Inne
: Najbardziej zaskoczył mnie układ jezdy. Jego precyzja oraz kontrola auta w zakrętach jest doskonała.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Najsłabszy element auta. Bardzo cienka warstwa lakieru, która jest niesamowicie podatna na wszelkie zarysowania czy odpryski
Układ hamulcowy
: Krótka trwałość tarcz oraz klocków
5,0
Całokształt
Z tego auta jestem na prawdę bardzo zadowolony. Oferuje bardzo przestronne wnętrze, które dodatkowo jest doskonale wykonane. Całokształt uzupełnia niezawodność oraz doskonałe prowadzenie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przesiadłem się do tego samochodu po 3 latach użytkowania Audi TT i niezrażony mało przychylnimi opiniami na temat silnika 1.4 i-VTEC, wybrałem właśnie tę opcję silnikową. Wbrew powszechnie panującej opinii, silnik jest bardzo żwawy przy wysokich obrotach dzięki czemu wyprzedzanie nie sprawia żadnych trudności. Wiadomo, że nie można po nim oczekiwać tego samego co po jednostce 1.8 i-VTEC jednak również nie ma na co narzekać.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowa skrzynia biegów działa bardzo precyzyjnie oferując krótkie przełożenia i zapewniając odpowiednią dynamikę oraz oszczędność paliwa.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny to element, który zaskoczył mnie w tym aucie najbardziej pozytywnie ze wszystkich innych elementów. Auto prowadzi się bardzo pewnie i stabilnie, poprzeczne nierówności na drodze są dość odczuwalne jednak pewność prowadzenia w zakrętach rekompensuje wszystko.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność można określić mianem dobrej ponieważ boczne słupki lubią dość skutecznie przesłonić obraz w kluczowych momentach tworząc \"martwe pole\". Lusterka nie należą do najmniejszych, a spojler przedzielający tylną szybę wcale nie ogranicza widoczności (również wbrew powszechnej opinii).
5,0
Ergonomia
Ergonomię, precyzję i jakość wykonania wnętrza w wersji po lifcie mogę określić na doskonałą. Elementy pasują do siebie doskonale i nie są wykonane z tandetnych materiałów. Obsługa wszystkich funkcji po krótkim czasie obsługiwania staje się intuicyjna i bardzo prosta.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja, ogrzewanie oraz nawiewy pracują bardzo wydajnie i cicho - ich obecność można rozpoznać jedynie po zmieniającej się temperaturze wnętrza pojazdu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca oraz pasażer obok niego nie mogą narzekać na brak miejsca ponieważ przestrzeń jest dość spora co zapewnia odpowiedni komfort podróżowania. Pasażerowie na tylnych siedzeniach również nie mogą narzekać na brak miejsca jeżeli tylko osoby z przodu nie przesuną za bardzo do tyłu swoich foteli - wtedy przestrzeń na nogi drastycznie spada w dół.
5,0
Wyciszenie
W wersji po liftingu wprowadzona została dodatkowa uszczelka w drzwiach, która wytłumiła większą część hałasów dochodzących z zewnątrz, dzięki czemu wnętrze samochodu podczas jazdy jest bardzo dobrze wyciszone.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ogromny plus dla silnika 1.4 i-VTEC za jego oszczędność paliwa zarówno podczas jazdy w mieście jak i na trasie. Ten silnik gwarantuje na prawdę bardzo małe spalanie. Jedynym minusem mogą być ceny części, które są wyższe niż w innych popularnych modelach tego segmentu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko za podobną cenę znaleźć w tym segmencie auto tak bogato wyposażone. Za ten sam rocznik VW Golfa z podobnym wyposażeniem trzeba dopłacić dodatkowo kilka tysięcy złotych, a z doświadczenia wiem, że silniki Hondy w wieloletniej intensywnej eksploatacji bywają zdecydowanie mniej awaryjne od europejskich konkurentów
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedynym drobiazgiem, który wpływa dość istotnie na bezpieczeństwo jazdy to szybko zużywające się tarcze oraz klocki hamulcowe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak zauważonych jakichkolwiek poważniejszych usterek, które mogłyby negatywnie wpłynąć na jazdę.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
[l/100km]