Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

jk, 17 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Na pewno design, ale nie tylko, wysoka kultura pracy silnika i skrzyni biegów, chylę czoło przed in
5,0
Całokształt
To mój trzeci Civic, pierwszy był z 89 a drugi 97 roku (zresztą tym jeździ teraz żona :)). Mam wersję 1.8 5D Sport. Przymierzałem się do zakupu nowego auta dość długo, jazdy próbne różne marki i modele, ale jednak kupiłem na 100% to co chciałem. Tak jak reszta użytkowników pisze, w tej klasie to auto nie ma sobie równych, chociaż ma swoje wady, oj tak tak.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny, trochę głośny, ale mocny. Jazda tym autkiem to czysta przyjemność, nie przeżyłem jeszcze takiej fascynacji jazdą samochodem - to jest moje pierwsze auto, które uważam za dopracowane, postęp technologiczny robi jednak swoje, to widać i czuć. Silnik pracuje rasowo przy wyższych obrotach, słychać przyjemny odgłos tłumika, to przy dynamicznej jeździe idealnie się zgrywa ze sobą.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystkie biegi wchodzą, nic nie wyskakuje, nie wiem kto i dlaczego miał takie problemy. Nie można się do niczego przyczepić. Skrzynia biegów bardzo elastyczna, dobrze zestrojona z silinikiem. Piąty bieg niesamowity, można na nim wjeżdżać pod stromą górę i jechać po autostradzie. Na trójce największy kop, za to szóstka to czysty relax - człowiek nie wie wogóle że jedzie.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja i tyle. Jeździ się tym autem tak samo jak wygląda. Najlepsze w tym aucie jest to że praktycznie wszystko jest tutaj genialne, począwszy od wyglądu karoserii, poprzez design środka a skończywszy na właściwościach jezdnych. UWAGA!!! Jedyna wada tego auta - nie nadaje się za bardzo na polskie dziurawe drogi - po prostu łomot i walenie amortyzatorów przy każdej dziurze, studzience i nawet drobnej nierówności asfaltu. To trochę wkurza, ale po równym jedzie cichutko i jak należy.
Komfort
4,0
Widoczność
Tył super, boki ograniczona widoczność, należy uważać przy zmianie pasa, trzeba się nieźle wychylać na boki, żeby się upewnić czy nic tam nie jedzie. Tył może być, nie jest tak źle jak niektórzy piszą, kwestia przyzwyczajenia. Czujnik cofania baaaardzo pomaga, duże lusterka są super - do tego są składane za pomocą jednego guziczka - fajny gadżet, bardzo to lubię, szczególnie gdy faktycznie jest ciasno po bokach przy parkowaniu.
5,0
Ergonomia
Kosmiczne przyciski, kosmiczny cały kokpit, robi wrażenie logika poukładania poszczególnych przycisków i pokręteł, na prawdę projektanci podeszli do tematu jak należy, takiego czegoś jak w tym aucie nie znajdziecie nigdzie indziej. Niemieckie auta to smutek, wszędzie to samo. Tu jest po prostu inaczej :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na razie bez zarzutu, zobaczymy w zimie. Klima baaaaardzo pomaga, polecam opcję Auto, robi swoje gdy auto stało na słońcu i w środku jest 50 stopni C, w 2 minuty jest już chłodno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To nie jest samochód, to jest statek kosmiczny, tym się nie jedzie, tylko leci, i takie są wrażenia z jazdy. Przód idealnie dopasowany do kierowcy, dużo miejsca na nogi, jest luz i poczucie przestrzeni. Tył - każdy kto wsiada robi oczy jak 5 złotych z rybakiem, nie wierzy że tyle przestrzeni w takim autku.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest super w porównaniu z dwiema generacjami Civika niżej. Dla mnie jest super cichutko i komfortowo. Głośniej robi się od 140 km/h, ale radio się podgłaśnia automatycznie i tak nie słychać silnika. Dokręcenie gumowych dystansów w drzwiach polecam, bo dużo daje, nie słychać takiego szumu powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu jest tak jak myślałem, czyli trochę pobiera, ale nie oszczędzam gazu, lubię sportową jazdę. Najlepszy wynik wychodzi w długiej trasie, przy jeżdzie 160km/h pobiera zaledwie 6,5 litra - nic dodać nic ująć. Zrobiłem trasę z Gdańska do Warszawy i powrót - całą drogę wyprzedzałem na 4,5 biegu, powinien trochę więcej spalić :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1. Klapa bagażnika - trzeba mocno walnąć żeby się zamknęła. 2. Pokrywa wlewu paliwa - przycina się żyłka na której wisi korek - trzeba ją schować przed domknięciem klapki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie rewelacja, oby tak dalej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 57

Honda Civic VIII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Civic VIII Hatchback 5d