Układ elektryczny
: Tempomat, czujnik świateł stopu
Zawieszenie
: Łożysko amortyzatora
4,0
Całokształt
Honda Civic VIII FN1 (Type S) w skrócie: niezawodna, kiepsko wyciszona, niezbyt ekonomiczna w stosunku do osiągów i rdzewiejąca.
Wrażenia
5,0
Silnik
5 gwiazdek za bezproblemowość. Kupiłem auto z przebiegiem 95 tyś. km teraz jest 178 tyś. km i zero problemów. Niestety osiągi przeciętne, zwłaszcza w trasie brakuje momentu. Do tego dosyć wysokie spalanie - realnie na trasie 6 litrów, w mieście 9,5 (opony 225/40r18).
4,0
Skrzynia biegów
Zmiana biegów bezproblemowa, jednak fabrycznie skok lewarka dosyć długi - shortshifter załatwia sprawę. Zestopniowana ewidentnie pod przyspieszenie 0-100 ( setkę robi na 2 biegu).
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się bardzo dobrze. Zawieszenie i układ kierowniczy są sztywne i zwarte. Wadą są pojawiające się głośne stuki z łożyska kolumny mcphersona.
4,0
Karoseria
Subiektywnie wygląd nadwozia podoba mi się. Z wad: bardzo miękki lakier. Płyta podłogowa koroduje w rejonie tłumika końcowego. Warto też zwrócić uwagę na korozję lewego tylnego nadkola - trzeba zdjąć osłonę nadkola i często pojawia się rdza w rejonie rury łączącej wlew paliwa z bakiem.
Komfort
3,0
Widoczność
Kiepsko poprowadzone słupki A, baaaardzo grube słupki C oraz spoiler w tylnej szybie.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki na miejscu, intuicyjna obsługa. Schowki wystarczające. Bez zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klimatyzacja i ogrzewanie. Silnik szybko łapie temperaturę. Jak trzeba to para z szyb szybko znika. Plus za dwustrefową klimatyzację.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest OK. Jak na auto z segmentu C nie można się do niczego przyczepić. Z przodu miejsca wystarczająco dużo, z tyłu też nie ma na co narzekać. Relatywnie duży bagażnik.
2,0
Wyciszenie
Jest głośno. Już przy 90km/h robi się nieprzyjemnie. Cieniutkie blachy, mało uszczelek w drzwiach, cienkie szyby i mało wygłuszenia. Na autostradzie - masakra.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Daję 5 gwiazdek: samochód sporo pali, ale za to jest bezawaryjny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problem z fabryczną nawigacją - wyskakuje błąd płyty DVD. Uszkodzony włącznik tempomatu. Uszkodzony czujnik przy pedale hamulca. Strzelające łożysko kolumny mcphersona.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero problemów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]