Rozsądne auto. Nie ma już japońskiej jakości - ale nie jest źle.
Wrażenia
4,0
Silnik
Motor jest dość głośny ale elastyczny, pozwala wyprzedzić bez problemu w trasie. Jeśli samochód miałby jeździć tylko w mieście - trzeba kupić auto z motorem benzynowym (turbina diesla musi czasem pracować przy dużej prędkości i sporych obrotach - czyli w trasie). Motor isuzu - jest niezły, ale wymaga dbałości i dobrych materiałów eksploatacyjnych.
3,0
Skrzynia biegów
Wymaga przyzwyczajenia położenie dźwigni na konsoli środkowej i przydałby się podłokietnik. Wrzucanie biegów nie jest \"pewne\" - zrobiłem z 40 tys km i nadal zdarza mi się \"zgrzytnąć\" przy zmianie. To wina połączenia całego mechanizmu na linki z tego, co się doczytałem. Idzie się jednak dostosować i mi teraz nawet się podoba. Cieżko chodzi sprzęgło - ale ten typ tak ma.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie niezależne na wszystkich kołach - przy sprawnym układzie pozwala naprawdę szybko pokonywać zakręty - choć sportowiec to nie jest. W koleinach nie prowadzi się najlepiej. Irytuje mnie stukanie na niewielkich nierównościach dobywające się gdzieś z przedniego zawieszenia lub przekładni kierowniczej - żadnych luzów jednak w nich nie stwierdzono w stacji. Zostaje się przyzwyczaić i jeździć aż coś się pokaże. Słaba zwrotność na parkingach!
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń - wersja 3d. Dobry rozmiar lusterek. Nie trzeba czujników :)
4,0
Ergonomia
Schowki, podstawki na napoje w ilości wystarczającej. Tylna kanapa dostępna w zasadzie tylko od strony pasażera. Ale samochód jest 3d i kupiony z zamysłem - nie ma co marudzić. Po złożeniu kanapy woziłem nawet komody więc źle nie jest :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Schładzacz ręczny - nie zdarzyło mi się w zimie ani w deszczu, żeby coś zaparowało. Nawiew max na 2 biegu - podróżowanie głównie z 2 osobami na pokładzie. W lecie (bywało i 38stopni) w korku spada wydajność schładzania - ale praw fizyki się nie oszuka...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wygodnie poza zastrzeżeniem o braku podlokietnika. Dobre trzymanie boczne foteli przednich. Trasy rzędu 500km nie są męczące. Pochylenie zagłówków mogło by być regulowane zagłówki Z tyłu dużo miejsca, płaska podłoga. Trzymanie boczne z tyłu to za rączkę przy suficie :) Siedzisko i oparcie są płaskie
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie wnętrza polega na położeniu dywaników na podłodze...Słychać silnik i trzeba się z tym pogodzić. O stukach zawieszenia wspominałem. Powyżej 130kmh głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto - ok 6 ltr/100
Trasa - ok 5,3 ltr/100 (prędkości 110 i więcej)
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód za ok 20tys - moim zdaniem warto było. Naprawdę nigdy nie zawiódł. Miły kompakt.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,5 roku eksploatacji to wymiana żarówki H4, podświetlenia tablicy i podświetlenia obrotomierza (wszystko da radę bez pomocy z zewnątrz). Poza tym olej - filtry - paliwo. W zimie poniżej -20 trzeba lać dobre paliwo i depresator - inaczej mogą być problemy... Lakier bardzo delikatny. Tylna klapa ma 1 ognisko korozji (chorują na to wszystkie sprzed FL).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CTDI 100KM 74kW
[l/100km]