Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

Alix, 15 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Genialnie zaprojektowana. Aż trudno uwierzyć, ile można zmieścić w 4,3 metrowym autku i jak wyciszone, luksusowe i obajerowane i mocne może być autko ważące tylko 1,2 tony.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Trzaski w desce rozdzielczej.
5,0
Całokształt
Uważam, że najciekawsze auto segmentu C. Co do stylu zdania są podzielone, ale na pewno jest i mi się podoba bardzo, a wnętrze jest wręcz genialne - poza typowo sportowymi lub awangardowymi pojazdami nigdzie nie wiedziałem tak pięknego kokpitu. Przy tym to też najpraktyczniejsze auto - masa miejsca, największy w klasie bagażnik (w kombi pod sufit może zmieścisz więcej, ale to nie ten styl i nie każdy chce jeździć \"trumną\"), super konfigurwalne wnętrze, masa przyjemności z jazdy, bardzo dobre spalanie jak na tą moc, super w tej cenie wyposażony. Do tego bezpieczny (5 gwiazdek) i dość niezawodny (vide rankingi).
Wrażenia
5,0
Silnik
90% przyzwoitego momentu obrotowego od 1500 obrotów to rzecz super na atmosferyczny silnik. Przy delikatnej jeździe niemal niesłyszalny, jak dociśniesz potrafi ryknąć że nie ma się czego wstydzić. Na codzień wystarczają zwykłe obroty, jak chcesz się pobawić nie spadasz poniżej 4000 - wtedy wrażenia świetne.
5,0
Skrzynia biegów
Bezbłędna. Świetnie wchodzące i zestopniowane, krótkie biegi, dodatkowo autostradowa szóstka która ma niecałe 4000rpm przy 150 km/h - ideał.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się porównywalnie do liderów segmentu - Focusa i Mazdy 3 ale nie jest jak oni tak beznadziejnie twardy - na nasze drogi rozsądny kompromis między komfortem a doskonałym prowadzeniem. Bardzo neutralny a nie podsterowny jak większość aut. No i można wyłączyć ESP i poszaleć przy dowolnej prędkości co też nie w każdym aucie jest możliwe... :)))
Komfort
4,0
Widoczność
Na trasie wystarcza - wielkie boczne lusterka i autofotochromatyczne lusterko wsteczne oraz duże szyby z przodu dają bardzo dobry obraz. Nieco gorzej jest w mieście, bo siedzi się nisko więc nie widać dokładnie granic auta, a duże słupki tylne i kretyńsko przedzielona tylna szyba (np. nie widać kierunkowskazów auta jadącego za tobą) oraz brak tylnej wycieraczki utrudniają trochę sprawę...
5,0
Ergonomia
Bardzo fukcjonalna deska rozdzielcza (choć wymaga zajrzenia do instrukcji za pierwszym razem). Ogólnie całość wygodna i maksymalnie funkcjonalna, każda przestrzeń wykorzystana jak należy, każdy wskaźnik i opis czytelny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Genialna funkcja odparowywania szyb - działa szokująco efektywnie no i nie trzeba przestawiać sobie wszystkiego. Dość efektywna klima, druga strefa to świetny wynalazek, niestety trochę podśmierduje... Ogrzewanie wydajne. Kratki nawiewu trochę o małym zakresie regulacji, ale całość można tak ustawić że jest dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wielki bagażnik, ogromne schowki wszędzie, magic seats, dość dużo miejsca z przodu i z tyłu, niezła wygoda, łatwo zmywalne poszycia. Dla mnie super Chociaż nie oszukujmy się - to jednak typowo japoński projekt, nie dla osób wybitnie \"przy kości\" czy koszykarzy, a także typowa Honda - trzeba lubić półleżącą pozycję ;P
5,0
Wyciszenie
Przesiadłem się z o Avensisa o klasę wyżej i Honda jest cichsza, szczególnie na autostradzie. Szok. Oczywiście dopóki nie wchodzi na wysokie obroty, ale kiedy już to robię to sam chcę Ją słyszeć hehe ;P
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 140-konnego benzyniaka pali przyzwoicie, ceny przeglądów są normalne, a naprawy mam nadzieję będą rzadkie...
5,0
Stosunek jakość/cena
Super. Mazda 3 tak wyposażona kosztuje niemal 20tys. więcej, z resztą razem z Aurisem to auta mało pojemne, Golfa to trzeba GTI kupić żeby mieć np. Xenony, Octavią trudno się podniecić, a i tak wyposażona będzie droższa, Kii bym aż tak nie wierzył... Bezkonkurencyjna jak dla mnie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety nawet po lifting to auto \"tysiąca dźwięków\" - dochodzących ze skomplkowanej deski rozdzielczej, pójdzie do wyciszenia, ponoć robią to skutecznie w serwisie, zobaczymy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
8,8
l/100km
9,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VIII Hatchback 5d