Samochód warty swej ceny. Raczej niezawodny, o dobrych właściwościach jezdny. Można narzekać na komfort podróżowania, ale nie ze względu na brak miejsca i niewygodne fotele. Największe minusy to rdza oraz bardzo słabe wyciszenie. Największe plusy to silnik, dobre właściwości jezdne i całkiem ładny wygląd na zewnątrz i w środku.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc silnika jest na prawdę niezła. W mieście samochód potrafi poruszać się dynamicznie. Na trasie bez problemu osiąga i utrzymuje prędkość nawet powyżej 160 km/h. Przy wyprzedzaniu mogłoby być więcej mocy, ale VTEC i daje radę.
4,0
Skrzynia biegów
Mały silnik, więc samochód szybko łapie obroty. Przy dużych prędkościach 5-ty bieg daję radę, więc na brak 6-tego bym nie narzekał. Jedyny mankament to podobno typowe dla wszystkich Hond "ocieranie" przy zmianie biegu, lecz występuje to sporadycznie.
5,0
Układ jezdny
Samochód według wielu wygląda na nieco dziadkowy, lecz właściwości jezdne są jak w sportowym samochodzie. Civic jest niski i posiada twarde zawieszenie, co sprawia, że dobrze czujemy samochód, co z kolei przekłada się na szybszą i pewniejszą jazdę. Niestety twarde zawieszenie przekłada się również na to, że w Civicu nie "płyniemy" jak w innych autach i raczej czujemy każdą dziurę.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń co do widoczności.
4,0
Ergonomia
Do ergonomii nie można nic zarzucić, z wszystkiego korzysta się prosto i sprawnie. Na plus możliwość otwierania elektronicznie wszystkich okien przez kierowcę. Pokrętła działają jak powinny. Głośniki zdecydowanie do ****!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę trzeba trochę poczekać zanim samochód zacznie grzać. W lato klimatyzacja działa bardzo dobrze. Nigdy nie miałem problemów z usunięciem wilgoci z szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód tej klasy i kategorii Honda Civic jest bardzo wygodna. Mam 196 cm wzrostu i z przodu jest mi komfortowo. Czasami zdarzało mi się usiąść z tyłu podczas trasy i nigdy nie narzekałem na brak miejsca. Dla porównania w Audi A4 jazda z tyłu przez parę godzin to istny koszmar! Bagażnik duży.
1,0
Wyciszenie
Wyciszenie samochodu jest na bardzo słabym poziomie. Słychać wyraźnie każdy stuk i puk (pomimo świeżo wymienionego układu amortyzacyjnego). Silnika aż tak głośno nie słychać, ponieważ mata wygłuszająca daje radę. Bez maty hałas silnika był nieznośny. Ogólnie rzecz biorąc to nawet przy niedużych prędkościach w samochodzie jest bardzo głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety kupiłem samochód z przebiegiem 120 tys. km i przejechawszy nim ponad 40 tys. musiałem wymienić sporo rzeczy. Przede wszystkim należy zabezpieczać Civica przed korozją. Koszt wymiany amortyzatorów i reszty elementów ukł. amortyzacji zaliczyłbym raczej jako średni. Robocizna jest raczej nie duża ze względu na prostotę budowy tego samochodu, zaś w miarę dobre części to typowy wydatek jak w przypadku innych samochodów tej klasy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie rzecz biorąc samochód jest dobrze wykonany. Nigdy nie odniosłem wrażenia, żeby wnętrze było słabo wykonane. Nic nie odpada i nie stuka. Jasna tapicerka bardzo ładnie wygląda i nie niszczeje. Samochód nigdy mnie nie zawiódł. Prowadzi się go bardzo dobrze, układ jezdny i silnik są bardzo dobre, lecz odbywa się to kosztem komfortu. Z jednej strony siedzenia są wygodne, z drugiej dokucza hałas i "czucie" każdej dziury.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie działa zapalniczka w samochodzie. Żarówki trzeba dość często wymieniać. Nic poza tym.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych nigdy nie było poza rdzą. Reszta kosztów to typowa wymiana zużytych elementów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW
[l/100km]