Ogólnie świetne auto - choć ciut niedokładnie spasowane. Bardzo duży minus natomiast za ochronę zegarów i wyświetlaczy - rysuje się nawet chyba od obiegu powietrza w samochodzie. co to za tworzywo - nie wiem ale dotknięcie nawet palcem grozi nieodwracalnymi rysami. To nie powinno mieć miejsca. Tutaj chyba samochody jak Matiz mają przewagę nad Civikiem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik wcale tak dobrze nie ciągnie jak się powszechnie uważa - ale do 4 tyś. obrotów. Ale powyżej 4 tyś. to już naprawdę inny samochód - mało który w zakresie tej mocy miałby szansę - musiałby mieć ok. 200 KM. To właśnie rożnica w elastyczności powyżej 4 i poniżej 4 tyś. obrotów. Ale to pewnie wynika z charakterystyki momentu obrotowego.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, aczkolwiek dość głośna przy zmianie biegów. Jednakże nie jest to jeszcze poziom np. Audi.
5,0
Układ jezdny
Na zakrętach trzyma się doskonale. Bardzo dobry układ kierowniczy - każdy ruch kierownicą jest ściśle realizowany przez auto - nie ma myszkowania bądź mimowolnej zmiany kierunku w zakrętach przy dużej prędkości. Po prostu jedzie tam gdzie się ją prowadzi.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu nie za dobrze. Czujniki cofania muszą być obowiązkowe , inaczej bieda.
Wąskie szyby tylnych drzwi nieco utrudniają obserwację o ile ktoś z tego korzysta - ja się lubię obserwować sąsiednie pasy nie tylko przez lusterka. Natomiast duży plus za duże lusterka boczne - obejmują duży zakres pola. I jeszcze jedno - spoiler rozdzielający tylne 2 szyby bardzo ogranicza widoczność - ale i ogranicza oślepianie z aut jadących z tyłu. Moim zdaniem elektrochromatyczne lusterka w tym przypadku są zbędne.
4,0
Ergonomia
Można nieco ponarzekać na sterowanie wentylacją i klimą - winno być bliżej kierowcy. Przyciski na kierownicy - super rozmieszczone i ułatwiają jazdę. W ogóle kierownica bardzo dobrze leży w dłoni - nie jest ani miękka , ani za twarda. Taka jak powinna być.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj wszystko poprawnie. nawet dwustrefówka działa tak, że czuć tego efekt w samochodzie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla 4 osób - bardzo dobrze, dużo miejsca z tyłu i z przodu, wygodne siedzenia choć ciutkę za twardę jak na mój gust - ale to subiektywna sprawa. Bardzo wygodnie, choć tylko dla 4 osób. Ale jak ktoś potrzebuje dla 5 niech kupuje FRV lub CRV.
4,0
Wyciszenie
To nie jest samochód z kategorii cichych. Civic lubi wysokie obroty, a tu jest niestety nie za cicho. Niemniej jednak dźwięk i-VTECa jest rewelacyjny - zdradza , że jest sporo pod maską.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa na normalnym poziomie. 140 konny silnik nie da się nakarmić 6 czy 7 litrami. Przy ruszaniu i przy rozpędzaniu zużycie chwilowe na poziomie 15 l - najgorzej w korkach na 1 przy b. wolnym podjeżdzaniu - wtedy to bywa więcej. Natomiast co mnie zadziwia - b. małe spalanie np przy 160 km/h na 6 biegu - raptem ok 5-6 l przy kilku ładnych tyś. obrotów.
Generalnie spalanie do zaakceptowania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla porówniania - golf V z tym wyposażeniem kosztowałby ponad stówę - z panoramicznym dachem, dwustrefówką i ksenonami nie było by szans niżej stówy. Nie ma za tę cenę lepiej wyposażonego samochodu na rynku w tej klasie - ani toyota auris , ani vw, ani inna marka . Tutaj zwłaszcza po obniżeniu cen honda bije na głowę. Pamiętajcie aby dobrze się targować z dealerami - ja ugrałem prawie 4 tyś. w dodatkowym wyposażeniu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód zbyt nowy aby go ocenić w tej kategorii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]