Przeniesienie napędu
: W tej klasie jest to jedno z najlepeij prowadzących się aut.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: lakier bardzo miękki, powłoka zewnętrzna zbyt cienka
Układ elektryczny
: czujnik temperatury wymagał wymiany po około 2 latach
Inne
: popękały plastykowe lementy we wnętrzu
4,0
Całokształt
samochód niezawodny i bardzo estetyczny, szczególnie we wnętrzu, serwis kosztowny - około 850 zł za typowy przegląd, niestety w nowym modelu z tyłu tylko belka skrętna, ciekawa stylistyka na początku robiła wrażenie ale już minęło kilka lat, gdyby nie kłopoty z lakierem ocena byłaby lepsza, gdybym miał jeszcze raz wybierać zdecydowałbym się na nową mazdę 3
Wrażenia
4,0
Silnik
lubi wysokie obroty, sporo pali ale jest dynamiczny jeśli się go wysoko kręci, wyprzedzanie to prawdziwa przyjemność
4,0
Skrzynia biegów
działanie i jakość wykonania dźwigni mogło by być lepsze, przełożenia dobrze dobrane, 6 biegów to bardzo dobre rozwiązanie do silnika 1,8 iVTEC
4,0
Układ jezdny
bardzo precyzyjny, trudno jeździ się po koleinach ze względu na szerokie opony, zawieszenie jest dość twarde co zapewnia dobre prowadzenie w zakrętach
Komfort
2,0
Widoczność
z tyłu brak wycieraczki, tylna szyba jest dzielona co dość mocno ogranicza widoczność
5,0
Ergonomia
wnętrze bardzo futurystyczne ale łatwe w obsłudze i funkcjonalne, największa wada to brak dostępu do żarówek - ja wymieniałem w serwisie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja automatyczna bez podziału na strefy, działa bez zarzutu chociaż ma tendencję do szybkiego łapania niemiłego zapachu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca nie brakuje, po wejściu do środka miłe zaskoczenie przestronnością, fotele bardzo wygodne i trwałe
4,0
Wyciszenie
po trzech latach słychać już czasem pojedyncze trzaski
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
samochód jest oszczędny tylko w trasie
4,0
Stosunek jakość/cena
zapłaciłem za nowy 71 tys (type S)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
niestety auto ma bardzo dużo plastykowych elementów karoserii i wnętrza, które łatwo pękają a niestety ich wymiana nie należy do tanich, te drobiazgi niestety psują obraz całości, serwis rozkłada ręce i mówi, że tak już w tym modelu jest
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
samochód ma jedną bardzo poważną wadę - jest nią lakier, po 3 latach w wielu miejscach prześwituje biały podkład, lakier jest miękki i łatwo się ryzuje oraz odpryskuje, myjnia automatyczna nie wchodzi w grę, trzeba bardzo uważać bo serwis ani honda polska nie uznają takich wad w ramach gwarancji
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]