Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

maestro, 14 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 37 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
2,54
38% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : dobre hamulce
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : amortyzatory przednie
Inne : silowniki klapy bagaznika - slabo lub wogole nie unoszaca sie klapa
Układ elektryczny : zapalanie sie kontrolki wspomagania ukladu kierowniczego EPS
3,0
Całokształt
Mimo uplywu juz prawie 5 lat od debiutu samochod wciaz wyglada rasowo, nowoczesnie, nie opatrzyl sie. Pod tym wzgledem honda bije konkurencje na glowe. wystarczy spojrzec chocby na golfa VI przeciez to jest golf V po face liftingu i juz wyglada kiepsko. Ale honde oceniam wiec musze powiedziec ze amochod daje duzo frajdy z jazdy ale ... Ten trzykropek mowi sam za siebie. ilosc niedorobek denerwujacych w codziennym uzytkowaniu jest niestety spora. jak napisali niedawno w magazynie Auto Swiat po tescie tej hondy na dystansie 100 000 km jest to klasyczny pod wzgledem technologii samochod opakowany futurystyczna karoseria. Brak nowatorskich rozwiazan technologicznych jesli chodzi chocby o silniki - 140 KM z diesla 2,2 lub pseudo sportowy Type S z takim samym silnikiem jak wersja 5-cio drzwiowa, a nawet o zgrozo teraz robia model Type S ze 100 konnym silnikiem, slabe zawieszenie stawia honde raczej w srodku stawki producentow aut w klasie kompaktow.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dobrze przyspiesza dopiero powyzej 4000rpm. Nie mozna tego uznac za wade bo jest to silnik bez turbo. Jak ktos chce bardziej elastyczy silnik niech kupi auto innej marki albo diesla. Do 3000 rpm ekonomia, powyzej 4000 rpm frajda z jazdy.mozna krecic az do odciecia zaplonu w koncu japonczycy po cos umiescili te pomaranczowe diody rev z lewej strony predkosciomierza.
3,0
Skrzynia biegów
czasem haczy przy zmianie biegow, w zimie czasem ciezko wchodzi jedynka.zbyt dlugie przelozenia, czasem lewarek zmiany biegow stuka przy wlaczaniu 1 lub 2 z wyzszego biegu lub z biegu jalowego. Dzwignia zmany biegow nieporeczna, tandetna, plastikowa.
3,0
Układ jezdny
niestety nie jest to auto na polskie drogi.Na rownym asfalcie mozna smigac na serpentynach. na wszelkiego rodzaju nierownosciach polskich drog stuki, odglosy dochodzace z zawieszenia przyprawiaja kierowce conajmniej o zawrot glowy,czasem ma sie wrazenie ze sie zaraz kolo urwie. zbyt twarde zawieszenie, mozna je wykorzystac wybierajac sie jedynie na tor lub przejazdze po niemieckich autostradach. Na plus mozna zapisac dobre hamulce.
Komfort
3,0
Widoczność
slaba widocznosc do tylu rekompensuja duze boczne lusterka. malo ktore auto ma tak duze lusterka boczne. boczne slupki tak szerokie ze czasem skrecajac w lewo trzeba sie wychylac zza kierownicy. dodatkowo mala powierzchnia pracy wycieraczek powoduje ze jadac w deszczu ma sie jeszcze bardziej ograniczone pole widzenia.
