Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VII Sedan

rewerz, 19 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 95 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Honda Civic VII Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : wyjatkowo dynamiczny jak na silnik o pojemnosci 1,6l, wysoka kultura pracy, malo pali
5,0
Całokształt
bardzo dobry samochód jak na swoją klasę i rocznik - dynamiczny silnik 1.6 i dobre osiagi, malo pali, nadwozie dobrze wykonane i wyposażone, bardzo trwałe i solidne materiały wewnątrz, tapicerka nie nosi znamion uzytkowania. super niezawodne - w ciagu 8 lat uzytkowania nie zdarzyla się najmniejsza awaria utrudniająca w znaczący sposób uzytkowanie. dobre zabezpieczenie antykorozyjne. ma drobne niedociągnięcia i braki, które nie wpływają jednak znacząco na calokształt. regularnie serwisowana nie stwarza najmniejszych problemów
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo dobra elastyczność i przyspieszenie jak na taką pojemność, traci trochę ducha gdy włącza się sprężarka klimatyzacji. Znajomy który miał t.diesla 2,0 HDI 110KM był lekko zaskoczony dynamiką mojego civica na autostradzie, prawie niewyczuwalne wibracje od silnika, bardzo szybko i chętnie wchodzi na obroty, Na chorwackiej autostradzie wydusiłem z niego licznikowe 212
5,0
Skrzynia biegów
w poprzednim civicu 5D była bardzo dobra,w tym jest wyśmienita i dobrze zestopniowana. Precyzyjna i cicha przy przełączaniu biegów, brakuje 6 biegu. Sporadycznie za pierwszym razem nie wchodzi wsteczny
3,0
Układ jezdny
Troche za twarde i nerwowe na dziurach tylne zawieszenie przy niskich prędkościach -tył podskakuje na wiekszych poprzecznych nierownościach przy nieobciązonym samochodzie, troche za bardzo podatny na boczny wiatr. Układ kierowniczy przy większych prędkościach mało precyzyjny. Przy malej predkości po dziurach stuki przekładni kierowniczej (ten typ tak ma) Amortyzatory po 52000km miały sprawność 75-85% Przy wyższych prędkościach spisuje się lepiej szczególnie na kołach o niższym profilu od fabrycznych 14 calowych. W poprzednim civicu zawieszenie było lepsze.
Komfort
4,0
Widoczność
mogla by byc lepsza do tylu - cóż tak to bywa w sedanach-pożadane czujniki cofania, super spisują się duże lusterka boczne
4,0
Ergonomia
prawie doskonale, minus za :zawiasy pokrywy bagaznika wnikajace gleboko do srodka - typowe zgniatacze jaj, brak podswietlenia schowka ,przycisków sterujacych szybami i fabrycznego czujnika temperatury zewnetrznej. bardzo poreczna obsluga wentylacji i radia, niektórym osobom możę brakować osiowej regulacji kierownicy, bardzo komfortowe tylne siedzenia, przednie mają za słabe boczne trzymanie. bardzo dobra pozycja za kierownicą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo szybko sie nagrzewa,ciepłe powietrze leci w zimie po przejechaniu ok. 1 km wentylacja cicha i bardzo wydajna i w dodatku z automatyczna klimą z czujnikiem nasłonecznienia. Automatyczna klima bardzo dobrze trzymie zadaną temperature. Bardzo przydatne nawiewy do tyłu znajdujace się pod siedzeniami. Łatwo dostepny filtr pyłkowy trzeba wymieniać co ok.25tys.km
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla mie rewelka, dla wyzszych osób powyżęj 190cm za mala regulacja pozioma fotela kierowcy,dla mnie oki z tylu bardzo duzo miejsca na nogi porównywalnie z większym accordem, miejsca nad glową wystarczająco. bagażnik pojemny ale płytki-duzej walizki w pionie nie postawisz, plus za duże schowki pod podłogą bagażnika
4,0
Wyciszenie
do 3 tys obrotow silnik cichy , powyzej głośniejszy ale da sie przezyć. Jak na tą klasę aut jest dobrze. słabo wygłuszony szum wody spod przednich i tylnych kół. przy jezdzie autostradą mala rożnica w głosnosci pomiedzy 130 a 160km. przy autostadowych predkościach trochę za duże szumy npowietrza
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na autostradzie przy prędkości 130-160 ok 7,5 litra to mniej niż w moim poprzednim civicu 1,4l, przy spokojnej jezdzie na trasie 5,5-6,0, w miescie 8,0-9.0. spalanie nie jest szczególnie zależne od sposobu jazdy
5,0
Stosunek jakość/cena
w momencie kupna w 2005r. najlepsza oferta na rynku (57000zł)wśród kompaktów i w dodatku japoniec. Po 8 latach mały spadek wartości i żadnych ponadplanowych wizyt w serwisie-po prostu nuda zadnych niemiłych atrakcji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
doskonała - jedyna usterka to punktowa korozja pod ozdobną listwą pokrywy bagażnika spowodowana ocieraniem listwy o blache, wyeliminowana na poczatku i do dzisiaj spokój. skrzypiace sprzęglo i piszczący reczny hamulec przy ok 40tys, skutecznie naprawione bez dodatkowych kosztów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic, tylko lać benzynę i jeździć. brak jakichkolwiek wycieków z silnika, oryginalny układ wydechowy. W poprzedniej hondzie było tak samo.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VII Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
60,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VII Sedan