Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

Milo, 14 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik jest naprawdę rewelacyjny.
4,0
Całokształt
Auto bardzo fajne. Jeżeli ktoś ma sportowe zacięcie, a nie stać go na nic mocniejszego to będzie bardzo zadowolony z tego samochodu. Bardzo duża przyjemność z jazdy i nowoczesny design, który szybko się nie znudzi sprawiają, że auto jest warte zakupu. Sporo miejsca dla kierowcy i pasażerów, oraz spory bagażnik to na pewno zalety. Jeżeli delikatnie go traktować to samochód jest ekonomiczny, jednak nie ma problemu z ostrzejszą jazdą. Podsumowując, jeżeli lubimy prowadzić samochód, a jednocześnie chcemy mieć samochód do użytku codziennego to Civic VIII generacji jest dla ciebie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik naprawdę super. Przy spokojnej jeździe jest ekonomiczny i cichy. Jednak gdy wciśniemy pedał gazu i wskoczymy powyżej 4000 obrotów budzi się mały drapieżnik i przez chwilę możemy się poczuć jak w rasowym sportowym samochodzie. Dałbym 5 ale brakuje trochę tej elastyczności od najniższych obrotów.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra 6-cio stopniowa skrzynia biegów. Precyzyjna i szybka, oraz to krótkie sprzęgło sprawiają, że zmiana biegów to sama przyjemność.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest sportowe i niestety na polskich drogach czuć wszystko. Chciałoby się, żeby lepiej tłumiło nierówności pozostając twardo na drodze. Co do samego sterowania to całkiem precyzyjne, chociaż trudno mi tu oceniać, ponieważ mam małe doświadczenie za kółkami innych samochodów. Jednakże bardzo dobrze się go prowadzi po dobrej drodze, w przypadku napotkania dużych ilości dziur można się trochę zmęczyć. Duży minus to szeroki promień skrętu, który może trochę utrudniać parkowanie w ciasnych miejscach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest ok. Wbrew pozorom widoczność do tyłu nie jest tu największym problemem(duże lusterka boczne). Mnie najbardziej przeszkadzają duże słupki boczne, szczególnie podczas skręcania.
5,0
Ergonomia
Stylistyka zewnętrzna jak i wewnętrzna jest odważna i od razu ludzie rozpoznają to auto. Samochód po latach nie przestaje być ciekawy co można zaobserwować patrząc na auta konkurencji. Sama deska rozdzielcza jest przemyślanie zaprojektowana i pomimo, że wydaje się kosmiczna jest czytelna. Obsługa też jest prosta i nie nastręcza problemów podczas jazdy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie foteli to rewelacja w zimie. Ogrzewanie i klimatyzacja na przyzwoitym poziomie. Ogrzewanie lusterek i tylnej szyby też się przydaje w zimie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na takie auto przestrzeni jest naprawdę sporo, a jestem osobą o dużych gabarytach(186cm wzrostu). Z przodu spokojnie zmieści się druga osoba taka jak ja i nadal będzie wygodnie. Siedzi się dosyć nisko, więc miejsca na głowę jest sporo i wyższe osoby nie będą miały problemu. Na tylnej kanapie jest też sporo miejsca, chociaż wiadomo, że przy 3 osobach jest już ciaśniej. Pomimo małych tylnych drzwi nie ma problemu z wejściem czy wyjściem z samochodu. Bagażnik jest spory i o regularnych kształtach, jeden z większych w swojej klasie.
4,0
Wyciszenie
Jest ok, ale mogłoby być lepiej, szczególnie, przy sportowej jeździe i wysokich obrotach silnika słychać co mamy pod maską.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest naprawdę spoko. Przy normalnej jeździe średnie spalanie u mnie wynosi około 8,2 l/100km w zimie. W lato w długich trasach spalanie wynosiło około 6,7 l/100km. Samo spalanie w mieście to około 9 l/100km, ale częściej jeżdżę na drogach szybkich i nie stoję w korkach. Co do samych części to trudno mi powiedzieć, żadnej usterki jeszcze nie miałem. Przegląd gwarancyjny w salonie kosztuje 710zł. Ostatnio rozwaliłem sobie koło na dziurze i naprawa kosztowała mnie 740zł(prostowanie felgi + nowa opona), więc do najtańszych nie należą, no ale co się dziwić.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niestety auto nie jest tanie i nawet droższe od swojej konkurencji, którą z podobnym wyposażeniem można dostać parę tyś. zł taniej, ale jest warte zakupu jeżeli czerpiemy przyjemność z jazdy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie nie można nazwać tego usterką, ale czasami się zdarza, że deska rozdzielcza skrzypi, ale ostatnio tego nie zanotowałem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
8,8
l/100km
9,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VIII Hatchback 5d