRONY NAWET JAK AUTO BĘDZIE PO GWARANCJI TO BĘDĘ SIĘ BAŁ DAWAĆ AUTO DO JAKICHŚ WARSZTATÓW, KTÓRE POTRAFIĄ NAPRAWIAĆ GŁÓWNIE GOLFY I PASKI. TU MOGĄ SOBIE NIE PORADZIEĆ BEZ NIEZBĘDNEGO DOŚWIADCZENIA - NO CHYBA ŻE WYMIANA KLOCKÓW LUB TEGO TYPU PIERDOŁY.
5,0
Stosunek jakość/cena
ZA 76 TYŚ NIE DOSTANIECIE SAMOCHODU W KLASIE COMPACT Z DWUSTREFOWYM CLIMATRONICIEM, PANORAMICZNYM DACHEM, KSENONAMI I WIELOMA INNYMI BAJERAMI. PRZYKŁADOWO GOLF Z WYPOSAŻENIEM CIVIC EXECUTIVE KOSZTUJE PONAD STÓWĘ. GENERALNIE ZA TE PIENIĄDZIE OTRZYMUJE SIĘ BARDZO DOBRZE WYPOSAŻONY SAMOCHÓD. A POZA TYM JEST TO SAMOCHÓD KTÓRY W SWOIM SEGMENCIE MA NAJNIŻSZY SPADEK WARTOŚCI.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
DWA RAZY WYMIENIANE LUSTERKA ZE WZGLĘDU NA ZEPSUTY MECHANIZM SKŁADANIA. POZA TYM PLASTIKI ZACZYNAJĄ SKRZYPIEĆ - CO JEST NIEZROZUMIAŁE W DWULETNIM AUCIE.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak dotąd bez poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
8,8
l/100km
9,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VIII Hatchback 5d