Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

Tomek, 17 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jakośc wykończenia, wyposażenie, no i oczywiście niepowtarzalny design karoserii i wnętrza tego samochodu.Zdecydowanie wyróżnia sie z tłumu.
5,0
Całokształt
Za niecałe 70kPLN mam w pełni wyposażone sportowe auto (nie tylko z wyglądu) - skórzana wielofunkc. kierownica, klima automat., radio z RDS i MP3/WMA, alcantara na siedzeniach - niech ktoś pokaże mi konkurenta z takim wypasem za takie pieniądze to go kupię:) Aha - odjazdowy wygląd też jest w standardzie!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dynamiczny i ekonomiczny. elastyczność na każdym biegu bardzo dobra (na 6 można jechać od ok. 75km/h). Robi się szybki pow. 3000 rpm. Mógłby być nieco lepiej wyciszony pow. 4500 rpm, ale sportowy klang jest miły dla ucha i nie natarczywy. Silnik ma dwa oblicza: do 4000 RPM jest bardzo mocny i ekonomiczny, powyżej tej granicy - jeszcze mocniejszy:) Tak lubię. W przeciwieństwie do diesli ciągnie w całym zakresie obrotów. Nie ma dziury na dole i nie załamuje sie w górnych rejestrach rpm. Rewelacja.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowa, przełączanie jak w każdym japończyku jest doskonałe. Przełożenia dobrane idealnie do charakterystyki silnika. Można jeździć dynamicznie lub ekonomicznie - w zależności od upodobania. Dla mnie rewelacja dlatego daje max.
5,0
Układ jezdny
Mam wersję Type S na aluskach 17", 225/45 - w sam raz, nawet na nasze drogi. Nie trzęsie wnętrznościami na marnych drogach, natomiast na równym asfalcie....hmmmm, nie jechałem niczym lepszym dotąd. Klei się w zakrętach. Wchodzę w zakręty tak jak chcę. Fantastyczne doznanie:)
Komfort
5,0
Widoczność
W wersji 3D szyby boczne są długie i słupki nie przeszkadzają wcale. Szyba przednia to istna panorama. Tył - wymaga przyzwyczajenia, jednak przychodzi to dość łatwo. Przełamanie na szybie tylnej znajduje się na wysokości świateł aut jadących z tyłu, dzięki czemu nie oślepiają w lusterku wewn. Lusterka boczne są wystarczająco duże aby korzystać z nich do cofania. Dla mnie absolutnie OK.
5,0
Ergonomia
kokpit to istna gratka dla oka. Nie dość, że jest inny niż inne (co dla mnie jest dużym plusem), to na dodatek bardzo fajnie pomyślane. Kierownica jest tak posadowiona w stosunku do przycisków i wyświetlaczy, że nie zasłania ani jednego z tych elementów!!! Tego jeszcze nie spotkałem w żadnym samochodzie. Radio i komputer pokład. obsługuje się z kierownicy multifunkcyjnej. Lepiej to sie już nie da zrobić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam większych uwag, odparowanie szyb błyskawiczne, grzanie także. Klima jest automatyczna, więc tylko nastawić temp. i jazda. Sterowanie nawiewami jest elektroniczne więc w kwestii obsługi - najlepsze dostępne rozwiązanie na dzień dzisiejszy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wersja 3D ma tyle samo miejsca i bagażnika co 5D, różnią sie tylko długością drzwi przednich (+ dodatkowa para w 5D). Bagażnik największy w klasie kompakt - 485L. Tego nie ma żaden konkurent na rynku. Miejsce pracy kierowcy - no cóż, nie chce sie wysiadać z tego samochodu. Pomimo mocnego odsunięcia fotela z przodu na tylnej kanapie nadal jest sporo miejsca. Więcej niż w niektórych większych samochodach. Jest naprawdę OK.
4,0
Wyciszenie
Po przekroczeniu 170km/h robi się trochę głośno, ale i tak jest nieźle. Może nie idealnie ale jest bardzo dobrze. Dźwięk silnika jest OK, ale szumy powietrza są mniej przyjemne. Zresztą przy takich prędkościach to chyba tylko w najdroższych limuzynach jest cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak jeżdżę dynamiczniej to spala ok. 7,4 L, jak ekonomicznie to ok. 6,5L/100km. Przy tej mocy i osiągach są to wartości symboliczne jak dla mnie. Rozważałem zakup diesla, ale chyba sie nie opłaca (niezależnie od marki i modelu) Wartości te powstały w trakcie jazdy na zimówkach 225/45 R17 więc jest super.
5,0
Stosunek jakość/cena
Szukałem ok. 2 miesięcy samochodu. Do Hondy pojechałem na samym końcu jako że nie należą one do tanich aut. , Chciałem kupić niedrogiego kompakta ale po porównaniu cen i wyposażenia stwierdziłem, że oferta Hondy jest miażdżąca dla konkurencji. Decyzje o zakupie podjąłem w ciągu 3 minut. Na kupno butów potrzebuję dużo więcej. To już po raz trzeci mi sie przytrafiło, tzn zakup Hondy w salonie i nigdy nie żałowałem wydanych tam pieniędzy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
to moja czwarta honda i w tej kwestii zawsze było tak samo - żadnych problemów. Daję max bez zastanowienia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 57

Honda Civic VIII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Civic VIII Hatchback 5d