Karoseria
: Przestronne wnętrze-w środku dużo miejsca z tyłu i z przodu, podnoszone siedziska tylnej kanapy i szeroko otwierane tylne drzwi, obszerny bagaznik o regularnym ksztalcie.
5,0
Całokształt
Mogłem wybrac każdy samochod w klasie compact.Ze wzgledu na rodzinę 2+ 1 nie wybrałem większej laguny III lub podstawowego Mondeo IV.
Auto daje dużoo frajdy z jazdy.Nie wybrałem nudnego Golfa , który szczyci się wersją VI a jest tylko liftingiem V z małym bagaznikiem350 l, siermiężnym bezfantazyjnym środkiem i niesprawdzonym jakosciowo silnikiem 1.4 tsi.Wynalazki typu Kia i Hyundai odrzuciłem ze wzgledu na markę i stylistykę.Astra nudna z olejożernymi silnikami benzynowymi.Francuzkim pojazdom mówię nie bo nie przekonują mnie jakością o Fiacie i alfie nie wspominając.Auris to słaba kopia Civica jako rozwinięcie poprzedniej corolli. Mój wybór to składowa 4 kryterium: Stylistyka, funkcjonalność, niezawodność, napęd.
Wrażenia
5,0
Silnik
doskonały jak na silnik wolnossący bez doładowania.W klasie compact w mojej ocenie nie ma lepszego..
silnik był jednym z kryteriów mojego wyboru
4,0
Skrzynia biegów
Przełączanie poprawne z lekkim oporem.Przy szybkim przełaczaniu lubi zgrzytnąć. Jak w wielu innyh modelach.
4,0
Układ jezdny
Pewny, stabilny ze względu na belkę skrętną a nie wielowachacz z tyłu ocena 4.Układ sztywny .Jezeli ktoś jeździł autem francuskim tłumienie może wydawać się za twarde.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu jak większośc aut tej klasy szersze słupki wymagają przyzwyczajenia. Do tyłu pomocny czujnki cofania. Spojler wymaga przyzwyczajenia. W czasie opadow brak wycieraczki tylnej szyby utrudnia widoczność.
5,0
Ergonomia
Rozmieszcenie przyrządow streowania intuicyjne dla kierowcy. Ostro zakonczona konsola po stronie kierowcy przy drzwiach wymaga przyzwyczajenia/ możliwe uderzenie podczas zajmowania miejsca na siedzeniu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porównaniu do Focusa, Astry III, Megane II bardzo szybko nagrzewa wnętrze. Brak mozliwości zakmnięcia nawiewu kabicy w konsolii centralnej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie wzorowo.Więcej niż u wspomnianych konkurentów.
4,0
Wyciszenie
Do 4000 obrotów powyżej średniej w klasie kompakt , powyżej 4000 głosniej wszak to specyfika marki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za maly przebieg do oceny.Zrobiłem dopiero 300 km. Nie mam zdania do 1000 km jeżdzę bardzo delikatnie nie forsujac silnika.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wynegocjowałem u dealera rabat 2000 czujnik cofania, chlapacze, dywaniki, listwy ochronne drzwi. Honda Poland dorzuciła ubezpieczenie i opony zimowe gratis.
efekt 67400 wersja 1.8 sport! Konfigurowałem z ciekawości Fiata Bravo, z podobnym wyposazeniem wychodzi drożej od Hondy a to już jest smieszne!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak oceny nowy pojazd.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]