Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

Darkal, 6 lat temu
Silnik 1.4 i 83KM 61kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 146 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.4 i 83KM 61kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Najbardziej zaskoczyła mnie pojemność schowków i bagażnika - wieeelki plus!
4,0
Całokształt
Honda Civic to specyficzny samochód, dla specyficznych odbiorców. Wszystko w tym samochodzie jest inne niż u konkurencji o ile kwestia wyglądu jest bezdyskusyjna, bo to kwestia gustu to o mechanice można rozmawiać więcej a tu są plusy i minusy :) W tej wersji, z tym silnikiem to dobry samochód do miasta! Czy kupiłbym taką Hondę jeszcze raz? NIE Czy kupiłbym taką Hondę z silnikiem 1.8? Bardzo prawdopodobne.
Wrażenia
3,0
Silnik
Gdyby nie moc tego samochodu to dałbym mu z pewnością większą ocenę. niestety nawet redukcje biegów nie dają możliwości sprawnego wyprzedzania ani na autostradzie na normalnych drogach. Po prostu dla załadowanej Hondy 80+ koni mechanicznych to zdecydowanie za mało. Poza tym bez większych usterek i bez problemu. Jeśli zastanawiasz się nad Civic'iem tej generacji to przynajmniej 1.4 100 konny :)
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dokładna, precyzyjna, przyjemnie ciężka, nie hacząca - czyli taka jak w każdej Hondzie jedna z najlepszych jaką można mieć w samochodzie :)
5,0
Układ jezdny
To co dla Hondy jest bardzo charakterystyczne - precyzyjne przełożenie i bardzo bezpośrednie.Takie zachowanie układu kierowniczego powoduje to, że naprawdę niewielkie ruchy kierownica powodują skręt samochodu. Bardzo przydatne w mieście, bardzo przeszkadzające w trasie. Te kwestię postaram się bardziej rozwinąć. W mieście pokonywanie zakrętów, rond i parkowanie jest łatwiejsze, choć nie należy do najprzyjemniejszych bo Honda ma duży promień skrętu... W trasie układ męczy. Podczas jazdy autostradą można zapomnieć o trzymaniu kierownicy jedną ręką - chyba, że cały czas chce się korygować tor jazdy i z perspektywy trzeciej osoby wygląda się na pijanego kierowcę. Po prostu układ przy wzroście prędkości nadal pozostaje bardzo czuły, dlatego niewielkie ruchy powodują zmianę toru jazdy a przy wyższych prędkościach to wpływa na bezpieczeństwo jazdy.
4,0
Karoseria
Łatwo się rysuje a podczas jazdy w trasie szybko można nabawić się odprysków. Jednak póki co pomimo wieku i przebiegu na Hondzie brak oznak korozji czy "kalafiorków" i mam nadzieję, że tak pozostanie :)
Komfort
3,0
Widoczność
Niestety o ile wygląd Hondy może się podobać to niestety charakterystyczny "pałąk" na tylej szybie jest w takim miejscu, że znajduje się na linii oczu i zasłanie prawie wszystko. tutaj pomagają czujniki parkowania. Szyba tylna, która została podzielona na dwie części jest zrobiona z dwóch różnych materiałów. Ten dolny element został wykonany z PLASTIKU(!), który strasznie się rysuje i pogarsza sytuację...
4,0
Ergonomia
W tej kwestii jest dobrze, ale niestety wygląd kokpitu zobowiązuje i nie wszystkie przyciski są w wygodnych miejscach. Np. przycisk do uruchamiania podgrzewania szyby tylnej i lusterek jest moim zdaniem za bardzo schowany za kierownicą i za daleko. Często uruchamiając go muszę oderwać łopatkę od fotela.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa sprawnie natomiast ogrzewanie przy mrozach poniżej 10 stopni ma problem nagrzać samochód. Czego konsekwencją jest uruchomione grzanie na maksimum. Mam nadzieję, że to tylko kwestia wieku. Nawiewy również mogłyby być sprawniejsze i przede wszystkim bardziej ciche. Jeśli klimatyzacja automatyczna jest ustawiona na temperaturę bardzo odbiegającą od tej rzeczywistej (np. wsiadamy po mroźnej nocy a ogrzewanie jest na high) to automat zaczyna dmuchać co strasznie huczy - mimo że auto jeszcze w ogóle nie dmucha ciepłym powietrzem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj hondzie nie można zarzucić nic. Bardzo duży bagażnik (jak na segment) dużo miejsca pod podłogą bagażnika (nie mam koła). w konsoli centralnej schowek na telefon portfel, w podłokietniku duży schowek. Schowek od strony pasażera również duży - ogólnie bardzo pojemny samochód. Honda posiada również tzw. magick seats - polega to na tym, że tylną kanapę można nie tylko złożyć jak w każdym samochodzie. można w nim również podnieść siedziska, co jest.... mało przydatne. Prawie w ogóle się z tego nie korzysta. Nawet przeprowadzając się z mieszkania studenckiego do innego nie użyłem tej opcji bo lepszym rozwiązaniem było złożenie foteli. Jednakże - jeśli ktoś podróżuje z dziećmi, które lubią nabrudzić ;) to taka opcja przydaje się podczas odkurzania samochodu - sam się o tym przekonałem.
4,0
Wyciszenie
Do 120 km/h jest dobrze powyżej tej wartości słychać i silnik i wiatr.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo tanie w eksploatacji - części nie są drogie, a mały silnik mało pali :) trwały i ekonimiczny samochód
4,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj pojawią się kwestia mocy. Auto za te pieniądze dostajemy tanie w utrzymaniu, pakowne, trwałe auto idealne do jazdy w mieście. Jednak za słabe na podróżowanie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 83KM 61kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 57

Honda Civic VIII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Civic VIII Hatchback 5d