Karoseria
: Brak rdzy i ognisk mimo 11 lat. Podwozie jak w 3 latku. Po 11 latach zrobiona pełna koserwacja dla pewności.
4,0
Całokształt
Ogólnie złegło słowa nie można powiedzieć. Auto jest w zupełności poprawne. Pojawiają się tylko dwie niedogodności:
1. Poziom hałasu i klejenie do drogi
2. Fotel kierowcy - pojawiają się luzy oraz jest mało wygodny
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik elastyczny, rwie się do przodu. Wada jest niski moment obrotowy ale tak maja wszystkie benzyniaki. Dużą zaletą jest VTEC- naprawdę czuć, że ten system działa.
4,0
Skrzynia biegów
Poziom hałasu na 5 biegu mógłby być niższy - szum łożysk, zaś po przejsciu z 1 na 2 czuć lekkie szarpnięcie. Po za tym biegi działają płynnie i nie ma problemów.
3,0
Układ jezdny
Słabo. nie klei się do drogi. Czasem ma się wrażenie jak by jechać na krześle z doczepionymi kółkami...
Komfort
4,0
Widoczność
Poziom hałasu oraz fotel kierowcy a także ogólna twardość siedzeń pozostawiaja sporo do życznia. jednak jest DOBRZE
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką, nie trzeba niczego szukać, nic tez nie zasłania widoku
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
AC Automat - nic wiecej nie trzeba mówić. działa tak ja ma działać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca jest zadowolony. To chyba najważniejsze? Pasażerowie się nie skarżą. Fotelik na tylnym siedzeni mieści się znakomicie.
3,0
Wyciszenie
Szum z nadkoli i przy 120 dodatkowo szumi skrzynia... ale ponoc to typowe...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto dynamiczne ale czuć, że czasem brak mu momentu obrotowego. Generalnie jestem bardzo zadowolony z niego. W trasie oszczędne w mieście w korkach już nie. Podobnie przy średnim natężeniu gdzie chce się szybko wejść na obroty. Generalnie spalanie mogę powiedzieć, że jest niższe niż w Hyundai Getz 1.1 i dużo niższe niż w Chevrolet Lacetti 1.4 czy 1.6.
Jednak stawia pod znakiem zapytania zakładanie gazowni. Moim zdaniem LPG da oszczedność na paliwie ale w przypadku Vteca się boję. Mozna wstawić taką, która doda 10% mieszanki benzyny do LPG celem ochrony silnika, ale czy wtedy odczucie na stacji benzynowej będzie miało większy sens?
Ogólnie mogę powiedzieć, że starannie wykonane, pojemny bagażnik, wózek z gondolą oraz kilka drobiazgów mieści się w zupełności. Mankamentem może być sam układ jezdny - Chev lacetti mimo wszystko lepiej klei się drogi - zwłaszcza w zakrętach mniej przechyłu czuć oraz ma dużo wygodniejszy fotel kierowcy. Jednak to civic daje wiecej fanu i niezawodności przy trasach po paręset czy kilka tyś km za jednym rzutem. Niestety drugim mankamentem jest wyciszenie, które jest kiepskie. Słychać cały asfalt na tylnym siedzeniu a z przodu słychać szum od przednich kół.
Uwielbiam hondy ale VII chyba troszkę gorzej wypada niż VI. Nie mniej jednak nie zamienie jej na inne auto - no chyba że Honda ale IX lub CRV 2016 :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Mogli by wiecej ładować dodatków w cenie samochodu. Przy kupnie nowego (jak to typowe dla japońców) wysoka jest cena wyjsciowa za podstawowy model.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Doskonale! Nie boje się jechać z dnia na dzień (z marszu) na drugi koniec Europy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zaobserowałem żadnych usterek. Samochód mam od kwietnia. Przez 6 miesęcy 15 tyś zrobione. Wcześniej samochód był w rodzinie od nowości i też zadnej usterki.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW
[l/100km]