Auto trzydrzwiowe w pakiecie sport. Kierownica trójramienna i lewarek są skórzane i obszyte czerwoną nicią, podobnie tapicerka, białe tarcze zegarów. Z zewnątrz ospojlerowana jak w type-r. Jest sztywno zestrojona, tak chciałem więc dla mnie super.
Wersja trzydrzwiowa to z zewnątrz zupełnie inne auto niż pięciodrzwiowa. Jest obniżona , ma inne proporcje nadwozia oraz kształt i nachylenie przedniej szyby. Ta honda wygląda dużo bardziej bardzo rasowo.
Żadnych problemów z korozją, jest dużo lepiej niż np. w mazdach z tamtego okresu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik Konstrukcja GM jednak zbudowany pod okiem inżynierów hondy. Posiada wzmocnione panewki i głowicę, wtryski bosch, komputer sterujący bosch. Bardzo oszczędny, spalanie w trasie przy normalnej jeździe oscyluje w granicach 5l/100 km.
Nie bierze oleju. Nie miałem żadnych problemów z osprzętem silnika. Dość dynamiczny w serii a po chipie 126 koni i 260 Nm.
Ogromna zaleta tej jednostki to brak koła dwumasowego i filtra cząstek stałych, osprzęt bosch stosunkowo tani w naprawie. Jednostka trwała i niezawodna
4,0
Skrzynia biegów
Lewarek umieszczony jak w samochodach WRC, jak dla mnie zaleta. Skrzynia wybiera biegi poprawnie choć brakuje jej takiej precyzji jak np. w mx-5. Przydałby się 6 bieg
5,0
Układ jezdny
Mam wersję sport, która w stosunku do zwykłej ma sztywniej zestrojone i obniżone o 1 cm zawieszenie. Prowadzi się bardzo pewnie w zakrętach. Opony 16/55/205
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki doskonała, do tyłu już nieco gorzej.
5,0
Ergonomia
Do bólu poprawnie i po japońsku. Lewarek zmiany biegów "pod ręką"
Przyciski i przełączniki w minimalistycznej formie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie ogrzewanie było bardzo wydajne czym byłem pozytywnie zaskoczony. Słyszałem różne opinie na temat problemów z ogrzewaniem w dieslach, a tu jest super. Oczywiście jak w każdym dieslu silnik potrzebuje więcej czasu na osiągnięcie temperatury roboczej, ale taka jest cecha tych wydajnych jednostek napędowych. Klimatyzacja automatyczna, sprawna i wydajna, nie mam do jej pracy i wydajności najmniejszych zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nadwozie 3 drzwiowe sport, mam 185 cm i na przednich fotelach jest wystarczająco dużo miejsca. Z tyłu bardzo rzadko ktoś jeździ więc się nie wypowiadam. Fotele są dobrze wyprofilowane, nieźle trzymają na zakrętach. Trochę brakuje mi podłokietnika.
4,0
Wyciszenie
Do 120 km/h jest w miarę cicho, w warunkach autostradowych robi się głośniej - przydałby się 6 bieg.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z napraw robiłem tylko rozrząd koszt około 600 - 700 zł. Średnie spalanie ON 4,8 - 5,4 trasa/miasto 80/20 %.
Jak wspomniałem wyżej, odpada naprawa dwumasy i DPF-a bo w tym aucie tego nie ma. Wtryski bosch stosunkowo tanie w zakupie i regeneracji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto w dieslu stosunkowo tanie w zakupie. 1,6 V-tec są droższe.
Jakość ? Przecież to honda.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bzdury typowe dla tej generacji, czyli - skrzypiący pedał sprzęgła, delikatne luzy w mocowaniu przedniego fotela.
Nie mam najmniejszego problemu z korozją, a auto ma 10 lat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnej poważnej usterki, więc nie ma o czym pisać.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CTDI 100KM 74kW
[l/100km]