Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VII Hatchback

jac, 9 lat temu
Silnik 1.7 CTDI 100KM 74kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic VII Hatchback 1.7 CTDI 100KM 74kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Super trakcja
5,0
Całokształt
Auto trzydrzwiowe w pakiecie sport. Kierownica trójramienna i lewarek są skórzane i obszyte czerwoną nicią, podobnie tapicerka, białe tarcze zegarów. Z zewnątrz ospojlerowana jak w type-r. Jest sztywno zestrojona, tak chciałem więc dla mnie super. Wersja trzydrzwiowa to z zewnątrz zupełnie inne auto niż pięciodrzwiowa. Jest obniżona , ma inne proporcje nadwozia oraz kształt i nachylenie przedniej szyby. Ta honda wygląda dużo bardziej bardzo rasowo. Żadnych problemów z korozją, jest dużo lepiej niż np. w mazdach z tamtego okresu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik Konstrukcja GM jednak zbudowany pod okiem inżynierów hondy. Posiada wzmocnione panewki i głowicę, wtryski bosch, komputer sterujący bosch. Bardzo oszczędny, spalanie w trasie przy normalnej jeździe oscyluje w granicach 5l/100 km. Nie bierze oleju. Nie miałem żadnych problemów z osprzętem silnika. Dość dynamiczny w serii a po chipie 126 koni i 260 Nm. Ogromna zaleta tej jednostki to brak koła dwumasowego i filtra cząstek stałych, osprzęt bosch stosunkowo tani w naprawie. Jednostka trwała i niezawodna
4,0
Skrzynia biegów
Lewarek umieszczony jak w samochodach WRC, jak dla mnie zaleta. Skrzynia wybiera biegi poprawnie choć brakuje jej takiej precyzji jak np. w mx-5. Przydałby się 6 bieg
5,0
Układ jezdny
Mam wersję sport, która w stosunku do zwykłej ma sztywniej zestrojone i obniżone o 1 cm zawieszenie. Prowadzi się bardzo pewnie w zakrętach. Opony 16/55/205
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki doskonała, do tyłu już nieco gorzej.
5,0
Ergonomia
Do bólu poprawnie i po japońsku. Lewarek zmiany biegów "pod ręką" Przyciski i przełączniki w minimalistycznej formie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie ogrzewanie było bardzo wydajne czym byłem pozytywnie zaskoczony. Słyszałem różne opinie na temat problemów z ogrzewaniem w dieslach, a tu jest super. Oczywiście jak w każdym dieslu silnik potrzebuje więcej czasu na osiągnięcie temperatury roboczej, ale taka jest cecha tych wydajnych jednostek napędowych. Klimatyzacja automatyczna, sprawna i wydajna, nie mam do jej pracy i wydajności najmniejszych zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nadwozie 3 drzwiowe sport, mam 185 cm i na przednich fotelach jest wystarczająco dużo miejsca. Z tyłu bardzo rzadko ktoś jeździ więc się nie wypowiadam. Fotele są dobrze wyprofilowane, nieźle trzymają na zakrętach. Trochę brakuje mi podłokietnika.
4,0
Wyciszenie
Do 120 km/h jest w miarę cicho, w warunkach autostradowych robi się głośniej - przydałby się 6 bieg.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z napraw robiłem tylko rozrząd koszt około 600 - 700 zł. Średnie spalanie ON 4,8 - 5,4 trasa/miasto 80/20 %. Jak wspomniałem wyżej, odpada naprawa dwumasy i DPF-a bo w tym aucie tego nie ma. Wtryski bosch stosunkowo tanie w zakupie i regeneracji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto w dieslu stosunkowo tanie w zakupie. 1,6 V-tec są droższe. Jakość ? Przecież to honda.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bzdury typowe dla tej generacji, czyli - skrzypiący pedał sprzęgła, delikatne luzy w mocowaniu przedniego fotela. Nie mam najmniejszego problemu z korozją, a auto ma 10 lat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnej poważnej usterki, więc nie ma o czym pisać.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 CTDI 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VII Hatchback