Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

Lukasz, 16 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Bardzo dobre hamulce - skuteczne, pozno wlaczajacy sie ABS i ESP - pelna kontrola.
4,0
Całokształt
Nie jest to uniwersalne auto kompaktowe. Jest to auto dla ludzi lubiacych sportowa jazde ze wszystkimi tego konsekwencjami czyli malym komfortem i halasem. Pozatym auto swietnie sie prezentuje, ma rewelacyjnie zaprojektowane wnetrze z przemyslanymi rozwiazaniami dostosowujacymi auto dla potrzeb rodziny 2+1. Dynamika na wysokim poziomie podobnie jak jakosc wykonania. Auto bardzo neuralne w prowadzeniu po prostej i po luku z duzymi predkosciami. Duzy plus to bardzo bogate wyposazenie - pelne z zakresu bezpieczenstwa i w zasadzie pelne z zakresu komfortu. Jedyne czego nie ma to zbytki pt skora czy ksenony. Dobra cena i warunki gwarancji. Pamietajmy tez ze latwo bedzie ja sprzedac bez duzej utraty wartosci. W sumie polecam ludziom mlodym ktorzy maja mala rodzine i nie maja ochoty jezdzic autobusami pt minivany ktore prowadza sie jak wagon z weglem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na bieg jalowym spokjnie i cicho. To jest Honda z systemem i-vtec wiec by jezdzic dynamicznie trzeba trzymac silnik powyzej 4 tys co jest dosc fajne ale okazji za wiele nie ma.
5,0
Skrzynia biegów
Idealna. 6 biegow, krotki skok lewarka, precyzja, zero haczenia. Do tego piekny wyglad.
5,0
Układ jezdny
W Polsce bywam rzadko, na rownych drogach auto jedzie pieknie, choc mimo wszystko moglo by byc ciut bardziej miekkie - Audi A3 to jest to w tej dziedzinie. Poza tym uklad jest cichy i bezposredni.
Komfort
2,0
Widoczność
Tu slabo - trzeba to zaakceptowac i tyle. Tylna szyba to w sumie pikus - sa czujniki cofania wiec nie jest zle. Gorsze sa daleko wysuniete i grube przednie slupki, malutkie boczne szyby i gruby slupek tylny. Duze lusterka troche ratuja sytuacje, ale skrecajac na skrzyzowaniu trzeba sie nawychylac by miec pewnosc ze nikt na pasy nie wlazi.
4,0
Ergonomia
W sumie OK, choc kilka elementow wymaga przyzwyczajenia i na poczatku odciaga uwage od drogi - obsluga nawiewu - zestaw guzikow zamiast tradycyjnych pokretel, guziki na kierownicy moim zdaniem nielogiczne. Uruchamienie przyciskiem OK - tyle ze najpierw trzeba przekrecic kluczyk - zamiast 1 czynnosci sa wiec dwie... Renault i BMW robia to lepiej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto z zewnatrz wyglada na male co jest zludzeniem - jest dluzsze i szersze od VW Golfa Plus. W srodku jest wiec duzo miejsca. Dodtkowym atutem sa mozliwosci przewozowe - bagaznik z podwojnym dnem, duze schowki i genialna tylna kanapa skladana na pare sposobow,
2,0
Wyciszenie
Slabiutko. Na autostradzie powyzej 140 na 6-stym biegu jest juz glosno. Pamietajmy ze auto pojedzie spokojnie ponad 200. Mysle nad dodatkowym wyciszeniem komory silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie rewelacji nie ma ale jak na ta moc to nie marudze, oczekiwalem nawet ciut gorszych wynikow.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena bardzo konkurencyjna - mocny silnik, pelne wyposazenie, dobra jakosc materialow i montazu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie to nowe auto...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyzej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VIII Hatchback 5d