Pojazd niemal idealny dla rodziny 2+1. W zależności od potrzeb/nastroju ekonomiczny i niemalże komfortowy samochód, który bez problemy przeistacza się w auto o bardzo dobrej dynamice.
Bagażnik oraz system składania tylnych siedzeń daje możliwość zapakowania się bez żadnego problemu nawet na długie wakacje. Tak jak wiele osób zastanawialiśmy się nad sedanem, ale 5D jest bardziej rodzinnym rozwiązaniem.
Bardzo sensownie dobrane wyposażenie. W wersji Sport brakuje tylko elementów bez których łatwo się obejść (2-strefowa klima i panoramiczny dach).
Precyzyjny układ kierowniczy wymaga lekkiego przyzwyczajenie po przesiadce z auta z mniej precyzyjnym systemem, ale to jest jak najbardziej zaleta. Zawieszenie z pewnością nie jest zbyt twarde, a jego obecne ustawienie daje duże poczucie pewności na drodze w najróżniejszych sytuacjach.
Silnik to osobna sprawa - warto kupić ten samochód już ze względu na jego dźwięk przy nieprzesadnie wysokich obrotach. Jak dla mnie doskonała dynamika w tym przedziale cenowym i to wszystko przy rozsądnym spalaniu.
Są też oczywiście drobne wady - nie każdemu się ten samochód podoba, niektórzy bardzo cenią sobie doskonałą widoczność do tyłu w lusterku wewnętrznym.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mam wrażenie, że mój samochód ma dwa silniki. Do 3 tysięcy obrotów wydaje się, że poruszam się bardzo cichym \"toczydełkiem\". Od 3,5 tysiąca obrotów to już zupełnie inny pojazd o naprawdę znacznej dynamice, która jest oczywiście okupiona znacznym spalaniem.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna - osławione problemy z wrzuceniem \"trójki\" szybko się rozwiązały - kwestia wyczucia/przyzwyczajenie oraz upływu czasu. Krótkie przełożenia wymagają trochę pracy, ale dają możliwość bardzo efektywnego \"zarządzania\" jazdą
5,0
Układ jezdny
Nie ma dla mnie znaczenia, czy z tyłu jest belka skrętna czy zawieszenie wielowahaczowe. Liczy się natomiast to, że pojazd doskonale zachowuje się na zakrętach. Pewnie mogłoby by być lepiej przy bardziej skomplikowanych rozwiązaniach, ale wrażenie przyklejenie się auta do drogi jest naprawdę duże. Zawieszenie nie jest już przesadnie twarde.
Komfort
3,0
Widoczność
Wielkie lusterka i czujnik parkowania z tyłu pozwalają na bezproblemową jazdę do tyłu. Wcześniej jeździłem kombi i w Civicu jest znacznie łatwiej
5,0
Ergonomia
Etap przyzwyczajania się był bardzo krótki. Wszystko jest pod ręką, może z wyjątkiem regulacji podświetlenie deski rozdzielczej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez żadnych problemów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zaskakująco dużo miejsca i z przodu i z tyłu. Fotele mimo braku regulacji na odcinku lędźwiowym są wygodne.
4,0
Wyciszenie
Na szczęście przepuszcza do wnętrza dźwięk silnika na wysokich obrotach. Przy spokojniejszej jeździe nie można mieć do niej żadnych uwag
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spokojna jazda daje niskie spalanie. Przy jeździe z prędkością \"autostradową\" też nie jest najgorzej. Za wykorzystywanie w pełni pokaźnej dynamiki trzeba jednak sporo zapłacić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych niespodzianek, o których dość często słyszy się na temat pojazdów tuż po opuszczeniu salonu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak - za wcześnie oceniać
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]