Inne
: Skrzynia biegów I-Shift, ekonomiczność, układ jezdny !!!, ergonomia.
5,0
Całokształt
Zanim kupiłem obejrzałem / przejechałem kilka aut. To mój 11 samochód i narazie bardzo zadowolony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Praca silnika perfekcyjna. To mój 11 samochód. Porównywalnie chodził tylko 2litrowy R6 z BMW (ale spalanie większe). Przy tej pojemności nie może być lepiej.
5,0
Skrzynia biegów
I-SHIFT !!!!!!!!!!!!!!!! Oczywiście wymaga nauki i przyzwyczajenia. Nie jest to automat, to elektroniczna zmiana biegów. Ale działa geniealnie. NIe chce mi się, ja de na automacie i noga steruję moment zmiany biegów, chce się pobawić - zmiana ręczna dźwigniami przy kierownicy. PS Na automacie epali mniej !!
5,0
Układ jezdny
Sztywny, wręcz bardzo twardę. Równie twarde byłow BMW 320 coupe, ale to jest bardziej precyzyjne. Aktywny układ wspomagający, tzn powyżej 130/140 usztywnia tak kieronice ze opór staje się wręcz wyczuwalny - bajka.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie źle ale.... Czujniki parkowania przód/tył. POza tym maiłem jazdy próbne, więc wiedziałem co kupuję. Widoczność do tyłu wystarcza ale przednie słupki są duże i troche przysłaniają. Jak dla mie nie ma tragedii, trzeba się przyzwyczaić. Ale dlatego nie max.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze. Kierownica wielofunkcyjna, reszta w pobliżu rąk. NIc dodać nic ująć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko nagrzewa i szybko chłodzi. NIe mam zarzutów. Czujnik temperatury czsem świruje i wymaga ręcznej korekty (raz przy 25 st jest cieplej a raz zimniej w aucie - ale wystarczy lekko podnieść/obniżyć więc non problem). POza tym nie maiłem jescze auta co by se radziło z tym perfekcyjnie. Nawet Audi A6 głupiała a BMW E39 to była tragedia. Więc max.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest poprostu szok! Kumepl ma Octavie. MIejsca dla kierowcy - więcj w Hondzie. MIejsce na tylnym siedzeniu - tyle samo. Bagażnik zbliżony - Honda 485, Skoda coś ok 500 litrów. Jedynie wsiadanie na tylna kanapa jest niewygodne - można zachaczyć głową o dach - już 2 razy mi się udało :). Porównując z Focusem, Brava, Audi A3 - duuuzo wiecej miejsca.
4,0
Wyciszenie
No tu nie ma rewelacji. NIe jest to Skoda Fabia ale Mercedes też nie. Silnik powyżej 4000 obrotów też słychać. Jest troche lepiej niż przeciętnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie: średnia z 6000km (70% miasto). komputer 6.9 ale prawdziwe ok 7,2/7.3 (durny komputer zaniża !!! tak jak w innych japońcach - nie wiem czy nie umią czy nie chcą pdobrze policzyć)... przy raczej mieszanej jeździe. CZasami 6 bieg i 80 a czasami do odcięcia. Przegląd podobno 400zł, będzie za pół roku.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dałem 73.000 za nowe auto w automacie 140km, 8 poduszek, pełna elektronika bezpieczeństwa. Spróbujcie skonfigurować podobne auto u konkurencji, ciekawe ile wam wyjdzie... mnie sie nie udało znaleść nic tańszego :) a do tego - strata na wartości. Poptrzcie w statystyki co najwolniej tanieje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie odpukać nic. Tzn dosłownie nic. Drugi raport napiszę po roku lub 20.000
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie odpukać nic. Tzn dosłownie nic. Drugi raport napiszę po roku lub 20.000
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]