3,0
Ergonomia
ergonomia tego pojazdu jest poprawna choc nie rzuca na kolana. trzeba sie wpasowac z ustawieniem fotela kierowcy i zarazem kierownicy zeby moc widziec caly wyswietlacz predkosci. ja jestem dosc wysoki i fotel mam w najnizszym polozeniu, jednak aby moc widziec caly predkosciomierz nie moge kolumny kierownicy podniesc w najwyzsze polozenie bo mi zasloni wyswietlacz.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
w lecie jest ok. klima w lecie tez szybko chlodzi. natomiast w zimie to porazka. maly wylot powietrza na szybe powoduje ze zostawiajac samochod w zimie przy padajacym sniegu po kilku godzinach ma sie calkowicie zamarzniete wycieraczki, ale to jeszcze nic, bo wowczas podczas jazdy gdy pada wilgotny snieg to zamarza na dole szyby po bokach bo tam wentylacja nie jest w stanie ogrzac dobrze szyby przez co wycieraczki zostawiaja smugi na szybie, wystarczyloby zamontowac ogrzewanie szyby w miejscu styku wycieraczek tak jak np. jest w volvo s40 i byloby po problemie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
duzo miejsca wewnatrz, jednak dla wyzszych kierowcow moze byc ciasno - przeszkadza wowczas dzwignia hamulca recznego. zbyt wysoko umieszczone siedzisko fotela kierowcy w najnizszej pozycji, siedzi sie wysoko a co za tym idzie malo mmiejsca nad glowa.z tylu miejsce tylko dla 2 osob doroslych, mozna jechac w trojke z tylu ale tylko po miescie lub do rodziny na wies. na dluzsze trasy podroz w 5 odpada. malo przestrzeni nad glowa dla wysokich pasazerow na tylnej kanapie. plus za podlokietnik - super wygoda.
2,0
Wyciszenie
slabo wyciszony jest ten samochod. do 3000 rpm jest cichutko. powyzej 4000 rpm silnik wyje jak kosiarka do trawy. przy predkosciach powyzej 130 km/h na trasie na VI biegu silnik buczy, przy dluzszej jezdzie jest to meczace.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
to zalezy od tego jaka ciezka noge sie ma :) na trasie do predkosci max. 110 km/h spalanie ok 5,7-6,0 l/100 km. jadac na trasie 150-180 km/h 9l/100 km. poza tym komputer zaniza wskazanie sredniego spalania o ok. 0,5l/100 km. sprawdzalem wielokrotnie tankujac pod korek i przejezdzajac dluzszy dystans w na trasie aby miec bardziej miarodajny wynik. za kazdy razem to samo. wg moich wyliczen ilosc spalonego paliwa zawsze byla wyzsza o ok. 0,4 -0,6 l na 100 km ( no chyba ze dystrybutory na stacjach nas oszukuja ale w to nie wierze) ktos za to w hondzie powinien beknac.
2,0
Stosunek jakość/cena
Cena za ten nowy samochod oscylujaca gdzies w granicach 72 - 75 tys. PLN jest wg mnie wygorowana. Wprawdzie za ta cene otrzymuje sie bardzo dobre wyposazenie podstawowe,jednak drobne usterki, mankamenty, niedorobki powoduja poczucie zbyt wysokiej ceny zaplaconej za jakosc na tym poziomie. za ta cene mozna kupic uzywane auto 1,5 - 2 letnie ze srednim przebiegiem z wyzszej polki i nie martwic sie zadnymi stukami lub skrzypieniami.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
lakier na tym aucie to jakas porazka, pelno odpryskow, rys i zadrapan. skrzypienie plastikow, cieknacy wlew plynu do spryskiwaczy, skrzypienie oparcia fotela kierowcy - bardzo irytujmace, jak bylem ostatnio na przegladzie to zglosilem to, cos tam zrobili ze nie skrzypialo przez chwile niestety znowu troche skrzypi. jak troche jeszcze bardziej zacznie to oparcie skrzypiec jade do serwisu na gwarancje.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po 2 latach wymieniono przednie amortyzatory gdyz pojawily sie na nich wzery rdzy. jakies bledy na komputerze z modulu podnoszenia drzwi kierowcy, wymieniono mi silowniki drzwi kierowcy w ramach gwarancji. slabe unoszenie - a raczej opadanie klapy bagaznika - wymieniono mi na gwarancji silowniki pokrywy bagaznika. trzy razy po uruchomieniu samochodu nie zgasla kontrolka elektrycznego wspomagania ukladu kierowniczego. po wylaczeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka juz gasla. w serwisie sprawszili ten modul wspomagania kierownicy EPS i powiedzieli ze wszystko ok. jak mi sie jeszcze raz zapali jade na wymiane tego modulu bo ponoc juz byly wymieniane te moduly tak mi powiedzieli w serwisie. czekam na opinie innych odnosnie tego modulu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 57

Honda Civic VIII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Civic VIII Hatchback 5d