Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

GEORGE, 15 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo elastyczny silnik
5,0
Całokształt
Ogólnie mówiąc jest to samochód nie dla wszystkich. Ktoś kto kocha samochody, jeżdżenie nimi, słuchanie tego silnika sprawia olbrzymią radość i satysfakcję, Ten samochód ma pewną charyzmę i nie da się tego ukryć. Ma też wady ale te uchodzą w tłumie
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacyjny. Jeśli chce się jeździć ekonomicznie, nie przekraczać 3500 obr/min. Nie czuje się tych 140 kM. Silnik wolno reaguje na przyśpieszenia. Na \"6\" schodzę przy bardzo delikatnej jeździe do 60km/godz. Można zmienić opcję i zacząć przekraczać 4000 obr/min. Silnik zaczyna dynamicznie pracować, przyśpieszenia są rewelacyjne ale odbija się to na sporej konsumpcji paliwa..Wszystko zależy od sposobu jeżdżenia. Więc nie należy narzekać.
5,0
Skrzynia biegów
Przełożenia bardzo dobre, nie haczą biegi. Po prostu same wskakują. Lewarek biegów idealnie jest pod ręką. Przydałaby się opcja na wyświetlaczu, który mamy aktualnie bieg. Chyba coś takiego jest przy automatycznej skrzyni biegów.
4,0
Układ jezdny
Tu występują dwie opcje. Na drogach równych, układ jezdny zachowuje się idealnie. Samochód przykleja się wręcz do podłoża. Niestety gorzej jest na naszych tradycyjnych drogach z dziurami w jezdni, wybojami. Mała nierówność i przeżywamy szok. Faktycznie to męczy. Ale \"widziały gały co brały\". Byłem tego świadomy kupując ten samochód. Nadzieja taka, że drogowcy się pośpieszą.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód: widoczność dobra. Trochę przeszkadzają słupki i trzeba się z tym przespać. Tył: widoczność raczej słaba ale do tego trzeba się przyzwyczaić.Całe szczęście od rocznika 2008 czujniki cofania w standardzie. Tylny spojler niby zmora jeśli o widzialność do tyłu ale ogranicza oślepianie przy jeździe nocnej. Zresztą lusterko wsteczne fotochromatyczne dodatkowo temu zapobiega. Bardzo pomocne jest okno dachowe. Rozjaśnia wnętrze w dni pochmurne.
5,0
Ergonomia
Tutaj to już ideał. Wszystko w zasięgu ręki. Obsługa intuicyjna. Bardzo czytelne wyświetlacze. Mam małą uwagę do wyświetlacza radia. Nie obsługuje znaków polskich. Pasek z opisem odtwarzanej płyty powinien się przesuwać tak, aby kierowca nie musiał tych funkcji ręcznie przerzucać. Brak wyjścia na USB. Trzeba kombinować. Podobne radio w Akordzie posiada wyjście na USB.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja całego samochodu bardzo dobra. Przydałyby się dodatkowe nawiewy na tylne siedzenia. Klimatyzacja: tak grzanie jak i chłodzenie pracuje bez zarzutu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak przestrzeń dla kierowcy jak i dla pasażera wystarczająca. . Na tylnych siedzeniach również bardzo dużo miejsca. Jeśli chodzi o tylne fotel, to składanie ich istna rewelacja.
4,0
Wyciszenie
Niestety, tutaj daleko do ideału. Powyżej setki słychać opony tk letnie jak zimowe. Co prawda to jest samochód sportowy, ale dla zwykłych zjadaczy chleba. Słychać wszelkie nierówności podłoża, a wiemy jakie są drogi w Polsce.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taki silnik uważam spalanie, że jest niskie. Wszystko w rękach kierowcy. Tak jak wcześniej napisałem. Albo operujemy delikatnie pedałem gazy i jeździmy w granicach 2500-3500 obr/min. Ale to wymaga pewnego wyczucia. Zużycie paliwa na pewno będzie niskie. Ale możemy wejść na 4000-5000 obr/min i wtedy nasz silnik robi się żarłokiem. Ten silnik wyjątkowo jest wrażliwy na sposób jazdy!!!!!
5,0
Stosunek jakość/cena
Proszę spróbować kupić za podobną cenę samochód w tej klasie. Nadmienię, że w cenie podstawowej 74400 otrzymałem ubezpieczenie ac, oc nw (na dwa lata) gratis, komplet opon zimowych z alufelgami, lusterko wsteczne fotochromatyczne, czujniki cofania do tyłu, komplet dywaników łącznie z wykładziną do bagażnika, panel do automatycznego zapalania świateł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie za mały przebieg żeby coś powiedzieć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie za mały przebieg żeby coś powiedzieć.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
8,8
l/100km
9,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VIII Hatchback 5d