Silnik
: Vtec i jego dźwięk - czy coś jeszcze lepszego jest w tym aucie?
5,0
Całokształt
Świetne auto dla młodego kierowcy ze względu na silnik oraz drapieżny wygląd. Wybrałem model po liftingu przeprowadzonego w 2004 roku ze względu na przednie światła, które wyglądają bardziej oryginalnie. Dużo miejsca dla kierowcy oraz pasażerów. Duży 450 litrowy bagażnik. W zasadzie resztę opisałem wcześniej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc odczuwalna jak w silnikach 2.0. Natychmiast reaguje na pedał gazu, nie ma mowy o szarpnięciach. Jeździłem Vectrą 1.6, Fabią 1.6 i innymi autami o takiej samej pojemności. Honda przy nich wymiata! Wysoka elastyczność i oczywiście ten dźwięk przy wyższych obrotach. Czasem wyłączam radio, aby posłuchać jak pięknie pracuje silnik. Tylko nie zawsze odczuwam włączającego się vteca :/
5,0
Skrzynia biegów
Dość krótkie przełożenia i lekko chodząca skrzynia biegów. Czasem tylko nie załapie wsteczny, ale to szczegół.
4,0
Układ jezdny
Sprawdzałem teraz przyczepność auta na śniegu i muszę przyznać, że nieźle się trzyma drogi. Zawieszenie twarde, ale chociaż się lepiej trzyma na zakrętach. Nie odczułem lekkiego tyłu jak tu koledzy opisują. Nic nie stuka, nie trzeszczy ale to zależy od tego jak właściciel o niego dba. Wcześniejszym moim autem była stara Corsa B, więc właściwie każda Honda będzie lepsza w tej dziedzinie.
Komfort
3,0
Widoczność
Z przodu widoczność świetna - dość duża szyba przednia. Słupki nie ograniczają widoczności, ale jeżeli chodzi o tył to jest znacznie gorzej!
Ciężko mi się przyzwyczaić do Sedana w którym nie widzę tylnej klapy bagażnika. Wspomagam się lusterkami bocznymi podczas parkowania tyłem, jednak dalej nie czuje tego tyłu. Jeszcze jedno. Dlaczego w sedanach brakuje wycieraczki?
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Włączasz i wyłączasz urządzenia intuicyjnie. Ale minus za brak komputera pokładowego oraz czujnika temperatury zewnętrznej - to auto z 2005 roku! Powinno być to w standardzie! Mogli podświetlić schowek zamiast zapalniczkę.
Dobra podpórka na lewą nogę podczas dłuższych podróży. Doczepić się można jeszcze do zawiasów klapy bagażnika - utrudniają załadunek i zamknięcie klapy. Średnio wygodne siedzenia, kark boli po dłuższej podróży.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak ogrzewanych lusterek trochę denerwuje.
Klima działa dobrze, choć bez rewelacji.
Bardzo szybko się grzeje wnętrze samochodu jak i sam silnik. Tylna ogrzewana szyba działa bez zarzutów, choć mi i tak brakuje tej WYCIERACZKI !!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie kierowcy miejsca wystarczająco. Pasażer z prawej strony również nie narzeka. Z tyłu miejsca bardzo dużo - zasługa braku tunela środkowego. Wygodne tylne siedzenia to bardzo duży plus.
3,0
Wyciszenie
Nie jest może rewelacyjnie jak w autach średniej klasy np. Accordzie (świetne wyciszenie). Na biegu jałowym silnik nie słyszalny. Głowa od szumów nie boli. W mieście nie słychać nic, natomiast w trasie lekko szum przeszkadza, ale od czego mamy dobre fabryczne radio z równie dobrym zestawem głośników, które rekompensuje tą wadę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za krótko mam te auto, by cokolwiek o tym pisać.
Jak na razie obroty z czerwonego pola mi nie schodzą. Pewnie mam wir w baku, ale za to banan na twarzy i oczy jak pięciozłotówki.
Spoglądając na ceny poszczególnych części, nie jest tak droga jak Toyota lub Mazda.
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównując do konkurencji to drogie auto.
Jednak jakość wykończenia i prestiż marki rekompensują cenę auta w 100 procentach!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za krótko mam te auto, by cokolwiek o tym pisać.
W książce serwisowej poprzedniego właściciela jednak można wyczytać, że występowały typowe przypadłości tego modelu:
- łączniki stabilizatora
- zużywające się sprzęgło
- amortyzatory
- rdzewiąca klapa bagażnika
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wcześnie, aby o tym pisać
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW
[l/100km]