Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

RomekS, 13 lat temu
Silnik 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik to majstersztyk japońskiej technologii. Porównuje się go do turbodoładowanych benzyniaków VW, wytykając, że jest słabszy. Zobaczymy po przebiego 300 kkm, kto będzie na wierzchu.
5,0
Całokształt
Silnik wolnossący z bezobsługowym łańcuchem rozrządu, bardzo oszczędny i trwały, bez kompresorów i turbin.
Wrażenia
5,0
Silnik
Te 100 KM w zupełności radzi sobie bez problemu. Jak ktoś chce t6o nie ma sprawy na 2 biegu można kręcić do 100km/h czyli do odcięcia. Testy przyśpieszeń na 6 biegu robią teoretycy. Na trójce można bezproblemowo przyśpieszyć do 140 km/h. Bieg 5 i 6 służą do oszczędnej jazdy
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo wygodny i poręczny lewarek. Redukcja z 6 na 5 jednym palcem. Czasami haczy wsteczny. Ogólnie nieźle ze stopniowana japońska precyzja.
5,0
Układ jezdny
Trochę twarde zawieszenie i na dziurawych drogach odbija się to brakiem komfortu. Za to na zakrętach rewelacja. Samochód jest przyklejony do drogi. Zastosowanie belki skrętnej nie pogarsza trakcji.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu przeszkadzają trochę szerokie słupki a krytykowana dzielona tylna szyba ma tę zaletę, że spojler przysłania w nocy reflektory jadących za nami samochodów. Duży plus za świetne lusterka wsteczne.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń. Bardzo wygodnie umieszczone na kierownicy przyciski tempomatu i sterowania radiem. Małe zastrzeżenia do sterowania nawiewem, choć i do tego można się przyzwyczaić. Jest po prostu inne, co nie znaczy, że niewygodne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wygodny dotykowy przełącznik obiegu wentylacji (zewn/wewn) Automatyczna klimatyzacja utrzymuje temperaturę, chociaż czasami wydaje się, że się spóźnia z ciepłem. W zimie silnik jest nagrzany już po kilkuset metrach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele wygodne, kierowcy regulowany, co jest ważne by koło kierownicy nie przesłaniało prędkościomierza. Z tyłu bezproblemowo.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre, na niskich obrotach nic nie słychać, za to na wysokich powyżej 4500 aż chce się słuchać. Dobrze, że nie wyciszono za bardzo bo szkoda by było tracić takiego brzmienia silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo ekonomiczny silnik przy jeździe na niskich obrotach. Co dziwne można jeździć na 6 biegu 50km/h i nic się dziwnego nie dzieje. Ekonomizer nieco za szybko podpowiada zmiany biegów na wyższe, ale dzięki temu na mieście można jeździć bardzo osczędnie
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę poniżej 70 tys mamy wyposażony praktycznie we wszystko kompakt, służący i jako samochód rodzinny i jako \"pseudosportowy\"
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zbyt nowy aby coś się działo. Trzyletnia gwarancja eliminuje przejmowanie się o ewentualne usterki
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
J

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VIII Hatchback 5d