Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

Manolo, 15 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Świetne auto, bardzo przestronne, mocny silnik, prezyzyjna skrzynia, pewne zawieszenie i całkiem ładny. Niewiele aut na rynku ma swój styl, większość jest podobnych do siebie a ta Honda jest inna, jakby wyprzedzała wszystkich o kilka lat. Poza tym model po face-liftingu jest ponoć pozbawiony tego co niektórzy wypisują o trzeszczących plastikach , ja przynajmniej zupełnie nic nie usłyszałem, żadnych trzasków. Kupując porównywałem z innymi kompaktami i trzeba przyzanć, że ta wysoka cena jest jak najbardziej uzasadniona, kupuje sie auto bez dopłat. Podstawowa cena innych marek ma sie nijak do stanu faktycznego. W Hondzie nawet lakier w cenie. Szczerze polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tak powinien pracować silnik. Ostatnio kilka lat jeździłem firmowymi turbodieslami i jak sie wsiada do wysokoobrotowej benzynki to sama rozkosz. Osiągi bardzo dobre, a na 6-tym biegu przy 100-110 km/h spalanie poniżej 5 litrów. Aha, no i jeszcze doznania akustyczne zdecydowanie na plus.
5,0
Skrzynia biegów
Chyb najlepsza skrzynk jaką miałem. Krótki skok, dobrze prowadzi.
5,0
Układ jezdny
Dla mnie super, bo nie lubie bujających kanapowców. Po równych \"normalnych\" drogach prowadzi sie idealnie, zakręty połyka bez przechyłów. W Polsce niestety mało dróg \"normalnych\", no ale auto robią na rynki światowe, a nie specjalnie dla nas.
Komfort
4,0
Widoczność
Troche przeszkadzają grube słupki przednie i ich kąt nachylenia nie sprzyja widoczności. Niektórzy narzekają na spojler z tyłu, że przeszkadza, ale w sumie dobrze zasłania oślepiające pojazdy za nami. Poza tym są czujniki parkowania w standarcie, więc problemu nie ma. Lusterka bardzo dobre.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu. Jak ktoś siada pierwszy raz za kierownicą to widzi jakiś kosmos, ale za chwile wszystko wiadomo. Poza tym dobre fotele, nie we wszystkich kompaktach tak przyjemnie sie siedzi, a testowałem Golfa V, Focusa, Bravo, Aurisa i 147,i tylko Alfa 147 może sie tym z Hondą równać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko chłodzi, szybko grzeje, ...coż chcieć więcej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z zewnątrz auto wydaje sie nieduże, ale w środku wszystko sie zmienia. Jest szeroko, zarówno z przodu jak i z tyłu. Bagażnik największy w klasie kompaktowych hatchbaków. Duży plus za sprytne rozwiązanie z podnoszeniem siedziska tylnej kanapy.
4,0
Wyciszenie
Na niskich obrotach jest cichutko, powyżej 4000 zaczyna być głośniej i pewnie są cichsze auta. Tylko nie wiem czy Hondzie chodziło o idealne wyciszenie, skoro silnik brzmi tak przyjemnie..
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie Sosnowiec - Szczecin, troche autostrady, troche korków, no wiadomo jak sie u nas jeździ, średnio spalił 6,8 l/100km. W mieście 9 litrów. Przeglądów i napraw nie uświadczyłem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 57

Honda Civic VIII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Civic VIII Hatchback 5d