Świetne auto, pomimo małego baku i dużej średnicy zawracania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry silnik: elastyczny*, mało pali, dynamiczny. Szybko się nagrzewa oraz cicho i równo pracuje.
*niektórzy twierdzą: mało elastyczny. Moim zdaniem problem wynika z porównywania silnika przed włączeniem i-vtec\'a :-))) i po :-(
4,0
Skrzynia biegów
Wsteczny do poprawy, dwójka kilka razy po redukcji z ... trójki!!! nie chciała wejść!
400 km - takie rzeczy maja się prawo zdarzyć.
Dobrze dobrane przełożenia, brawo za 6-biegów!
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie nieco gorsze niż w focusie (ford lepiej amortyzował nierówności).
Kapitalne (mimo, że elektryczne!) wspomaganie kierownicy.
Duży promień skrętu.
Komfort
4,0
Widoczność
Zimą miotełka i usuwanie śniegu z tylnej szyby.
Dziwaczne wycieraczki przedniej szyby (jak w citroenie :-p)
Duże lusterka (te od kierowcy - asferyczne, co niestety nie jest standardem).
Przydatne są czujniki parkowania.
Podsumowując - przez tylna szybę niewiele widać; na pocieszenie - przynajmniej kierowcy nie męczą światła aut jadących za nim.
5,0
Ergonomia
O dziwo: genialnie!
Obawiałem się tych dziwacznych wyświetlaczy, ale po kilkunastu sekundach pozbyłem się wątpliwości.
Wszystko w zasięgu wzroku i ręki :- )
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmuchawa głośna (mimo, że chodzi \"na dwa paski\" z siedmiu).
Dobry pomysł z nawiewem na szybę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu mogło być lepiej. Z tyłu - O.K. Bagażnik - super (w tym \"Magic seats\").
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Silnik 1.8, elektronika (w tym asv - czy jak się po japońsku nazywa ESP), kurtyny.
No i migacze w lusterkach...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]