Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

yanek, 14 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : bardzo przestronne wnętrze, dobry choć nietani serwis, duży bagażnik, niskie spalanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : mocowanie plastików na błotnikach
Zawieszenie : zbyt twarde i zbyt niskie
Inne : bardzo podatne na zarysowanie plastiki na desce rozdzielczej
4,0
Całokształt
niezwykle ciekawe auto, zarówno z zewnątrz jak i w środku. pomimo że jest już na rynku od 2006 roku, wciąż wzbudza zainteresowanie. bezawaryjne, choć nie pozbawione wad takich, jak np: kiepskie plastiki, niskie zawieszenie czy słabe materiały we wnętrzu a także zła widoczność z miejsca kierowcy. Za to niskie spalanie i frajda z jazdy dla osób które lubią twarde zawieszenie. Samochód godny polecenia a gdy na rynku części zamiennych pojawią się zamienniki może okazać się dość tani w użytkowaniu. z pewnością nie do pomylenia z żadnym innym autem.
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik bez zastrzeżeń, dosyć głośny w wyższym zakresie obrotów, ale taka jest jego charakterystyka. dość ekonomiczny, niezbyt elastyczny w niższym zakresie obrotów. chętnie reaguje na dodanie gazu.
3,0
Skrzynia biegów
skrzynia biegów I-SHIFT. dość powolne zmiany biegów w trybie AUTO, wbrew instrukcji, w trybie MANUAL można osiągnąć niższe spalanie. Przy zimnym silniku i podczas stania w korkach lubi szarpać. Nawet w trybie MANUAL nie do końca pozwala na samodzielny dobór momentu zmiany biegów. Jest to swego rodzaju zabezpieczenie przed uszkodzeniem przez użytkownika, ale z drugiej strony MANUAL winien być mniej restrykcyjny.
4,0
Układ jezdny
bardzo dobre zawieszenie na...tor. jednak z punktu widzenia użytkownika Polskich dróg zawieszenie w wersji TYPE-S zostało zbytnio utwardzone i obniżone. Auto dobrze się trzyma równej drogi ale na wybojach podskakuje i dość głośno wybiera nierówności. przynajmniej jak na razie nie można zauważyć zużycia w zawieszeniu.
Komfort
3,0
Widoczność
duże boczne lusterka i...to wszystko, do tylu słabo widać bo zasłania spojler, do przodu przeszkadzają duże słupki A. Sytuacje nieco poprawia szklany dach, wpuszczając więcej światła do wnętrza. Ogólnie auto jest interesujące więc może mieć też drobne "wady".
5,0
Ergonomia
doskonała obsługa radia i tempomatu z kierownicy, dobra obsługa innych elementów obsługi, ale brakuje nieco schowków, np na okulary. jednakże pamiętając że to nie minivan daje maksymalna ilość gwiazdek.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja ok, jednak ogrzewanie nie do końca. Dość długo nagrzewa się wnętrze, auto użytkowałem także w temperaturze -25 stopni. W trakcie dłuższej jazdy w trybie AUTO ma się wrażenie że auto nie utrzymuje zadanej temperatury i co jakiś czas trzeba "dodać" stopień do ustawionej wartości. Problem występował w trzech egzemplarzach jakie miałem przyjemność użytkować.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
niezwykle dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu a także w bagażniku. co najważniejsze, tego z zewnątrz nie widać. bardzo pojemne auto.
3,0
Wyciszenie
dobre wyciszenie odgłosów dochodzących z zewnątrz, jednak auto samo z siebie lubi "hałasować". dość głośny silnik, głośna praca zawieszenia i często występujący w tym modelu problem trzeszczących plastików.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
niskie zużycie paliwa, nie występujące zjawisko spalania oleju, jednak problemem są wysokie dość -jak na auto kompaktowe- koszty serwisu. kolejny problem to brak występowania na rynku zamienników choć by w kwestii filtrów czy klocków hamulcowych.Użytkownik wciąż jest skazany na serwis a tam ceny części nie są niskie.
5,0
Stosunek jakość/cena
za cenę 88 tys zł otrzymałem w niemalże pełni wyposażone auto. Choć zautomatyzowana przekładnia I-SHIFT nie do końca mi przypadła do gustu może ona znaleźć osoby które zechcą ją docenić. W kategorii cena-orginalność jeszcze dwa lata temu była by maksymalna ilość punktów, jednak ostatnio pojawia się tych aut coraz więcej zatem przestają one być "rodzynkami" na Polskich ulicach.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
kilka akcji serwisowych, np wymiana klapki wlewu paliwa, wymiana pompy sprzęgła, wymiana mechanizmu hamulca ręcznego, wymiana wadliwych klamek przednich drzwi, parujące reflektory.mały problem gdy HONDA wymienia to w ramach przeglądów ale gdyby trzeba było za to płacić...do tego nagminnie pękające mocowania nakładek na błotniki. zły dobór materiałów na desce rozdzielczej - bardzo podatne na zarysowania, lepiej ich wcale nie przecierać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
bez usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
8,8
l/100km
9,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VIII Hatchback 5d