Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

eaxene, 15 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jest naprawdę fajny :)
5,0
Całokształt
Dałbym 4,5 z przewagą na 5, a że takiej oceny nie ma-> to daje 5. Plusy to napewno jeden z lepszych silników w tej klasie, który jest naprawdę świetny; bagażnik, który do małych nie należy; no i napewno radość z jazdy tym samochodem. Lubie sobie poprostu wskoczyć w niego i sobie pojeździć :) Wiele z jego wad po jakimś czasie przestaje przeszkadzać, lub wręcz staje się zaletami/np. obrotomierz i prędkościomierz, które początkowo mogą przeszkadzać/. Trzeba zauważyć również kwestię bezpieczeństwa- tutaj wszystkie systemy to standart, w wielu innych kompaktach trzeba je dokupić. Wady- widoczność, materiały/jakoś wykonania, oraz jeszcze raz widoczność, no plus- widoczność ;) Wymaga to przyzwyczajenia i można przeżyć. Ogólnie- weźcie jazdę próbną i zobaczcie :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc- akurat, mocniejszy silnik do takiego samochodu z napędem na przód to chyba przesada. Elastyczność- można narzekać, że na niskich obrotach \"nie ma mocy\", ale wystarczy redukcja i już moc się pojawia:) Ogólnie wg. mnie jeden z lepszych silników w tej klasie, napewno samochód ten nie jest zawalidrogą. A mniej niż 9 sek. do 100km/h jest bardziej niż wystarczające :)
4,0
Skrzynia biegów
Cóż- wielu się nią podnieca, mi sie spodobała dopiero po jakichś 10 000km. Wcześniej jakoś nie podobała mi się jej praca, ale teraz to zupełnie inna bajka- nie wiem może poprostu trzeba sie przyzwyczaić :) Biegi wchodza dobrze i tyle, skrzynia bez podniety ;) <- jednakże nie można jej nic zarzucić dlatego 4 :)
4,0
Układ jezdny
Jest twardo, ale summa summarum- czy to źle? Niskie opony, twarde zawieszenie, bezpośredni układ kierowniczy wg. mnie sprawiają że auto dobrze trzyma się drogi. A co do tego, że trzęsie na dziurach- no na to się nic nie poradzi, trzeba się przyzwyczaić albo szukać innego auta :P tak btw. można sie do tego przyzwyczaić :)
Komfort
2,0
Widoczność
Najchętniej bym wystawił 1, ale nie chce przesadzać, widoczność do tyłu nie istnieje- SERIO. Bez dyskusji trzeba dokupić do niego czujniki cofania- da się bez nich cofać, ale nie polecam. Widoczność w bok- trzeba uważać o ile przednie boczne szyby jeszcze dają radę, to przez tylnie boczne ledwo co widać. Co z tego wynika? Trzeba się przyzwyczaić do wychylania się we wszystkie strony przy cofaniu, żeby zobaczyć dokładnie wszystko naokoło- bo zdaża się że coś się schowa za którymś ze słupków i można sie ździwić. Summa summarum-trzeba się przyzwyczaić, wprawić i problem troche mija, mimo że pozostaje.
3,0
Ergonomia
Daje 4 zamiast 5, mimo że uważam że przycisków jest idealna ilość i naprawdę po chwili wprawy nie będzie żadnych problemów z obsługa czegokolwiek. Więc czemu 4? To za pokrętła ustawienia świateł oraz jasności wyświetlaczy- są w niezbyt poręcznych miejscach, a do tego to ich wciskania/wyciskanie- które jest tak naprawdę niepotrzebne. Aha! Co do przycisku start- czesto piszą że jest to nieergonomiczne i męczące- to że jest po lewej stronie- Szczerze po dwóch/trzech dniach NIE ZAUWAŻA SIE TEGO!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa dobrze. Jedynie czasami trzeba sie nagimnastykować z ustawieniem odpowiedniego poziomu nawiewu żeby szyby nie parowały, a jednocześnie nie leciały gigantyczne ilości powietrza na szybe.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Moja odpowiedź dotyczy tylko i wyłącznie przodu. Z tyłu nie siedziałem ani razu więc się nie wypowiem. Fotel kierowcy może albo odsunąć daleko, albo sobie bardzo mocno przybliżyć, regulacja wysokości też jest zadowalająca. Szkoda że nie ma podparcia lędźwiowego we fotelach. Co do miejsca dla pasażera z przodu- moja dziewczyna z nogą w gipsie się mieściła z całkiem wyprostowaną nogą bez większych problemów :)
4,0
Wyciszenie
Wachałem się z oceną 3 lub 4. Ale- jeżeli chcemy by było cicho to można jechać przy niskich obrotach. A gdy chcemy szaleć to wkręcamy silnik na obroty ;) Na autostradzie przy 130/140 można sobie bez problemów gadać. Dość głośno robi się mniej więcej przy 150-160km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 1.8 litra, 140km, i moją niechęć do stylu zwanego ekojazdą (tak btw. ogólnie to nie przyśpieszam niepotrzebnie, hamuje biegami itp, tak więc robie ekojazde- ale to z powodu przyzwyczajenia, a nie chęci dbania o środowisko itp) uważam, że spalanie 8litrów na 100km przy przewadze jazdy w mieście to dobry wynik :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Można mówić że jest drogi. Ale idzcie do innych salonów i poproście o taki silnik, takie wyposażenie itp. No i wyjdzie wam taka sama cena. Jest drogi, ale za to wiele oferuje w zamian :)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Latający platik dobrowadzający do szewskiej pasji ;) w roczniku od 2009r. problem ten podobno nie występuje. A we wcześniejszych wystarczy podjechać do serwisu to naprawią ten feler- ja jakoś nigdy czasu nie mam ;P
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd nie miałem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VIII Hatchback 5d