Silnik
: Do silnika nie ma po co zaglądać. Ja dolewam tylko spryskiwacz. Tam nic się nie dzieje. Przebieg - 105 000.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Szybko zużywające sie klocki, to zapewne wina ostrej jazdy.
5,0
Całokształt
Czuję się w niej jak w fotelu i w kapciach. Czasem boję się by nie zasnąć, ale autko pyszne!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest niemal doskonały w swej elastyczności i niezawodności. Przyspieszenie zadowalające (9.1s do 100km)i tak śmiga. Nawet zimny pracuje bez zastrzeżeń. Zapomniałem o świecach i wymieniłem je po 65000km, miały przerwę 3mm, ale silnik nawet się nie zakrztusił.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą jak w masło. Minimalny ruch i już siedzi. Skrzynia bez zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Coś tam czasem zastuka, ale na przeglądzie wszystko OK. Wymieniłem, po 105 000 łączniki stabilizatora i cisza.
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka, klasyczne, mogłybyć bardziej wypukłe i nieco większe. Ford Mondeo ma niezłe.
4,0
Ergonomia
Brak sterowania w kierownicy, ale to zależy od modelu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super po przejechaniu 1km już jest ciepło (co na to użytkownicy diesli?)Przy klimie manualnej odparowanie szyb OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Spoko 5 osób. Brak tunelu w tylnej części.
3,0
Wyciszenie
Raczej marne. Jednak słychać, nie zawsze silnik, ale inne dźwięki z zewnątrz, zwłaszcza powyżej 100km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie oszczędzam \"nogi\". Miasto (to bardzo względne), Kraków, do 8 ltr/100km, mieszane - 7 ltr/100km,trasa 6 ltr/100km. Pokonałem trasę z Mazur do Krakowa (600km),w 6h, spaliła 6,4 ltr/100km. Przegłady jak wszędzie, serwis w Krakowie okrutnie drogi, np. szkło w lusterku - 260zł, jeden uszczelniacz i dwie gumki w zacisku hamulca przedniego + dwie śruby (zwykłe) 1180zł, tak tysiąćstoosiemdziesiątzłotych.