Samochód wart polecenia. Posiadam go 15 msc, przejechałem 44 tyś km. Nie było żadnych awarii które by mnie zaskocztyły w trasie. Do tej pory wymieniłem rozrząd, sprzęgło, uszczelniłem pompę, wymieniłem termostat, oraz wymieniłem końcówki, więc jak na ten dystans to chyba standard. Jak na tą masę to zużycie paliwa wyszło bardzo niskie - średnio 5,08 L/100km. Z początku po zakupie szykowałem się do regeneracji turbiny - zacinała się ale po porządnym przegonieniu samochodu (170 km/h na dystansie 150 km) oraz używaniu dobrej jakości oleju problem ustał.
BEZNADZIEJNY promień skrętu
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamiczny, tani w eksploatacji.
Z początku po zakupie szykowałem się do regeneracji turbiny - zacinała się ale po porządnym przegonieniu samochodu (170 km/h na dystansie 150 km) oraz używaniu dobrej jakości oleju problem ustał.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bez zarzutów lecz zmiana biegów za pomocą linki w tym wypadku wyszła z marnym skutkiem - nie da się szybko wrzucić biegu.
4,0
Układ jezdny
Nie jest źle, ale mogło by być lepiej.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Lokalizacja lewarka zmiany biegów idealna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Zbyt głośno
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa bardzo niskie, natomiast części nie są już takie tanie:
Uszczelnienie pompy + rozrząd + pompa wody 2000zł
Wymiana sprzęgła 1200
Wymiana termostatu 140
Wymiana końcówek 200
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coś się zdarza choć raczej są to usterki typowo eksploatacyjne.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ani razu nie musiałem zatrzymywać się w trasie
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CTDI 100KM 74kW
[l/100km]