Silnik
: Myślałem,że będzie mulasty (tj. w zupełnosci nieodpowiedni do tego pojazdu) jednak jest w zupełnosci wystarczajacy, łaczy w sobie zadowalajacą dynamikę z niskim spalaniem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: szybko zużywa się tapicerka, przetarty bok fotela kierowcy.
5,0
Całokształt
Spektakularny wygląd, sportowa sylwetka, duża przyjemnosć z jazdy, niskie spalanie, na razie brak powazniejszych defektów, czego chcieć więcej?
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik cichy do 100 km, powyzej poziom głośnosci wzrasta, rekompensując to sportowym \"pomrukiem\". Przyśpieszneie i elastycznośc wystarczajace, bez kompleksów na trasie. Prawdziwego \"Kopa\" silnik łapie powyzej 4000 obrotów, przy czym wspaniale (gladko) wchodzi na te obroty.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez żadnych zgrzytów, skrzynka bardzo precyzyjna. Szóstkę mozna juz wrzucic przy około 45 km/h, co sprzyja niskiemu spalaniu (chodzi oczywiscie o ruch miejski).
5,0
Układ jezdny
Samochód perfekcyjnie wchodzi w zakręty, zapewnia wspaniałe wyczucie tego co się dzieje pod kołami. Układ kierowniczy bardzo precyzyjny. Wszystko to razem daje dużą frajdę z prowadzenia pojazdu, na normalnych drogach... Wadą jest twardość zawieszenia tj.większe wyboje czuć we wnętrzu pojazdu, nie zmienia to jednak mojej oceny.
Komfort
4,0
Widoczność
Wbrew pozorom widoczność jest dobra, oczywiście przywyknięcia wymaga specyficzne rozwiazanie jakim jest przedzielenie tylnej szyby przez piękny ale nie bardzo praktyczny spojler. Parkowanie tyłem nie stanowi większego problemu m.in dzięki dużym lusterkom bocznym.
5,0
Ergonomia
Tu Honda błyszczy na tle rywali, system magic seats i wielki (jak na tą klasę pojazdów) bagażnik tj. 415 litrów (z wliczonym kołem dojazdowym). Obsługa systemów samochodu (tj. klima, radio, CD i inne) po 5 minutach może sprawiać tylko frajdę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja wnętrza pojazdu jest w zupełnosci dostosowana do naszego klimatu. Latem szybko chłodzi a zimą grzeje. Zimą polecam tryb AUTO z nastawieniem na przednią szybę, efekt błyskawiczny!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu z innymi kompaktami dużo miejsca, sportowa pozycja kierowcy. Z tyłu wadą jest zbyt obniżajacy sie dach pojazdu (cóż wymóg designu), wyżsi pasażerowie (około 180 cm) mogą mieć kłopot, lecz ogólnie dużego bólu nie ma.
4,0
Wyciszenie
Tu kwestia gustu do 100 km/h silnik jest cichy, przy wchodzeniu na obroty pow. 4000 zapewniajace dobre przyspieszenie, staje się głosniejszy, lecz ten rasowy sportowy pomruk pozwala wiele wybaczyć... lecz to dla konesera.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bez kozery, w mieście poniżej 7 litrów (przy spokojnej jeżdzie i respektowaniu zielonych lampek) na trasie realnym do uzyskania jest wynik 5,3 - 5,5 litra (oczywiście przy spokojnej jezdzie). Podsumowujac Honda z tym silnikiem jest idealnym samochodem do jazdy miejskiej, lecz na trasie przy mocniejszym wciskaniu pedału gazu osiagi są również zadowalajace.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem Hondę w ramach wysprzedaży rocznika (zaraz wchodziła na rynek IX generacja modelu) cena była jedną z nizszych w porównaniu z innymi konkurentami (przy analogicznym wyposażeniu i prestiżu marki). Stosunek ceny do jakosci z tej właśnie przyczyny był super!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak powodów do skarg.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
[l/100km]